Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• krassen :

"relatief diepe krassen" zijn meestal te diep om terug goed te krijgen zonder spuitwerk of andere reparatiemethodes...

oneffenheid bij het drogen : je bedoelt misschien dat je doek niet lekker glijd en dat er "plush" achterblijft ?

Andere mogelijkheid is dat de lak niet proper is en dat voel je het best met een diepvrieszakje rond je hand en door aan je lak te voelen :

voel je niks : prima (zal wel niet maar probeer het ff)

voel je puntjes : kleien !!

schade door kleien : indien je klei 1 maal op de grond valt en je gooit deze niet in de vuilbak : JA !! MAW : hou de klei goed vast en zorg voor propere handen...

Je maakt ook zeer kleine (micro) krasjes door te kleien , die gaan meestal weg door een wax te gebruiken (sommige maskeren dit toch , niet allemaal)

Beter is om na het kleien een paintcleaner te gebruiken (of lichte polish ) en daarna pas een wax.

schade door betonblok : foto ?

Comment

• Ik zal eens kijken om vanavond of morgen een foto te plaatsen.

Die wax waarover je het hebt is geen QuickDetailer+ zeker?

Ik ben van plan om zeker al een velgenborstel en velgenreiniger te kopen (iemand een idee voor goeie prijs kwaliteit?).
      Daarnaast zou ik het kleien wel eens willen testen op de wagen van mijn vriendin (is een kleine Yaris in vergelijking met mijn Avensis Wagon).
      Wat kan ik hier het best voor gebruiken?

Ook zou ik bij het afdrogen wel eens die QD+ willen gebruiken (al zal ik daar best eerst voor kleien?).

Ik wil zeer graag starten met het "detailen" al is het maar op beginnersniveau en ben daarmee op zoek naar wat goeie prijs/kwaliteit producten :$.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tibs Bekijk Berichten
        Ik zal eens kijken om vanavond of morgen een foto te plaatsen.

Die wax waarover je het hebt is geen QuickDetailer+ zeker?

Ik ben van plan om zeker al een velgenborstel en velgenreiniger te kopen (iemand een idee voor goeie prijs kwaliteit?).
        Daarnaast zou ik het kleien wel eens willen testen op de wagen van mijn vriendin (is een kleine Yaris in vergelijking met mijn Avensis Wagon).
        Wat kan ik hier het best voor gebruiken?

Ook zou ik bij het afdrogen wel eens die QD+ willen gebruiken (al zal ik daar best eerst voor kleien?).

Ik wil zeer graag starten met het "detailen" al is het maar op beginnersniveau en ben daarmee op zoek naar wat goeie prijs/kwaliteit producten :$.
        Prijs / kwaliteit => Auto Finesse IMHO

Ik zou zeggen, kom eens langs hier bij ons in de shop. Ledegem is hier nog geen 30min vandaag. Op die manier krijg je tekst en uitleg en persoonlijk advies.

Comment

• Ik ben zeker van plan om eens langs te komen, al heb ik het voorlopig nogal druk in het weekend ...

Maar ik wou graag eens een idee hebben waarnaar ik moet uitkijken op jullie site om toch eens te kijken aan welke kostprijs ik ongeveer uitkom :-p.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tibs Bekijk Berichten
            Ik ben zeker van plan om eens langs te komen, al heb ik het voorlopig nogal druk in het weekend ...

Maar ik wou graag eens een idee hebben waarnaar ik moet uitkijken op jullie site om toch eens te kijken aan welke kostprijs ik ongeveer uitkom :-p.
            Dit is een mooie beginners set denk ik

Comment

• Bij deze enkele foto's van de schade, hopelijk zijn ze duidelijk.

Ik vrees dat deze niet echt goed te herstellen zijn door een beginner?

Ik denk een beginner klei set te bestellen en een detailer spuitbus (Spray and wipe ofzo?) voor het drogen van de wagen?

Kan ik na het kleien gewoon over de wagen gaan met een soort wax spray? Of moet ik hem echt volledig waxen met vloeibare wax?

Nuja, de wagen is in zijn 9 jaar waarschijnlijk nog nooit gekleid geweest dus de kans is groot dat ik hem nogmaals zal moeten wassen na het kleien zeker?
              Last edited by ; 19/06/2012, 21:43.

Comment

• 9 jaar en nog nooit gekleid : schuurpapier dus

Tip : begin zeker bovenaan de wagen en eindig bij de vuilste stukken.

Kleien : test ff uit op 1 paneel wat het kleien juist doet en kuis dit paneel op met bvb een detailerspray of gewoon goed spoelen en drogen. Smeer er dan een wax op ( heel dun ! )en kijk of je tevreden bent na het oppoetsen (en voelen ook natuurlijk)

@schade : lijkt me niet te herstellen zonder herspuiten of bijverven....
                beton kan nogal hard zijn namelijk.

wax : ik zou een synthetische wax aanraden , deze blijft langer zitten op je lak en zo heb je langer bescherming.

Hoe vloeibaarder de wax , hoe minder lang deze werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  wax : ik zou een synthetische wax aanraden , deze blijft langer zitten op je lak en zo heb je langer bescherming.

Hoe vloeibaarder de wax , hoe minder lang deze werkt.
                  Hier toch even op inpikken.
                  Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt maar het een beetje verkeerd verwoordt.

In de meeste gevallen is het zo dat de hoeveelheid carnauba in een wax bepaalt hoe duurzaam deze is. Hoe meer carnauba hoe harder ook de wax.
                  Dus als je een zachte wax hebt zal die niet even duurzaam zijn als een harde.

Echter, dit gaat enkel voor pure carnauba waxen. In de meeste waxen zitten er ook andere waxen en solventen in die een wax eenvoudiger manipuleerbaar maken.

