Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Cynthiachouchou Bekijk Berichten
    Vorig weekend heeft mijn nieuwe (2dehands) wagen, een zwarte V70, één nacht onder een boom gestaan. De volgende ochtend was mijn hele motorkap ondergepoept door duiven .

    Ik ben onmiddellijk begonnen met water en enkele papieren doekjes en kreeg al snel lelijke krassen op verschillende plaatsen. Het meeste kreeg ik wel weg, maar nu blijft er nog een dun & doorzichtig mat laagje over. Dit ligt echt nog op de motorkap, het is niet de lak die mat is geworden. Hoe krijg ik dat nog weg? Verdwijnt dit vanzelf nog?

    Dat is ook meteen de laatste keer dat ik zomaar met water over die vogelpoep begin te wrijven . Hoe na 1 dag al zo'n schade kan ontstaan vind ik heel straf !!
    We zitten op 15min van Gent, spring gerust eens binnen en we bekijken het samen met u

    Je kan het dan ofwel zelf aanpakken, of je laat het doen door ons.


    En vergeet niet een beschermlaagje te leggen, dan ga je wat meer tijd krijgen om die reste te verwijderen voor ze schade berokkenen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
      Met wat heb je het meeste weggekregen?

      Als er krassen zijn, kan je die enkel machinaal laten verdwijnen. Met de hand kan je het enkel lichtjes maskeren. Vanzelf zal dat nooit verdwijnen!

      De krassen heb je verkregen door ofwel te droog of te hard te wrijven op het oppervlak.
      Te hard gewreven... ondanks dat ik overvloedig water gebruikte kwamen er toch krasjes.
      De 'basis' van de vogelpoep was al kurkdroog na 1 dag en wou niet genoeg water opnemen.

      De krassen zijn niet zozeer mijn zorgen. Je moet echt al dichtbij komen om ze te zien.
      Die matte restvlekken daarentegen... Misschien eens chemisch aggresieve vogelpoepverwijderaar proberen?

      Comment


      • Dat zou ik nu niet meteen proberen. Zal meer kwaad dan goed doen. Een gewone autoshampoo brengt geen soelaas?

        Comment


        • Die restvlekken (als ze niet te hevig zijn) kunnen wel verdwijnen na x aantal wasbeurten heb ik zelf al gemerkt.

          Het kan zodanig agressief zijn dat je zelfs nog een doffe plek kan hebben, ook al is hij gewaxt. Indien het maar in zo'n mate is, verdwijnt dat wel.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

            Op het einde ruim je rustig alles op en ga je je resultaat bewonderen
            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
              Die restvlekken (als ze niet te hevig zijn) kunnen wel verdwijnen na x aantal wasbeurten heb ik zelf al gemerkt.

              Het kan zodanig agressief zijn dat je zelfs nog een doffe plek kan hebben, ook al is hij gewaxt. Indien het maar in zo'n mate is, verdwijnt dat wel.
              Ok thanks voor de tips. Dan zal ik nog even afwachten.

              Comment


              • wat ik me nog afvroeg na het lezen van "de wekelijkse wasbeurt" op de wax-it site: er wordt gezegd om eerst de banden, velgen en wielkasten (de vuilste delen) te doen met de synthetische washandschoen, om daarna met de lamswol de lakdelen aan te pakken. Als je hiervoor de emmers gebruikt die je al voor de lakdelen klaargemaakt hebt, verontreinig je deze emmers dan al niet direct met velgen- en bandenvuil? Of is het de bedoeling dat je voor banden en velgen een apart sopje aanmaakt?


                Hoe werk je trouwens correct met zo'n washandschoen? hand erin en uitwringen in de emmer door je hand dicht te knijpen? Was je een ganse auto zonder de washandschoen van je hand te halen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                  wat ik me nog afvroeg na het lezen van "de wekelijkse wasbeurt" op de wax-it site: er wordt gezegd om eerst de banden, velgen en wielkasten (de vuilste delen) te doen met de synthetische washandschoen, om daarna met de lamswol de lakdelen aan te pakken. Als je hiervoor de emmers gebruikt die je al voor de lakdelen klaargemaakt hebt, verontreinig je deze emmers dan al niet direct met velgen- en bandenvuil? Of is het de bedoeling dat je voor banden en velgen een apart sopje aanmaakt?


