Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb met quick detailer de laatste resten UC verwijderd alvorens de wax aan te brengen.

Da's dan wel goed?

Comment

• Tip: neem geen ruitenreiniger van HG. Ik heb mij dat aangeschaft, omdat ik content ben over hun andere producten, maar dit is echte brol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
        Ai, da's blijkbaar niet juist.

Ultimate compount gebruikt, laten curen, afnemen, en dan wax, curen en afnemen. En ja, alles met de hand. Geen advies, ik dacht dat het zo moest...

Maar ik denk dat ik nu de juiste werkwijze te horen ga krijgen.
        Héhé, even advies vragen kan nooit kwaad hé

De stappen zijn als volgt:

Compound
        Medium polish
        Finishing polish
        Cleaner / glaze
        Sealant
        Wax

Nu, een compound is een ERG grove polish, zoals al aangegeven krijg je die niet afgebroken met handmatig aanbrengen. En daar ligt hem net het probleem. De korrel is zo groot zelf na het verwerken dat je op zich nog lichte schade veroorzaakt door het wrijven. Zelf al zou je die met de machine verwerken en afgebroken krijgen ga je nog marring (micro krassjes) in je lak veroorzaken. Je kan dus met een compound nooit eindigen.

Wij raden aan om alles wat meer is dan een finishing polish niet te gebruiken met de hand, maar enkel machinaal te gebruiken. Zo krijg de de korrel tenminste afgebroken en kan je gaan verfijnen. Zoniet blijf je altijd met restschade zitten.

Een polish moet (mag) je nooit laten curen. In principe is het zelf zo dat als je een polish of compound correct gebruikt en gaat afbreken dat er maar bitter weinig meer mag overblijven. Meestal is dit een vettig laagje van het glijmiddel in de polish. De korrel zou grotendeels verwerkt moeten zijn. Enkel bij een compound en medium polish mag er sprake zijn van een restkorrel.

Nu, in uw specifiek geval zou ik dus het volgende aanraden als je enkel handmatig te werk wil gaan.

Laat de compound voor wat hij is. Dit is een extreem middel dat je enkel machinaal mag gebruiken, zoniet heb je sowieso restschade.

Gebruik een cleaner / glaze met 'vullende' eigenschappen om je een mooi resultaat te geven. Als je toch een lakcorrectie wil bekomen met schurende producten investeer in een DAP (exentrische poliermachine). Dat is werkelijk de enige manier om een mooi fris en egaal resultaat te bekomen.

Daarna werk je af met je sealant of wax.

Mocht je nog vragen hebben, mail ons gerust of spring eens binnen. Wij geven je met veel plezier het juiste advies

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Ultimate Compound is wel degelijk met de hand te verwerken.
          Ik zou dit toch ten stelligste afraden ! Je geeft zelf de reden al aan, de korrel wordt niet afgebroken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Héhé, even advies vragen kan nooit kwaad hé

De stappen zijn als volgt:

Compound
            Medium polish
            Finishing polish
            Cleaner / glaze
            Sealant

Wax
            ...
            Dank u voor de uitleg. Welke producten kan u mij aanraden?
            Ik zou wel graag in het Meguiars gamma blijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
              wat vinden de detailers van siliconenspray op plastic interieur?
              hoe krijg ik dat vet weg zonder de plastiek aan te tasten?
              remmenreiniger lijkt me te agressief
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Een klassieke interieurreiniger of een aangelengde allesreiniger zou dat wel moeten doen.

Comment

Dank u voor de uitleg. Welke producten kan u mij aanraden?
                  Ik zou wel graag in het Meguiars gamma blijven.
                  Wij geven met veel plezier advies, maar dat is dan ook op basis van ons gamma.

Je kan ook op zoek gaan naar iemand die Meguiars doet EN ook degelijk advies kan geven, maar die zijn dun bezaaid

Voor persoonlijk advies stuur je best een mailtje of je springt een binnen in de shop.