Bovendien zal een hybride wax (deze bevat naast carnauba ook polymeren of PTFE) veel duurzamer zijn dan een pure carnauba wax, maar tegelijk ook veel zachter.

Daarnaast gaat het voor de sealants (die normaalgezien vloeibaar zijn) ook niet op. Daar heeft de beschermduur niets te maken met de vloeibaarheid. Daar gaat het hem dan over het type polymeer dat gebruikt wordt over de manier van aanbrengen.
                  Zo hebben sommige sealants polymeren die warmtegeactiveerd zijn en zich zo beter aan het oppervlak gaan hechten. De vloeibaarheid wordt in dat geval voornamelijk bepaald door dragers in de sealant die het mogelijk maken de sealant aan te brengen.
                  Last edited by ; 20/06/2012, 11:24.

Comment

• Misschien best dit topic ook eens in het oog houden, want dat kleien is mij nog een raadsel.
                    Meestal ga ik met de wagen eerst naar self-wash om af te spuiten met zeep en water om het grootste vuil eraf te halen. Er ligt dan altijd nog een 'laagje' op de auto (wit). Als je met je vinger er dan over gaat zie je zo dat hij nog vuil is. Ook heb ik last van zwarte strepen door het vuil die wegtrekt bij wassen of regen (spiegels, koffer en aan motorkap).
                    Het wassen zelf doe ik ongeveer zoals uitgelegd op 1ste pagina, met 2 emmers, washmitt en droogdoek.
                    Zijn er nog andere zaken die dan belangrijk zijn om hem mooi te houden daarna?
                    Zo'n detailer bv moet ik me best aanschaffen om te gebruiken bij het drogen.

Voor het interieur zoek ik ook iets dat makkelijker proper maakt en geen krassen maakt in bv. het zwart rond scherm. Met een gewone doek trek je makkelijk een streep hierin. Is het ok om interieur met een gewone doek en bv ruitenreiniger te kuisen?

Heb nog geen tijd gehad om de webshop eens deftig te bekijken wat ik nodig zou kunnen hebben. Het zijn ook zoveel producten dat ik er niet aan uit kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk Berichten
                      Zijn er nog andere zaken die dan belangrijk zijn om hem mooi te houden daarna?
                      Na het kleien kan je gaan polieren. Daarna kan je een glaze aanbrengen om dan tenslotte af te toppen met een Wax. Heb je er een uitgebreide pm over gestuurd .
                      Heb nog geen tijd gehad om de webshop eens deftig te bekijken wat ik nodig zou kunnen hebben. Het zijn ook zoveel producten dat ik er niet aan uit kan.
                      Zijn verschillende webshops waar je wel wat kan vinden. Als je een vraag hebt over een product kan je ze altijd in dit deel van het forum stellen .

Comment

• Morgen ga ik voor de eerste keer een auto kleien. Zijn er dingen waarmee ik rekening moet houden? Ik ga nu de tutorial op de Wax-It site nog eens lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                          Morgen ga ik voor de eerste keer een auto kleien. Zijn er dingen waarmee ik rekening moet houden? Ik ga nu de tutorial op de Wax-It site nog eens lezen.
                          Als je zin hebt in een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=PRwgn...ature=g-user-u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                            Merci Xenobe, interessant filmpje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                              Merci Xenobe, interessant filmpje.
                              Ik heb het deze week ontdekt was nog intressant. Er staat nog een ander. Eentje over hoe je hem het beste wast met die Audi R8. Zo een zwarte. De thumbnail is een zwarte R8 in een windtunnel.

Comment

• Ook een heel knap filmpje.

Comment

• Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf. Het dak moet ik wel nog eens opnieuw doen wegens de zon die er op zat en de quick detailer dat op was.

Comment

• Vandaag bij Bert en Simon binnen gewipt en afspraak gemaakt. Wagen wordt einde augustus volledig in orde gezet. Nieuw wagen behandeling + polieren en sealant zetten. Ik zie al uit naar het resultaat.
                                    Last edited by Utah; 18/07/2012, 21:41.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• In september 2011 heb ik na de levering van m'n nieuwe wagen (zwarte passat variant) direct de Collinite wax (476s) aangebracht met 'n mooi resultaat.
                                      Ondertussen 40000 km verder. Wat moet ik doen voor ik een nieuwe laag Collinite wax aanbreng?

(geen ervaring met clayen)

Bedankt voor de tips!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                        In september 2011 heb ik na de levering van m'n nieuwe wagen (zwarte passat variant) direct de Collinite wax (476s) aangebracht met 'n mooi resultaat.
                                        Ondertussen 40000 km verder. Wat moet ik doen voor ik een nieuwe laag Collinite wax aanbreng?(geen ervaring met clayen)
                                        Ik raad je aan om toch te kleien hoor , is niks aan !

wassen
                                        niet drogen
                                        kleien met een fijne klei en ruim glijmiddel gebruiken
                                        opnieuw wassen
                                        drogen
                                        paintcleaner of licht polijstmiddel (fijnste)
                                        wax
                                        foto's nemen en posten

Waarom de paintcleaner : kleien veroorzaakt lichte "marring" (= zeeeeeeeeeeeeer fijne krasjes die verdwijnen met een wax en nauwelijks zichtbaar eigenlijk ) , de cleaner doet deze verdwijnen door een licht polijstende werking .
                                        Zeker op zwart zie je nogal wat.......

Je kan ook een fijn polijstmiddel nemen , dan is de marring ook weg....

Comment

• Pff, mijn E30 staat hier klaar om gewassen te worden maar zoals altijd heb ik er geen zin in (zeker omdat hij extra vuil is nu sinds de ardennenrit), omdat ik niet het juiste materiaal voor handen heb, en de zon zit nu ook uit.

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                                          X