                  Hoe werk je trouwens correct met zo'n washandschoen? hand erin en uitwringen in de emmer door je hand dicht te knijpen? Was je een ganse auto zonder de washandschoen van je hand te halen?
                  Apart sopje voor de velgen uiteraard

                  Ik hou mijn washandschoen meestal gewoon vast zonder mijn hand erin te steken. Ieder zijn ding!
                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Apart sopje voor de velgen uiteraard
                    Leek me inderdaad ook logisch, bedankt voor de bevestiging

                    Ik hou mijn washandschoen meestal gewoon vast zonder mijn hand erin te steken. Ieder zijn ding!
                    Daarstraks voor de eerste maal een washandschoen gebruikt: makkelijkste voor mij blijkt hand erin, behalve voor de velgen.

                    Comment


                    • Daarstraks voor de eerste keer aan de slag gegaan met het Basic Wash Kit (met Werkstat Auto Body Wash) die ik gisteren van Wax-It aangekregen heb.

                      Eerste reactie: Waauw! Nog nooit zo vlot een auto gewassen gekregen, en ook nog nooit zo veel vuil in een keer eraf gehaald: vliegenresten even laten inweken en weg! Ook stond ik ervan te kijken hoeveel water zo'n lamswollen handschoen opneemt!

                      Wat me wel een beetje tegenviel: de droogdoek pluisde Mss omdat die nieuw is en nog nooit gebruikt?
                      Wel moet ik zeggen dat het drogen op zich geen werk is, in vergelijking met hoe ik gewend was. Het wassen op zich ging ook stukken sneller. Waar ik met mijn oud materiaal (schiet me niet dood: spons en zeemsvel) makkelijk 2 uur kwijt was om te wassen en enkel de ramen te zemen, was het klusje (wassen + volledig drogen) nu op iets meer als een uur geklaard!

                      Daarnet werd de pas gewassen auto op een bui getrakteerd, en ik sta ervan te kijken hoe het regenwater al parelt op de lak, hoewel deze sinds een jaar geen klei, wax of dergelijke gezien heeft! En dat enkel na een wasbeurt! Benieuwd wat het gaat geven als ik hem ga kleien en de Werkstat methode erop loslaat!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                        Daarstraks voor de eerste keer aan de slag gegaan met het Basic Wash Kit (met Werkstat Auto Body Wash) die ik gisteren van Wax-It aangekregen heb.

                        Eerste reactie: Waauw! Nog nooit zo vlot een auto gewassen gekregen, en ook nog nooit zo veel vuil in een keer eraf gehaald: vliegenresten even laten inweken en weg! Ook stond ik ervan te kijken hoeveel water zo'n lamswollen handschoen opneemt!

                        Wat me wel een beetje tegenviel: de droogdoek pluisde Mss omdat die nieuw is en nog nooit gebruikt?
                        Wel moet ik zeggen dat het drogen op zich geen werk is, in vergelijking met hoe ik gewend was. Het wassen op zich ging ook stukken sneller. Waar ik met mijn oud materiaal (schiet me niet dood: spons en zeemsvel) makkelijk 2 uur kwijt was om te wassen en enkel de ramen te zemen, was het klusje (wassen + volledig drogen) nu op iets meer als een uur geklaard!

                        Daarnet werd de pas gewassen auto op een bui getrakteerd, en ik sta ervan te kijken hoe het regenwater al parelt op de lak, hoewel deze sinds een jaar geen klei, wax of dergelijke gezien heeft! En dat enkel na een wasbeurt! Benieuwd wat het gaat geven als ik hem ga kleien en de Werkstat methode erop loslaat!
                        Goed dat te horen !

                        Het is idd ideaal om de doeken eens te wassen voor gebruik, maar in principe hoeft het niet.

