Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Met welk product wax/sealant/,.."et cetera" heb je de beste bescherming voor de winter voor een buitenslaper? "de auto dus"

    En hoe onderhoud je dit het best dan tijdens de winter?

    Is er al een handleiding geschreven geweest of do's or dont's voor de winter?


    Alvast bedankt,
    trouwens wat een vlotte zendingen via de web shop

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door marzaz Bekijk Berichten
      Met welk product wax/sealant/,.."et cetera" heb je de beste bescherming voor de winter voor een buitenslaper? "de auto dus"

      En hoe onderhoud je dit het best dan tijdens de winter?

      Is er al een handleiding geschreven geweest of do's or dont's voor de winter?


      Alvast bedankt,
      trouwens wat een vlotte zendingen via de web shop


      Er komt nog een FAQ over jouw specifieke vraag

      Comment


      • Als je de Eiman Hi-Intensity cleaner verdund (in pakweg 1/3) gebruikt om velgen te reinigen, is dat 'sterk' genoeg om een velgensealant er af te halen? Of doet die dat tout-court helemaal niet?

        Comment


        • hoeveel handdoeken heb je nodig om een sedan te drogen?
          ik droog eerst mijn ruiten af, en dan is mijn enige handdoek al doorweekt
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
            hoeveel handdoeken heb je nodig om een sedan te drogen?
            ik droog eerst mijn ruiten af, en dan is mijn enige handdoek al doorweekt
            op je vooruit kan idd wel wat water blijven staan. maar indien je die regelmatig met prime strong cleaned en een goede ruitenreiniger gebruikt dan heb je op zijruiten en achteraan bijna geen water meer. Ik doe iig mijn ramen als laatste(net voor mijn dak) voor mijn seat leon kom ik ruim toe met 1 droogdoek, voor een grotere sedan zou ik zeggen max 2. wel rekening houden met goeie afspoeltechniek, dan is de wagen reeds 75% droog nog voor je met je doek aankomt.
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

            Comment


            • Met correct naspoelen krijg ik zo goed als elke auto met 1 doek gedaan. Een doek die met wasverzachter gewassen is zal dit helemaal niet kunnen.

              Comment


              • om eerlijk te zijn heb ik de ruiten niet gekleid of gekuist met iets abrasief. na het wassen blijft er nog veel brol plakken aan de voorruit en dan moet ik met ruitenreiniger veel schrobben.

                kleien zal ik doen. moet ik met een abrasief product kuisen wanneer ik na het wassen er vuil blijft kleven, of moet ik gewoon schrobben met ruitenreiniger?

                ik zal de mama de doeken niet laten wassen met wasverzachter. dus met gewoon water, op welke temperatuur? wat is correct naspoelen?
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                  om eerlijk te zijn heb ik de ruiten niet gekleid of gekuist met iets abrasief. na het wassen blijft er nog veel brol plakken aan de voorruit en dan moet ik met ruitenreiniger veel schrobben.

                  kleien zal ik doen. moet ik met een abrasief product kuisen wanneer ik na het wassen er vuil blijft kleven, of moet ik gewoon schrobben met ruitenreiniger?

                  ik zal de mama de doeken niet laten wassen met wasverzachter. dus met gewoon water, op welke temperatuur? wat is correct naspoelen?
                  als je de wagen met een hogedrukreiniger of sproeier zou afspuiten krijg je een hele beading over je wagen indien die gewaxed is(zeer fijne bolletjes water)
                  het makkelijkste is met een tuinslang zonder sproeikop op en de kraan lichtjes open de wagen af te spoelen met 1 dikke waterstraal. zo trek je eigenlijk het water weg met ... water ja.

                  hier zie je nog eens wat ik bedoel.

                  let vooral op de 2e foto
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                  Comment


                  • Wat denken de heren detailers van deze manier van wasbeurt?

                    http://www.youtube.com/watch?v=RzrbP...layer_embedded#

                    Comment


                    • poetsen :

                      iig zal de auto wel "proper" zijn

                      veel properder dan de meeste auto's die door een carwash rijden , het water moet je er wel ff bijnemen, maar daar is verwarming voor hé !!

                      de ramen op een spleetje en een halve dag laten "warmdraaien" met verwarming volle bak en ......................rijden maar !!

                      Danny

                      voorlopig hou ik het maar bij mijn 2EM om mijn auto te poetsen

                      Comment


                      • Misschien staat het hier al maar ik ben van nature wat lui.

                        Moet je een speciale sealant gebruiken voor gepolierde velgen of is de betere sealant voor alle soorten velgen geschikt? Welke gebruiken de meesten hier?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                          Misschien staat het hier al maar ik ben van nature wat lui.

                          Moet je een speciale sealant gebruiken voor gepolierde velgen of is de betere sealant voor alle soorten velgen geschikt? Welke gebruiken de meesten hier?
                          Ik gebruik deze:

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                            Ik gebruik deze:

                            ik ook en was aangenaam verrast toen ik het voor de eerste keer gebruikte. wat een verschil t.o.v. geen gebruik van een sealant :-)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                              Misschien staat het hier al maar ik ben van nature wat lui.

