Oorspronkelijk geplaatst door Teus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
dat heb ik niet staan. ik heb echter wel een batterij aan andere reinigingsproducten staan, plus wat iedereen heeft zoals aceton, wasbenzine,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichtendat heb ik niet staan. ik heb echter wel een batterij aan andere reinigingsproducten staan, plus wat iedereen heeft zoals aceton, wasbenzine,...
Vroeger heb ik al wel eens Sunlight zeep (zo'n old school blokje) gebruikt icm een nagelborsteltje of tandenborstel.
Eigenlijk moet je ervoor zorgen dat je iets hebt dat ontvet en dan iets wat in de structuur geraakt van de plastic.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
mijn broer zijn Karcher drukreiniger is om zeep.
met de tuinslang en een kop er op kan ik toch wel een krachtige straal zetten. werkt even goed en het is minder gedoe. heeft het enig nut om lauw of warm water te gebruiken bij het afspoelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenOn its way.
Jammer genoeg niet de meest vlotte leverancier!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenNog altijd niks?
Comment
-
Hey! Ik ga binnenkort mijn (eerste) en nieuwe wagen aankopen... Om al een beetje vooruit te lopen op de zaken wil ik deze natuurlijk zo lang mogelijk nieuw houden
Ik wil hierbij beginnen met de wekelijkse wasbeurt te perfectioneren en dat kan alleen met de juiste producten
Ik ben aan het rondneuzen op de site van Wax-it en ik heb daarbij de keuze gemaakt voor volgende producten:
Wassen - Lambswool Sheepskin Wash Mitt
Shampoo - Poorboy's Super Slick & Suds car wash
Afdrogen - Dragon Fibre Big Blue III Super drying towel
Quick-detailer - Poorboy's Quick Detailer Plus
Micro-vezeldoek voor Quick-detailer - Poorboy's Super Thick & Plush Towel
Interieurbescherming (plastiscs)(raamrubbers) - Poorboy's Natural Look Dressing
Is dit een wijze keuze om een nieuwe, kleine, wagen wekelijks te onderhouden? Het waxen en polieren ga ik nog even overslaan daarom mijn keuze om die quick-detailer te gebruiken na elke wasbeurt om zo toch iets of wat van bescherming te hebben tegen de elementen. Zijn de producten ook allemaal veilig te gebruiken door een newbie? Geen kans op schade of verkleuringen e.d.? Compleet fool-proof m.a.w
Alvast bedankt !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom. V Bekijk BerichtenHey! Ik ga binnenkort mijn (eerste) en nieuwe wagen aankopen... Om al een beetje vooruit te lopen op de zaken wil ik deze natuurlijk zo lang mogelijk nieuw houden
Ik wil hierbij beginnen met de wekelijkse wasbeurt te perfectioneren en dat kan alleen met de juiste producten
Ik ben aan het rondneuzen op de site van Wax-it en ik heb daarbij de keuze gemaakt voor volgende producten:
Wassen - Lambswool Sheepskin Wash Mitt
Shampoo - Poorboy's Super Slick & Suds car wash
Afdrogen - Dragon Fibre Big Blue III Super drying towel
Quick-detailer - Poorboy's Quick Detailer Plus
Micro-vezeldoek voor Quick-detailer - Poorboy's Super Thick & Plush Towel
Interieurbescherming (plastiscs)(raamrubbers) - Poorboy's Natural Look Dressing
Is dit een wijze keuze om een nieuwe, kleine, wagen wekelijks te onderhouden? Het waxen en polieren ga ik nog even overslaan daarom mijn keuze om die quick-detailer te gebruiken na elke wasbeurt om zo toch iets of wat van bescherming te hebben tegen de elementen. Zijn de producten ook allemaal veilig te gebruiken door een newbie? Geen kans op schade of verkleuringen e.d.? Compleet fool-proof m.a.w
Alvast bedankt !
Ook ben ik zelf uitermate fan van de gloss it shampoo + gloss enhancer als quick detailer dan.
prijs min of meer gelijk maar resultaat zoveel beter.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Ik heb me begin augustus het basic wash kit van Wax-It aangeschaft, met oa. de Lamswool Wash Mitt. Nu merk ik dat vooraan (waar de vingers komen te zitten) het wol in elkaar vast komt te zitten en "klitten" vormt. Ze zijn ongeveer een vierkante centimeter groot en niet uit elkaar te halen.
Iemand een idee hoe die dingen erin zijn gekomen (verkeerd gedroogd?) en of ik ze er op een of andere manier toch nog uit zou kunnen krijgen: laten weken in water, uitwassen met een wol-wasmiddel (Woolite of zo), ...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenLaten weken kan helpen, het is nuttig om de handschoen nooit volledig te laten drogen. Bewaren in een plastic zak bvb.
De tip van plastic zak had ik al gelezen, maar nog niet toegepast. Misschien toch maar eens mee beginnen.
Je kan ook een koude was proberen met woolite.
Een beige of een zwarte handschoen?
Comment
-
heb ik nu echt zo'n speciale lambswool wash mitt?
ik heb die al meer dan anderhalf jaar en ondertussen is die toch al meer dan 50 keer gewassen in de machine en kurkdroog gedroogd aan het wasrek en daar is nog geen enkele klit in of naad die open is.
overal lees ik hier van vochtig houden en max 6maand meegaan. of is dit een verkoopstruc ?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenGa ik eens proberen. Heb er echter niet veel hoop op: de klitten zitten heel stevig in elkaar ...
:
Ik zal maar hopen dat het bij deze klitten blijft en het niet erger wordt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenHet wassen met Woolite heeft niks afgedaan.
Ik zal maar hopen dat het bij deze klitten blijft en het niet erger wordt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk BerichtenVandaag de sax volgens deze methode gewassen en hij zag er best in orde uit. Enkel kleine roeste vliegvlekjes krijg ik er niet uit met gewoon wassen. Had hier een spuitbus met instectverwijderaar voor autolak maar dat hielp niet echt veel.
Een teerverwijderaar (citrus reiniger) kan helpen, ook kleien is een mogelijkheid.
Indien het echt roestvlekjes zijn kan je naar een middel gaan wat ijzerresten oplost zoals Wolf's De-ironizer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenKans bestaat die plekjes harder in de lak zitten.
Een teerverwijderaar (citrus reiniger) kan helpen, ook kleien is een mogelijkheid.
Indien het echt roestvlekjes zijn kan je naar een middel gaan wat ijzerresten oplost zoals Wolf's De-ironizer.
De hardnekkige vervuiling op mijn voorbumper en achter de wielen verdween ook als sneeuw voor de zon (zonder borstelen).
Dit weekend eens testen op de A3 van mijn broertje. De wagen heeft nog nooit meer gezien dan schildpad-schuim en carwash...2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
Comment