                        Ivm het parelen. Dat komt door de Werkstat polymeer die ook in de shampoo zelf zit.
                        Dat is ook de reden waarom die shampoo iets duurder is dan bvb een Poorboys shampoo. Daar zitten geen extra polymeren in.

                        De polymeer is eigenlijk wat de beschermlaag vormt.

                        De polymeer zit met een mindere mate in de prime, zit voor 100% in de trigger en in mindere mate ook in de gloss.

                        Dus die komt overal terug, alles wat je dus doet met Werkstat zorgt in een bepaalde mate voor extra glans en bescherming.

                        Vandaar dat we spreken over het Werkstat-systeem

                        Comment


                        • Gisteren auto gewassen en op 't einde een zacht regenbuitje eroverheen.
                          Mooi parelende lak, en niet afgedroogd, en toch geen strepen of zo.

                          Het wonderlijke hemelwater

                          Comment


                          • Merci aan Wax-It voor de heldere uitleg eerder deze week! Ik ben nog niet aan de slag gegaan met de Gloss-it producten, dit zal iets worden voor na het weekend, ik laat mijn bevindigen zeker weten
                            Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                            Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                            Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                            Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

                            Comment


                            • mensen ervaring reeds met de
                              Wolf's Chemicals Nano Glass Sealant (Glass Guard) ?



                              En hebben jullie er zicht op wanneer die zou binnekomen bij jullie wax-it?
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                              Comment


                              • Welke shampoo uit de basic washkit kies je het beste als beginner?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                  mensen ervaring reeds met de
                                  Wolf's Chemicals Nano Glass Sealant (Glass Guard) ?



                                  En hebben jullie er zicht op wanneer die zou binnekomen bij jullie wax-it?
                                  Net bevestiging gekregen van Wolfs Chemicals zelf dat het morgen de deur uit kan. Dus ik verwacht het ergens einde week begin volgende week.

                                  Het is een erg eenvoudig product en doet goed zijn werk. Je doet het beste elke 3 tot 4 maanden.

                                  Nanolex heeft nu de ultra uit, bijna even eenvoudig in gebruik maar gaat tot bijna een jaar meegaan !

                                  Ik weet wel nog niet wanneer we de ultra binnen gaan hebben. Zoiezo bij de volgende levering van Nanolex, maar dat kan misschien nog 3-4 weken duren.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                    Welke shampoo uit de basic washkit kies je het beste als beginner?
                                    Als je echt een basis , basis shampoo wil ben ik sterk fan van Wolfs White Satin.



                                    Gebruik je echter een wax of sealant dan ga je best de shampoo aanpassen aan het type bescherming.
                                    Liefst hetzelfde merk shampoo als je beschermlaag omdat die meestal complementair zijn. De syntetische beschermingen zijn opgebouwd uit dezelfde polymeren die ook terug te vinden zijn in de shampoo's. Dus elke wasbeurt breng je wat extra bescherming aan.

                                    Sommige polymeren zijn dan weer niet complementair en je kan er zelf een reactie mee veroorzaken.

                                    Zo zijn de polymeren van nanolex en wolfs chemicals verschillend en krijg je een hele waas over de lak als je ze gaat mengen.

                                    Gloss-it shampoo daarintegen is weer super goed in combinatie met een nanolex beschermlaag.

                                    Het zijn maar uitzonderlijke gevallen die niet complementair zijn hoor, maar als je niet zeker bent, stuur gerust een mailtje naar ons, wij weten wat werkt en wat niet.

                                    Comment


                                    • Goh sinds aankoop is de wagen niet in de wax gezet. Ik heb onlangs shampoo van turtle wax gekocht die me wel sterk beviel, maar denk eraan om eens zo'n basic washkit te bestellen.

                                      Waxen e.d. zou ik graag doen, maar heb schrik dat ik met allemaal strepen ga zitten als het niet goed is. Zo'n demodag zou goed zijn, of iemand die ik eens kan volgen om het "proces" te zien.

                                      Comment


                                      • Demodag komt er hopelijk binnen enkele weken

                                        Comment


                                        • hoe verwijder je de vlekken van wax/simonis/... van zwart plastiek en rubbers?
                                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X