Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    De auto stond in de schaduw, heel af en toe kwam de zon eens door de wolken en dan stond hij in de zon maar zeker niet langer dan 2min per keer. Quick detail heb ik niet gebruikt, het plan was om hem na het wassen te waxen maar door de plekken die er nog opstonden heb ik het zo maar gelaten. Maar misschien is dat wel de oplossing.

Wat voor ontkalker mag dat zijn?
    De wolken houden niet alles tegen, je moet werkelijk fysiek in de schaduw staan of de lak warmt toch sterk op hoor

Ivm ontkalker, genre dit:
    Wij gaan hopelijk binnenkort een groter alternatief in de shop hebben die je eenvoudig kan herladen.

Comment

Zou wel goed kunnen zijn als ik kijk naar de douchekop en kranen van anderhalf jaar oud...
      Hoe was je dan nu je auto's?
      We gebruiken thuis altijd grondwater, maar het was eenmalig dat we een tijdje leidingwater gebruikt hebben.

Moest ik van u zijn, ik zou inderdaad zoeken naar een manier om het water te ontkalken, als dat kan. T moet zijn dat er bij ons heel veel kalk in zat want je kon het werkelijk al 'voelen' wanneer je waste met dat water...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        De wolken houden niet alles tegen, je moet werkelijk fysiek in de schaduw staan of de lak warmt toch sterk op hoor

Ivm ontkalker, genre dit:
        Wij gaan hopelijk binnenkort een groter alternatief in de shop hebben die je eenvoudig kan herladen.

Achzo, weeral iets bijgeleerd.

Hoeveel kost die ontkalker en hoe moet je die gebruiken? Want ik vind het niet direct terug in de webshop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
          We gebruiken thuis altijd grondwater, maar het was eenmalig dat we een tijdje leidingwater gebruikt hebben.

Moest ik van u zijn, ik zou inderdaad zoeken naar een manier om het water te ontkalken, als dat kan. T moet zijn dat er bij ons heel veel kalk in zat want je kon het werkelijk al 'voelen' wanneer je waste met dat water...
          Grondwater hebben wij ook voor de planten water te geven en de vijver bij te vullen. Maar ik veronderstel dat daar bij jullie aller hande filters opzitten. Bij ons komt het rechtstreeks uit de verzamelput -> redelijk vuil water en ongeschikt om een auto mee te wassen...

Comment

• Volgens mij kan je beter een goeie scheut ph-neutrale auto-shampoo gebruiken in je leidingwater . Afhankelijk van hoeveel kalk er in je water zit krijg je dan alsnog "vlekjes" . Deel per deel wassen is dan meer aan te raden in dit geval . Bvb eerst het dak en de aanliggende delen (dakstijlen , bovenzijde portieren) , dan spoel je dit af en ga je er gelijk over met een droogdoek en een detailerspray.
            Best afspoelen op deze manier :

Daarna bvb de motorkap , koffer en als laatste de zijkanten (kant per kant) . Op die manier kan je veel kalkplekken voorkomen , sneller werken zal het zeker niet.

Comment

• ik was ook altijd in delen om die vlekken te voorkomen. eerst dak, dan flank 1, flank 2, etc...
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Amai, is inderdaad een lastige manier van werken dan.

Dan moet je nog eens goed oppassen dat je het later niet opnieuw nat maakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                  Amai, is inderdaad een lastige manier van werken dan.

Daarom dat afspoelen met dat eindje tuinslang Olivier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Volgens mij kan je beter een goeie scheut ph-neutrale auto-shampoo gebruiken in je leidingwater . Afhankelijk van hoeveel kalk er in je water zit krijg je dan alsnog "vlekjes" . Deel per deel wassen is dan meer aan te raden in dit geval . Bvb eerst het dak en de aanliggende delen (dakstijlen , bovenzijde portieren) , dan spoel je dit af en ga je er gelijk over met een droogdoek en een detailerspray.
                    Best afspoelen op deze manier :

Daarna bvb de motorkap , koffer en als laatste de zijkanten (kant per kant) . Op die manier kan je veel kalkplekken voorkomen , sneller werken zal het zeker niet.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                    ik was ook altijd in delen om die vlekken te voorkomen. eerst dak, dan flank 1, flank 2, etc...
                    Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                    Amai, is inderdaad een lastige manier van werken dan.

Ik gebruik de shampoo van Gloss-it, die is PH-neutraal denk ik.
                    Ik had er ook al aan gedacht om stuk per stuk te doen maar dat leek me erg onhandig en zoals DJ Oli zegt moet je zorgen dat je het nadien niet weer nat maakt. Zal het morgen in ieder geval eens proberen om die vlekken weg te krijgen en nadien te wassen.

Comment

• Ik heb het een tijdje zo gedaan : eerst voorkant wagen wassen,afspoelen en drogen (vanaf voorruit zeg maar),
                      dan achterkant en weer hetzelfde,of andersom kon ook (uiteraard voorspoelen,spreekt voor zich)
                      Maar dat is zo omslachtig,en iig nog meer water gebruik,en tijd verlies.
                      Dat ik hem nu terug in 1 x doe,welliswaar aan een sneller tempo,maar om niets over te slagen,
                      ben je na een wasbeurtje toch weer even aan een kleine pauze toe

Comment

• Ik was hem ook deel per deel, is wat bewerkelijker en duurt wat langer maar het resultaat is is er dan ook naar.

