Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
    Aanvulling op het wassen in koude :
    (youtube)
    Deze man gebruikt van die latex handschoenen zoals in ziekenhuizen (of om te poetsen thuis verkrijgbaar in grootwarenhuis oa)
    This film by Steven Pham documents AutoLavish Fine Automobile Care of Michigan showing how to properly wash your vehicle in cold weather / how to wash your c...

(net op een ander forum afgekeken )
    ik gebruikte gisteren van die blauwe nitril handschoenen, ik weet niet of het misschien speciaal latex moet zijn of niet
    misschien dat latex meer de warmte binnen houd?

ok ik zag net in het filmpje ook nitril handschoenen in z'n lijst staan,
    maar dat hield gisteren de warmte niet bij
    Last edited by ; 06/12/2012, 22:32.

Comment

• bladblazer eens opzetten en sneeuw afblazen maar of de buren dat leuk gaan vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
        ik zag net in het filmpje ook nitril handschoenen in z'n lijst staan,
        maar dat hield gisteren de warmte niet bij
        Blijkbaar heb ik daar zelf over gezien en ging er vanuit dat die man enkel "gewone" latex handschoenen aanhad..

Ik heb net gelezen dat je best "ruitenwassershandschoenen" aanschaft om je handen tegen kou te beschermen ...........die mannen moeten ook in de kou hun werk doen .

@Wou_RS : jij hebt er al vermoed ik ? (waar vandaan ? )

Comment

• Thx voor de reply's.
          Vraag me af of Simoni of Bert (Wax-it) nog tips hebben.

Comment

Blijkbaar heb ik daar zelf over gezien en ging er vanuit dat die man enkel "gewone" latex handschoenen aanhad..

Ik heb net gelezen dat je best "ruitenwassershandschoenen" aanschaft om je handen tegen kou te beschermen ...........die mannen moeten ook in de kou hun werk doen .

@Wou_RS : jij hebt er al vermoed ik ? (waar vandaan ? )
            https://www.google.be/search?hl=nl&q='Unger+Neopreen+Handschoenen'&bav=o n.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1354675689,d.d2k&bpc l=39650382&biw=960&bih=461&wrapid=tlif135489438426 610&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=OQzCUIr3B6Gr0A WG5IDQAg

neen, ik zoek ook zulke handschoenen zoals in dat topic van detailingworld.
            dat was de vraag aan jullie waar ik dit ergens in belgie kan verkrijgen
            + zijn deze dan echt waterdicht hoef je geen latexhandschoen meer over te doen?

ruitenwassershandschoenen wat is dat? nog nooit gezien?

vandaag ben ik twee uren buiten bezig geweest en met twee paar nitrilhandschoenen over elkaar kon ik het toch nog redelijk uithouden,
            zolang er geen water in liep

Comment

ruitenwassershandschoenen wat is dat? nog nooit gezien?
              Vraag het eens aan een glazenwasser ......

Heb ondertussen al een antwoord van handschoentjes.nl :

Beste Danny,

De SealSkinz Hi Vis Ultra grip handschoenen zijn wind -en waterdicht, maar omdat het een ademend membraam betreft kan hier als er continue grote druk op uitgeoefend wordt ( Zoals bij het uitwringen van een droogdoek) toch iets doorheen gaan komen.
              Dit zal niet direct gebeuren, maar de kans is aanwezig.
              Ik kan dus niet garanderen dat U geen natte handen gaat krijgen bij het gebruik zoals hieronder beschreven.

Ik probeer even mee te denken; maar het gaat er dus om dat de handen warm blijven, de ademende werking is dus niet echt nodig? Is het dan misschien een idee om voor een thermische (onder)handschoen te kiezen (SealSkinz Thermal Liner gloves) en hier gewoon een soort afwashandschoen (vaak een erg lang manchet zodat er geen water in kan komen) overheen te dragen?

De maat Medium is een handschoenmaat 9 (handomtrek van ong. 24cm)

De verzendkosten naar België bedragen € 7.50, vanaf een orderbedrag van € 75.00 is dit gratis.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Mark van den Berg

handschoentjes.nl
              Graanhuis 35
              2144 KX BEINSDORP

Comment

• Wees eens een man. Gewoon met de blote handen de sneeuw van uw wagen halen. Doe ik al jaren zo.

Comment

• Eerste bestelling geplaatst bij Wax-it naar aanleiding van deze topic.
                  Benieuwd om te zien hoe de wagen er gaat uitzien na het gebruiken van de verschillende producten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                    Eerste bestelling geplaatst bij Wax-it naar aanleiding van deze topic.
                    Benieuwd om te zien hoe de wagen er gaat uitzien na het gebruiken van de verschillende producten
                    En normaal morgen (zaterdag) in huis

Comment

• Wou de nieuwe ook eens extra verzorgen en een keuze gemaakt op wax-it.
                      Er staan echter zoveel verschillende producten en merken en methoden op dat ik door het bos de bomen niet meer zag
                      en een mailtje met mijn 'keuzelijst' doorgestuurd heb met de de vraag of product a wel met b samengaat en hoeveel droogdoeken en handschoenen je nu precies nlodig hebt
                      enz. Spijtig genoeg antwoorden ze (nog) niet.
                      En om zo nu maar blindelings te bestellen is het net iets te duur.

