Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn auto moet terug de spuiterij in... bumpervooraan is stuk en nog tal van zaken door een ongevalletje.
    Maar nu als deze gemaakt wordt ben ik van plan hem volledig en grondig te kuisen en te clayen om de oneffigheden van het spuiten weg te werken.
    Is daarnaa aangeraden Waxoyl te gebruiken? En zoja hoelang mag ik hem dan niet meer wassen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi5570 Bekijk Berichten
      .... als deze gemaakt wordt ben ik van plan hem volledig en grondig te kuisen en te clayen om de oneffigheden van het spuiten weg te werken.
      Is daarnaa aangeraden Waxoyl te gebruiken? En zoja hoelang mag ik hem dan niet meer wassen?
      Ik weet niet wat jij allemaal weet (en niet weet) over oneffenheden wegwerken , maar ik kan je al wel zeggen dat je "appelsienhuid" enkel weg kan werken door te wetsanden en dan moet je auto al van voldoende blanke lak voorzien zijn om niet door deze laag te schuren...om over het polijsten nog te zwijgen...... om de lak terug blinkend te krijgen

Waxoyl : 1 goeie raad : na 3 maand is je "lakpantser" vanzelf verdwenen en kan je er terug een "sponske" op smeren (op je auto) , maw : waxoyl is niet meer of niet minder dan een gewone sealant die na 3 maand uitgewerkt is..........

Beter is voor de prijs van zo'n "behandeling" een setje poetsgerief aan te schaffen :
      bvb : kleiset , synthetische wax (= sealant) , zachte poetsdoeken , 2 grote emmers , enkele washandschoenen , een velgenborstel , een droogdoek (of 2 kleinere droogdoeken) , detailerspray om na het wassen en afspoelen je auto netjes droog te wrijven enz enz...ik kan zo nog uuuuuuuuuuuren doorgaan

Comment

• Iemand ervaring met de Swissvax wash pudel?

Ik zoek een alternatief voor de lamswollen handschoen, aangezien deze me toch nét iets te snel verslijt (5 maanden per exemplaar).
        Even veilig voor de lak in gebruik?
        Even makkelijk in gebruik?
        Neemt het evenveel water op/kan je er eenzelfde oppervlakte mee doen zonder nieuw water te pakken?

Alle tips zijn welkom.

Comment

• Ik gebruik al jaren de mf handschoen van Meguiars. Gaat heel lang mee, neemt veel water op en is zacht voor de lak...
          Ze gaan zelfs zo lang mee dat ik ze enkel vervang omdat ze er wat grauw en vuil gaan uitzien na een tijd, niet omdat ze versleten zijn. Vandaar dat ik die vorige twee ook nog heb liggen. Die gebruik ik dan voor velgen en smerige auto's enzo .
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
            Iemand ervaring met de Swissvax wash pudel?

Ik zoek een alternatief voor de lamswollen handschoen, aangezien deze me toch nét iets te snel verslijt (5 maanden per exemplaar).
            Even veilig voor de lak in gebruik?
            Even makkelijk in gebruik?
            Neemt het evenveel water op/kan je er eenzelfde oppervlakte mee doen zonder nieuw water te pakken?

Alle tips zijn welkom.
            Wij hebben er zo 2 en die worden dagelijks gebruikt

Ondertussen al bijna 1,5 jaar oud en nog steeds perfect in orde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Wij hebben er zo 2 en die worden dagelijks gebruikt
              Wil dit zeggen dat jullie zelf het lamswol niet meer gebruiken, alleen de pudel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                Wil dit zeggen dat jullie zelf het lamswol niet meer gebruiken, alleen de pudel?
                Idd, enkel de puddle en een microfiber washmitt voor de velgen, wielkassen en onderste lijsten.

We zijn op dit moment wel aan het testen met nieuwe lamswollen mitts, maar nog niets gevonden om de vorige te vervangen. Onze leverancier heeft ze on hold gezet omdat de grondstoffen te duur werden om te produceren aan een competitieve prijs. Hij hoopt van binnenkort een oplossing te hebben.Ondertussen zoeken wij een alternatieve lamswollen washmitt, maar dit blijkt niet zo eenvoudig om een goeie kwaliteit te vinden

Comment

• grandscenic op 1000 zonnen?
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Idd, ik kreeg een sms van een kameraad dat ik moest kijken, maar t was al bezig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                      grandscenic op 1000 zonnen?
                      Idd, heb het ook gezien.
                      1991 BMW E30 318is

Comment

• 1000 zonnen : idd

Voor diegenen die het gemist hebben :

http://www.een.be/programmas/1000-zonnen/het-uur-van-belang-autopoetsfreak

Comment

• heeeeel goed . ik poets net zo graag en waarschijlijk om dezelfde reden.
                          greetz
                          ferre

Comment

• Ik heb het ook gezien :p had niet gedacht dat jij het was maar mooi dat je je wagen zo goed proper houdt. Ik zou dat bij de mijne ook moeten doen.

Comment

• Duidelijk zeer gepassioneerd!

Comment

• 4 washandschoenen per wagen? Waarvoor gebruik je dan telkens een andere?
                                Onderaan deuren apart en rest van lak apart kan ik inkomen maar waar die andere 2 dan?

Je vrouw vind het precies toch niet zo leuk :p Maar liever zo dan mensen die er geen zorg voor dragen!
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                  4 washandschoenen per wagen? Waarvoor gebruik je dan telkens een andere?
                                  Onderaan deuren apart en rest van lak apart kan ik inkomen maar waar die andere 2 dan?

Je vrouw vind het precies toch niet zo leuk :p Maar liever zo dan mensen die er geen zorg voor dragen!
                                  Als je voor de velgen nog een andere gebruikt en voor de deuropeningen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Als je voor de velgen nog een andere gebruikt en voor de deuropeningen ...
                                    voor de velgen werd toch de ez detail brush gebruikt? enkel voor de buitenzijde dan van de velgen?
                                    persoonlijk prefereer ik de wheel brush van swissvax dan. enorm handig en spaar je aan handschoen mee uit
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

voor de velgen werd toch de ez detail brush gebruikt? enkel voor de buitenzijde dan van de velgen?
                                      persoonlijk prefereer ik de wheel brush van swissvax dan. enorm handig en spaar je aan handschoen mee uit
                                      ik gebruik zelf ook de swissvax wheelbush, behalve op de 5 spaak 19ers op de A5 van mijn vader. dat oppervlak is te groot en dan is een mitt sneller

Comment

4 washandschoenen per wagen? Waarvoor gebruik je dan telkens een andere?
                                        1 wollen
                                        1 meguiars
                                        1 rasta
                                        1 mf voor de "sponningen"

Voor de velgen gebruik ik borstels : ez groot , ez klein , gewone verfborstel.....

Comment

• Dit weekend de wagens eens onder handen genomen met de 2EM methode.

Wat ik wel merk is dat ik bij het afdrogen van de wagens met een mf doek voel dat er oneffenheden zijn. Dit kan waarschijnlijk opgelost worden door te kleien?

Maar als er aan de wagen relatief diepe krassen zijn blijft de klei daar dan niet in achter? De vriendin heeft een tijdje terug eens tegen zo'n gele betonblok gereden ...

Kun je eigenlijk schade toebrengen met kleien?

Comment

Working...
                                          X