Comment

• Ik was m'n auto gewoon helemaal , maar zodra ik merk dat m'n shampoowater begint op te drogen (op de lak) , maak ik snel ff de auto terug nat en poets verder.
                          Dan kan je gewoon verder poetsen en hoef je maximum 2 à 3 keer je auto terug nat te sproeien omdat ie opdroogt.
                          Bij de laatste spoelbeurt begin ik dan af te spoelen met dat darmpje wat ingeknepen (= sproeien, brede straal) en tenslotte met een volle straal om het water snel af te voeren.
                          Dan is het eigenlijk zaaks om de auto in te sprayen met een detailerspray en ff als een halve gek heel de wagen af te drogen. Dat afdrogen moet je niet te letterlijk nemen , er zullen nog redelijk wat strepen achterblijven maar niet zoals je de auto gewoon zou laten drogen. Als dit opdroogt heb je al geen vlekken meer (of nauwelijks) zoals met je gewone leidingwater .
                          De droogdoek zal namelijk wel kletsnat worden en dan knijp ik deze 1 of max. 2 maal wat uit om verder te gaan. Voor deze handeling gebruik ik een droogdoek die 2 verschillende kanten heeft : 1 met lange haartjes en de andere kant heeft kortere haartjes of zelfs geen.

Eens ik de auto voor de 1e keer zo heb afgedroogt , neem ik ofwel dezelfde doek die ik dan eerst echt goed uitwring of ik neem er een andere die ik inspray met de detailerspray en droog nogmaals mijn auto af.Deze keer neem ik dan wel de kortharige kant en plooi de doek regelmatig overnieuw om heel de doek te benutten.

Zelfs in volle zon lukt het me om zo tot een prima resultaat te komen.

Na deze 2 afdroogsessies droog ik pas de binnenzijden van de portieren en koffer + motorkap (ja, ook daar) MAAR als je achteraf nog iets opmerkt van strepen of vlekken aan de buitenzijde van je auto , mag je deze doek daar NIET meer voor gebruiken !

Welke detailerspray gebruik ik :
                          "Showroomshine" van Kenotek in een verhouding van 3 delen (demi)water en 1 deel Showroomshine.

Werkt prima en geeft een zeer mooie glans . Ook te gebruiken op de ramen en in deze verhouding kan je er zelfs mee kleien .
                          Last edited by ; 25/08/2012, 12:22.

Comment

• @ Danny,die showroom shine al veel goeds over gehoord en gezien,die wil ik binnenkort toch ook eens gaan testen.
                            Ikzelf gebruik nu voor de normale wasbeurten na het wassen,de dodo juice red mist,blijft toch me toppertje.
                            Moet ik ergens naar toe,meetings oid, ga ik er wel over me de smartwaxx syntetic detailer (geeft net die extra boost,prachtig product !)

Wax zat enkel op de motorkap,spiegelkappen en achterspoiler,had te tijd niet helemaal te doen.
                            Maar bovenstaande is toch mede door die smart,blijft een super spul voor me

Comment

• Nog een vraag? Doen jullie iets speciaals om het chroom af te drogen? Bij mij staat het vol strepen.
                              Zou wat quick detailer werken?

Comment

• droge doek en wat quick detailer werkt bij mij perfect voor chrome delen

Comment

Nog een vraag? Doen jullie iets speciaals om het chroom af te drogen? Bij mij staat het vol strepen.
                                  Zou wat quick detailer werken?
                                  Een vluchtige quick detailer doet idd wonderen !
                                  Gloss-it Gloss Enhancer FTW !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                                    droge doek en wat quick detailer werkt bij mij perfect voor chrome delen
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Een vluchtige quick detailer doet idd wonderen !
                                    Gloss-it Gloss Enhancer FTW !
                                    Wel dan zal ik het volgende week zo doen. Als het tenminste wat deftig weer is.
                                    En de Gloss-it Enhancer is idd super.

Comment

• Zeker ook na het wassen drogen met droog doek,voorkomt al veel mizerie.
                                      Evt erna nagaan met een quick of ultimate quick detailer.

Comment

• Even naar de webshop van waxit gegaan ivm met het DAP900 V2 Gloss-it One Step Correction Kit.
                                        Nu staat het in mijn wenslijst, maar bestellen gaat dus niet?
                                        Hoe gaat dat verder? Aangezien ik deze wil bestellen (:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                          Even naar de webshop van waxit gegaan ivm met het DAP900 V2 Gloss-it One Step Correction Kit.
                                          Nu staat het in mijn wenslijst, maar bestellen gaat dus niet?
                                          Hoe gaat dat verder? Aangezien ik deze wil bestellen (:

ff gekeken op deze pagina :

Er staat : NIET IN VOORRAAD...................... , zal daardoor komen zeker ?

Comment

Working...
                                          X