Comment

• Blijkbaar, dit product hebben ze mij in Turnhout verkocht, bij een "gerenomeerde" Meguiars dealer, en ik heb hem gevraagd of dit te gebruiken was zonder machine.

Een naam zal ik maar niet noemen.

Comment

Blijkbaar, dit product hebben ze mij in Turnhout verkocht, bij een "gerenomeerde" Meguiars dealer, en ik heb hem gevraagd of dit te gebruiken was zonder machine.

Een naam zal ik maar niet noemen.
                      Het product kan je wel gebruiken om lokaal even een krassje ofzo weg te werken, maar ik zou het nooit over de hele wagen gebruiken met de hand.

Bvb onder de deurklink kan je dat gebruik om die grove krassen wat weg te werken, daar valt toch geen licht op en dan valt die marring niet zo op. als je dan nog een op zo een kleine oppervlakte werk krijg je de korrel misschien wel redelijk verwerkt.

Comment

• Als we dan toch over Ultimate Compound bezig zijn. Kwam net dit tegen

Maar als ik me niet vergis is de Ultimate Compound geen compound zoals wij ze kennen. Meguiar's heeft soms de vervelende gewoonte om wat te goochelen met die termen. Net zoals ze in hun 3 of 5 stappenplan de glaze een polish noemen...
                        Ik denk dat de Ultimate Compound eerder een cleaner/glaze is met een heel fijne korrel?

Herstel kleur en helderheid op verwaarloosde en beschadigde lakoppervlakken op een veilige manier met Meguiar’s® Ultimate Compound.
                        Dit product bevat een nieuwe abrasive technology waarmee hardnekkige oxidatie, vlekken, vogelpoep en andere in de lak zittende defecten verwijderd kunnen worden terwijl het oppervlak gepolijst wordt en een spiegelachtige finish krijgt.
                        Ultimate Compound bevat micro-abrasives waardoor deze veilig is op blanke lak. Na gebruik laat het een heldere finish achter die vrij is van krassen, nevel en swirls. Dit is een verschil met traditionele compounds die het oppervlak achteruit kunnen laten gaan. Zowel handmatig aan te brengen als met een DA machine.
                        Ze zeggen zelf dat je het met de hand kan gebruiken, dat is eigenlijk al het bewijs dat het geen echte compound is. Ik zie mezelf nog geen Menzerna Fast Gloss s100 verwerken met de hand op een foampad
                        Iets wat ze hier wel doen:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Niet normaal dit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                            Met correct naspoelen krijg ik zo goed als elke auto met 1 doek gedaan. Een doek die met wasverzachter gewassen is zal dit helemaal niet kunnen.
                            ik heb de auto net weer gewassen en nu "correct" nagespoeld. veel beter resultaat!
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Verkopen jullie nu reeds stickernummerplaten, Bert?

Volgens een post van u in 2009 wel maar staat niet op de site... Prijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                Verkopen jullie nu reeds stickernummerplaten, Bert?

Volgens een post van u in 2009 wel maar staat niet op de site... Prijs?
                                We kunnen eraan geraken, maar gaan die niet meer promoten. De kost ervan om die bij de klant te krijgen was te hoog.
                                Maar voor een bestaande klant doen we wel eens moeite als hij dat via ons wil

Comment

• Bert, verkopen jullie aparte autobrite snowfoamflessen(die van 1L )?
                                  de schroefdraad van mijn plastic fles is er ver door, staat scheef als er hem opdraai.
                                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• De meeste flessen passen wel op die foam lance hoor, heb er bij mij ook een andere op gezet
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• fles

deze fles past perfect op een foamspuit(bij mij toch )

Comment

• thanks
                                        passen idd veel meer flessen op, zover had ik nog niet gedacht

Lege fles van snowfoam opgedraait nu, veel beter

die Magifoam is echt wel zot spul, kleeft zoveel beter dan gewone autobrite snowfoam
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ja, blijft ook veeel langer op de oprit liggen

Is toch wel een nadeel vind ik...
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X