Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @grandscenisma,. Bedankt voor de info!
    Is poorboys black hole glaze een goede lakcleaner in dit geval? Of welk betaalbaar product is aan te raden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
      @grandscenisma,. Bedankt voor de info!
      Is poorboys black hole glaze een goede lakcleaner in dit geval? Of welk betaalbaar product is aan te raden?

Black hole is GEEN cleaner , BH is een "glaze" en verdoezelt eigenlijk lichte krasjes en swirls.....

Betaalbaar : proffesional polish van Poorboy's of iets van autofinesse (rejuvenator dacht ik )

Als je polijst is je lak meestal ook al "gecleand" door het polijsten zelf (door de fijnste polish waar je mee eindigt , maar de prof. polish is een chemische cleaner en heeft GEEN schuurkorrels ! )

Na polijsten is het aangeraden om je lak te ontvetten omdat er in de meeste polijstmiddelen olieën zitten die in de krasjes (swirls) kruipen en je meestal denkt dat alle krasjes/swirls weg zijn ...en dat is dan eigenlijk niet het geval .

Hiervoor kan je bvb IPA verdunt gebruiken (1 deel IPA en 3 delen kalkvrij water-strijkwater dus)
      of gewoon glazenreiniger omdat daar ook alcohol in zit ..en dat kost amper iets ! (glassex)

Comment

• Dat ontvetten met IPA laat je maar achterwege wanneer je manueel aan de slag gaat. Nergens voor nodig.

Comment

• Wax-it crew; hebben jullie ondertussen al een alternatief voor de p21s polishing soap?
          Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
            Wax-it crew; hebben jullie ondertussen al een alternatief voor de p21s polishing soap?
            We hebben de Auto Finesse Mercury. Niet 100% hetzelfde concept maar het werkt ook erg goed. Het heeft een chemische component die oxidatie mooi afneemt.

Comment

• Heb in Zwiteserland een kappote achterruit opgelopen en ze hebben daar bij carglass een plastieke raam in geplakt (om thuis te geraken) met soort van ducktape.
              Nu als ik die hier ga vervangen, hoe kan ik best de lijmresten weghalen? Is rond heel de raam dus wel wat werk.

Thx
              Opel Insignia OPC
              BMW X5 3.0i
              Caterham Super 7

Comment

• Tar & Glue remover, HG lijmverwijderaar, white spirit, wasbenzine, wd40, ... Keuze genoeg
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• neutrale niet bijtende ontvetter

wasbenzine is al een goed begin
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                    ...... hoe kan ik best de lijmresten weghalen? Is rond heel de raam dus wel wat werk.Thx
                    Maakt de firma waar je de ruit laat plaatsen dit niet proper dan ?? Carglass hersteld .............en maakt het ook terug proper ?

Ik neem aan dat je verzekerd bent tegen glasbraak en dan hoef je er toch niet zelf aan te gaan klooien ?

Comment

• Ok bedankt voor de reacties.
                      Bij Opel was ze niet op tijd binnen en bij Carglass ook niet dus daarom de tijdelijke.

Nu ik werk bij Opel en steek er liever een originele in ipv één van Carglass.
                      Dus doe dat liever zelf dan dat er iemand anders aan gaat klooien. Word toch betaald.
                      Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

• @ wax-it's: wanneer is de Deluxe Waffle Weave Drying Towel terug op vooraad? Of eventueel Swissvax Microdry?
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• vorige week de clio in de wax gezet en gezien dak met lichte swirls zit. ik was de auto dus in kringen...
                          nu, daarom zijn zo'n topics handig, je leert altijd bij!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                            vorige week de clio in de wax gezet en gezien dak met lichte swirls zit. ik was de auto dus in kringen...
                            Heeft niks te maken met het al dan niet in kringen poetsen , het komt door de lichtbron.....en dan mag je alleen maar in rechte banen wassen : je ziet altijd die cirkeltjes als er krasjes zijn .

Als je echter met een spons en 1 zandkorreltje ertussen wast in cirkels dan heb je wél echte kringen.
                            Last edited by ; 12/08/2012, 23:25.

Comment

• Net de E-klasse gewassen en dat is toch echt wel een grote auto en dus met het resultaat dat het water ingedroogd is op sommige plaatsen. Hebben jullie daar soms tips voor om dat te voorkomen als jullie een grote wagen wassen en drogen?
                              Sneller werken is geen optie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                Net de E-klasse gewassen en dat is toch echt wel een grote auto en dus met het resultaat dat het water ingedroogd is op sommige plaatsen. Hebben jullie daar soms tips voor om dat te voorkomen als jullie een grote wagen wassen en drogen?
                                Sneller werken is geen optie.
                                Welk water gebruik je om de auto te wassen? Kan namelijk zijn dat er veel kalk in het water zit....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                  Welk water gebruik je om de auto te wassen? Kan namelijk zijn dat er veel kalk in het water zit....
                                  Leidingwater.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                    Leidingwater.
                                    Kans is groot dat er veel kalk in het water zit dan. Ik heb thuis ook eens de auto gewassen met leidingwater, en ik kon de kalkplekken ook niet vermijden jammergenoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                      Kans is groot dat er veel kalk in het water zit dan. Ik heb thuis ook eens de auto gewassen met leidingwater, en ik kon de kalkplekken ook niet vermijden jammergenoeg
                                      Zou wel goed kunnen zijn als ik kijk naar de douchekop en kranen van anderhalf jaar oud...
                                      Hoe was je dan nu je auto's?

Comment

• Probeer de wagen uit de zon te wassen. Let er ook op dat een wagen die een dag in de zon heeft gestaan zelf nadat je hem in de schaduw zet nog lang warm blijft.
                                        Daarom goed voorspoelen met water zodat hij goed afkoelt of nog een beetje langer wachten.
                                        Daarna na het wassen zo snel mogelijk met een quick detailer en een droogdoek de wagen afdrogen.

Maar zoals DJ Oli ook al aangehaald heeft, je zit waarschijnlijk met veel kalk in het water. Ofwel met regenwater werken of een ontkalker (al dan niet die kleine mobiele) op je water toevoer plaatsen.

Comment

• De auto stond in de schaduw, heel af en toe kwam de zon eens door de wolken en dan stond hij in de zon maar zeker niet langer dan 2min per keer. Quick detail heb ik niet gebruikt, het plan was om hem na het wassen te waxen maar door de plekken die er nog opstonden heb ik het zo maar gelaten. Maar misschien is dat wel de oplossing.

Wat voor ontkalker mag dat zijn?

Comment

Working...
                                          X