Misschien krijg ik hier wel goede raad?

1. Washandschoen: 2 x Micorfiber Wash Mitt
                      2. Shampoo: Wolfs Chemical Autoshampoo White Satin
                      3. Droogdoek: 1x Micorfiber Madness Dryy me crazy - 2x Micorfiber Madness Waverider Junior
                      4. Quick Detailer: Poorboys QD Plus 500 ml of Poorboys Spray en Gloss Gallon of Autofinesse Final Pro 5 l
                      2 x Microfibre Crazy Pile
                      1x Microfibre Summit
                      5. Glas: Autofinesse Crystal Pro 5 l - 1x Microfiber Madness Cloudbuster
                      Last edited by ivob2; 04/01/2013, 19:12.

Comment

• 1. Washandschoen: 2 x Micorfiber Wash Mitt
                        Ik zou een lamswollen nemen en een mf

Elke autoshampoo behalve de goedkoopsten zijn ok om je auto te wassen...

3. Droogdoek: 1x Micorfiber Madness Dryy me crazy - 2x Micorfiber Madness Waverider Junior
                        Beter 3 kleinere doeken dan 1 of 2 (te) grote , probeer doeken te nemen die 1 zijde lange vezels hebben en de andere kant korte.

4. Quick Detailer: Poorboys QD Plus 500 ml of Poorboys Spray en Gloss Gallon of Autofinesse Final Pro 5 l
                        QD+ is enkel om je lak een "boost" te geven en kan je niet voor je ramen en andere delen gebruiken. Neem liever ofwel de spray&wipe of neem beide (s&w is neutraal en kan je ook voor de ramen ed gebruiken)

Ik neem aan dat dit oppoetsdoeken zijn ? Zolang het maar geen doekjes van "den action" zijn want die zijn niet geschikt om op te poetsen !

1x Microfibre Summit
                        = doek voor ?

Voor glas heb je meestal aparte doeken die een wafelpatroon hebben en meestal is het de doek die het hem doet , niet het produkt (je kan net zo goed de s&w gebruiken voor je ramen ofwel iets van 1€ uit "den Aldi" )

Comment

• Allereerst bedankt voor de info.
                          Na alle discussies doorgenomen te hebben tussen voor- en tegenstanders van onderhoudsproducten moet ik wel toegeven door het bos de bomen niet meer te
                          zien en eigenlijk geen zier 'slimmer' geworden te zijn dan voor ik de onderwerpen ter zake doornam.
                          Als leek moeilijk een onderscheidt te maken tussen echte betrouwbare info en reclame of tussen echte goede raad en raad van een 'fanaticus' waar het meer in het koppeke zit dan
                          op werkelijke zichtbaarheid.

Microfiber Madness Cloudbuster is idd voor glas (volgens de site van Wax-it toch: http://www.wax-it.be/webshop/cloudbuster.html)
                          Vraag 4 is dus al duidelijk de http://www.wax-it.be/webshop/poorboy...and-gloss.html
                          De Crazy pile en summit zijn doeken om de detailler op te brengen en te glanzen.

Nu ja ik ben ook maar een leek op poetsgebied en tot nu toe tevreden geweest met twee emmers water, Dreft, twee sponzen en een zeemvel.
                          Maar gezien de Insignia (voor mij) een luxeproduct is (en geen vervoermiddel zoals mijn auto's tot nu toe) wou ik hem ook wel een luxebehandeling geven.
                          En na het lezen van verschillende sites en fora over koetswerkonderhoud kwam ik tot dit lijstje.

Maar eigenlijk mis ik alleen een goede poetshandschoen en droogdoek (een zeem is wel degelijk rotzooi om te drogen en een spons een hel voor het koetswerk om te zepen)
                          en iets om de ramen streeploos te doen blinken zonder krassen.
                          Zal mijn lijstje eens herzien (zonder geloof te hechten aan de productomschrijving (= reclame?) en me tot het voorgaande beperken.

ps. ik dacht dat een lamswollen handschoen niet fatsoenlijk te onderhouden was in vergelijking met een microfiber handschoen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                            Wou de nieuwe ook eens extra verzorgen en een keuze gemaakt op wax-it.
                            Er staan echter zoveel verschillende producten en merken en methoden op dat ik door het bos de bomen niet meer zag
                            en een mailtje met mijn 'keuzelijst' doorgestuurd heb met de de vraag of product a wel met b samengaat en hoeveel droogdoeken en handschoenen je nu precies nlodig hebt
                            enz. Spijtig genoeg antwoorden ze (nog) niet.
                            En om zo nu maar blindelings te bestellen is het net iets te duur.

Misschien krijg ik hier wel goede raad?