                              Moet je een speciale sealant gebruiken voor gepolierde velgen of is de betere sealant voor alle soorten velgen geschikt? Welke gebruiken de meesten hier?
                              Hangt van het type af. Of ze nog gelakt zijn of niet, de meeste zijn gelakt en dan kan je bovenstaande oplossing gebruiken.

                              Comment


                              • wat vinden de detailers van siliconenspray op plastic interieur?
                                ik heb mijn raamrubbers gesmeerd en er kwam wat op het plastic terecht. dat werd heel diep zwart van kleur en ging mooi blinken. blijkbaar doet dat alle rubbers en plastic weer "opleven"
                                Last edited by Teus; 14/10/2011, 21:38.
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                Comment


                                • Veel producenten zetten uitdrukkelijk op hun verpakking 'BEVAT GEEN SILICONEN", en daar is een reden voor denk ik.
                                  Silicone droogt kunststof uit op lange termijn, maakt alles superglad en het ziet er zeer onnatuurlijk uit (blinkend effect). Ik ben er echt geen fan van.
                                  Misschien dat je cheap je bumpers wat zwart kan maken ermee maar dan gaat er weer stof en vuil aan blijven plakken... . In het interieur alleszins sterk te mijden.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                    wat vinden de detailers van siliconenspray op plastic interieur?
                                    ik heb mijn raamrubbers gesmeerd en er kwam wat op het plastic terecht. dat werd heel diep zwart van kleur en ging mooi blinken. blijkbaar doet dat alle rubbers en plastic weer "opleven"
                                    Voor mijn part weg ermee! Blinkt te hard, trekt stof aan, ruikt niet lekker.

                                    Gisteren mooi weer om de auto te wassen en de zin om een tikske meer te doen overviel me weer

                                    Ik dus aan de slag, wassen met Ultimate was & wax (hier staat te lezen dat het niet kan, ik geloof het zelf ook niet, maar 't is fijne shampoo), dan dak en motorkap Ultimate compound. Dat laatste product, dat viel heel moeilijk te verwijderen, is dit normaal, of moet ik het langer / korter laten "curen"?
                                    Daarna netjes afgewerkt met NXT Tech Wax. Dit laatste is overigens veel beter te verwijderen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                                      Voor mijn part weg ermee! Blinkt te hard, trekt stof aan, ruikt niet lekker.

                                      Gisteren mooi weer om de auto te wassen en de zin om een tikske meer te doen overviel me weer

                                      Ik dus aan de slag, wassen met Ultimate was & wax (hier staat te lezen dat het niet kan, ik geloof het zelf ook niet, maar 't is fijne shampoo), dan dak en motorkap Ultimate compound. Dat laatste product, dat viel heel moeilijk te verwijderen, is dit normaal, of moet ik het langer / korter laten "curen"?
                                      Daarna netjes afgewerkt met NXT Tech Wax. Dit laatste is overigens veel beter te verwijderen.
                                      Dus je hebt een compound gebruikt met de hand ? Dat laten curen ? en dan meteen NXT tech wax erover gelegd ?


                                      Mag ik even vragen van wie je advies hebt gekregen ?
                                      Last edited by ; 16/10/2011, 15:38.

                                      Comment


                                      • Ai, da's blijkbaar niet juist.

                                        Ultimate compount gebruikt, laten curen, afnemen, en dan wax, curen en afnemen. En ja, alles met de hand. Geen advies, ik dacht dat het zo moest...

                                        Maar ik denk dat ik nu de juiste werkwijze te horen ga krijgen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                                          Ai, da's blijkbaar niet juist.

                                          Ultimate compount gebruikt, laten curen, afnemen, en dan wax, curen en afnemen. En ja, alles met de hand. Geen advies, ik dacht dat het zo moest...

                                          Maar ik denk dat ik nu de juiste werkwijze te horen ga krijgen.
                                          Ultimate Compound is wel degelijk met de hand te verwerken. Ik ga als volgt te werk: heel klein beetje aanbrengen met een MF-applicatorpad van Meg, op een betrekkelijk beperkte oppervlakte (bv. 30 op 30) en dan wrijven, wrijven, wrijven,... De korrel van UC breekt bijna niet af, waardoor je redelijk lang kunt doorwerken.
                                          Gezien het een compound betreft, heeft curen weinig of geen zin.
                                          Daarna neem je het exces van het produkt af met een schone MF-doek.
                                          Ideaal is als je tussen dit en je wax nog een wipedown kunt doen met IPA of een ander ontvetter, zodat de laatste restjes smeermiddel van je UC weg zijn.
                                          Daarna zet je pas je sealant en/of wax. Die kun je dan wel event laten curen (swipe-test).
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                          Comment

                                          Working...
                                          X