1. Washandschoen: 2 x Micorfiber Wash Mitt
                            1x Microfibre Summit
                            Drukke dag achter de rug, morgenvroeg eerste werk worden de mailtjes beantwoord

Comment

ik dacht dat een lamswollen handschoen niet fatsoenlijk te onderhouden was in vergelijking met een microfiber handschoen?
                              Deze Merino schaapswollen handschoen (nou, is een netje eigenlijk ) is de beste handschoen die ik tot nog toe in gebruik heb en deze heeft al meer dan 150 wasbeurten achter z'n naam staan .....en ziet er nog uit zoals op dag 1

+

zeeeeeeeeeeeeeer lange haren die overal komen (naden van koetswerk en ruiten oa )

Deze worden enkel voor de properste delen ingezet (worden ja , want mijn dochter heeft er ook 1 ) en na gebruik uitgespoeld met lauw water en opgerold + platgeknepen (met de haren naar binnen) . Na uitschudden (zoals een hond dat doet als ie nat is) hang ik deze gewoon op in mijn kelder met de haren naar ONDER .
                              Je kan ze eventueel zelfs nog kammen met een speciale hondenkam/borstel

Comment

Deze Merino schaapswollen handschoen (nou, is een netje eigenlijk ) is de beste handschoen die ik tot nog toe in gebruik heb en deze heeft al meer dan 150 wasbeurten achter z'n naam staan .....en ziet er nog uit zoals op dag 1

+

zeeeeeeeeeeeeeer lange haren die overal komen (naden van koetswerk en ruiten oa )

Deze worden enkel voor de properste delen ingezet (worden ja , want mijn dochter heeft er ook 1 ) en na gebruik uitgespoeld met lauw water en opgerold + platgeknepen (met de haren naar binnen) . Na uitschudden (zoals een hond dat doet als ie nat is) hang ik deze gewoon op in mijn kelder met de haren naar ONDER .
                                Je kan ze eventueel zelfs nog kammen met een speciale hondenkam/borstel
                                zalig om te zien als mensen hun werk er van maken :-)

Comment

Deze Merino schaapswollen handschoen...
                                  Ja, en dat is een?
                                  En ik neem aan dat je voor de flanken (vuile delen) dan wel een microfiber gebruikt?
                                  Last edited by ivob2; 05/01/2013, 14:42.

Comment

En ik neem aan dat je voor de flanken (vuile delen) dan wel een microfiber gebruikt?
                                    Yep !

Al gebeurd het af en toe dat de auto niet zo vuil is en dan foam ik deze eerst en gebruik ik er alleen deze voor

Voor alles onder de deuren neem ik altijd een MF....

Het is vooral van belang dat je veel water gebruikt als je de handschoen uit de shampoo-emmer neemt , goed naspoelt in de spoelemmer en ALTIJD in de lengte van je wagen wast en NIET in kringen

Voor elk "deel" neem ik opnieuw water uit de shampoo-emmer en voor het dak is dit voor elke kant 1 keer.
                                    Meestal is mijn emmer na het wassen nog halfvol en de spoelemmer ..........voller dan voorheen.

Als laatste stap ga ik nogmaals rond de auto om met de MF-handschoen langs de wielkasten , dorpels en onderkant bumpers te gaan.......en dan neem ik enkel de shampoo-emmer mee op een dolly . Hierna is de emmer wel nog maar een kwartje vol .

Comment

• Rappe service bij Wax-it daarentegen TNTpost bende zeikerds.
                                      Tweede keer op paar maanden tijd dat ik hun "service" merk.
                                      Eerste keer met geboortekaartjes voor mijn dochtertje. Heel de dag thuis gebleven en enkel eventjes 10 minuten weg om andere dochter op school te gaan halen en speciaal nota gelaten ... dienen pipo langsgeweest en briefje dat ik er niet was en dat hij dag erna terugkwam... geboortekaartjes zijn meestal zeer dringend!
                                      Nu duidelijk op site dat levering voorzien was zaterdag, speciaal heel de dag thuis en ... niks.

Comment

• ik zou graag ook eens een bestelling plaatsen bij wax-it maar die service met TNT houdt me tegen :s
                                        hoor daar niet veel goeds over

nu bestel ik enkel bij carclean, en daarvan kan ik niks op aanmerken, zitten zelfs altijd cadeautjes bij, en de levering is gratis boven 60 euro,

toch zijn er enkele dingen die ik enkel bij wax-it zou moeten bestellen, maar stel het steeds uit door die service met TNT,... misschien maar eens tot oudenaarde rijden?

Comment

ik zou graag ook eens een bestelling plaatsen bij wax-it maar die service met TNT houdt me tegen :s
                                          hoor daar niet veel goeds over

nu bestel ik enkel bij carclean, en daarvan kan ik niks op aanmerken, zitten zelfs altijd cadeautjes bij, en de levering is gratis boven 60 euro,

toch zijn er enkele dingen die ik enkel bij wax-it zou moeten bestellen, maar stel het steeds uit door die service met TNT,... misschien maar eens tot oudenaarde rijden?
                                          We zijn ondertussen wel stappen aan het ondernemen om dat "probleem" op te lossen en een super service te kunnen bieden qua levering

Comment

Working...
                                          X