Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    Wel een goeie site, kan ik wel eens rondkijken om producten te bestellen. Ramsel ligt nu wel vrij ver van waar ik woon
    Via hun site goeie link naar een topic gevonden ivm kleien

dr gonzo, bedankt voor je hulp al, 'k ben al heel wat wijzer nu

Chemical Guys verkopen ze er dus, maar heb ook al vernomen dat Poorboy's World ook goei producten zouden zijn?
    Je moet vooral goed advies inwinnen op jouw maat naar mijn mening. Zele -> Oudenaarde = 30 min

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Je moet vooral goed advies inwinnen op jouw maat naar mijn mening. Zele -> Oudenaarde = 30 min
      Subtiel
      Maar toen ik het topic las was ik het inderdaad eens van plan om langs te komen
      'T zal zijn voor als het eens wat beter weer is, dat ik mij er eens een volledige dag mee kan bezig houden.
      Want het is om je kas van op te fretten, je wast je wagen, en de dag daarna regent het...

Comment

Want het is om je kas van op te fretten, je wast je wagen, en de dag daarna regent het...
        Is toch leuk............voor mooie beading-foto's

Kijk op zo'n momenten maar eens naar andere wagens............die zijn meestal veel sneller droog omdat er geen mooie ronde druppeltjes op de lak zitten .......wat wil zeggen dat ze niks bescherming hebben
        Er is zelfs een apart topic over : allemaal met zulke "natte" foto's

Comment

• de druppels zijn dan met zon niet altijd een voordeel
          liever water sheating than veel beading
          www.peugeotforum.be

Comment

Eigenlijk zou je na het kleien nog eens een paint cleaner moeten gebruiken. Dit gaat je lak nog meer glans geven , maar het gaat vooral de lak zuiver maken van enig restproduct van het kleien. doe je dit niet dan zal je meestal lichte marring zien van het kleien en zal de wax niet goed hechten aan de lak omdat er nog restanten van klei, quickdetailer en glijmiddel tussen zitten.

Probeer het eens
            Ok dat zal ik volgende keer eens proberen, bedankt voor de info!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              Is toch leuk............voor mooie beading-foto's

Kijk op zo'n momenten maar eens naar andere wagens............die zijn meestal veel sneller droog omdat er geen mooie ronde druppeltjes op de lak zitten .......wat wil zeggen dat ze niks bescherming hebben
              Er is zelfs een apart topic over : allemaal met zulke "natte" foto's
              Ik had dit weekend de twee auto's van een laagje wax voorzien, gisteren regen, vandaag regen (en een ritje west-vlaanderen-Brussel), morgen regen,... De mijne kan weeral in het topic van de wintervuile wagens...

Laat de zomerzon maar snel komen !
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Jep ! ik heb de voorbije dagen last gehad van slagregen op de kofferklep en natuurlijk stof
                Die 2 samen zorgen toch voor een vieze auto,zonder dat ie 5 meter gereden heeft.
                En ook in die *buien* zit een kleine hoeveelheid kalk,want auto is niet buiten geweest sinds polijstbeurt en waxen waar ie 100 % stond.
                En toch zag ik op mijn achterste bumper wat kalk spijtig genoeg (slagregen / sneeuw zever) dus.
                Auto is nu binnen gebleven omdat ie net gewaxt was , en dan gaan rijden op banen vol met zout zou mijn waxlaag direct strippen (tov sealant toch)
                Op mijn velgen zit nog carpro reload dus die kan er nog wel tegen .
                Velgen moeten vd week ook eens gewassen worden dat word ook hoge tijd

Comment

• Welja, geeft inderdaad wel een mooi effect, maar 't is zoals bjorncoupe al aanhaald, regen + vuiligheid...
                  En spijtig genoeg moet de mijne altijd buiten slapen

Comment

Welja, geeft inderdaad wel een mooi effect, maar 't is zoals bjorncoupe al aanhaald, regen + vuiligheid...
                    En spijtig genoeg moet de mijne altijd buiten slapen
                    Maar met een goede bescherming,is hij veeel rapper terug proper na de wasbeurt dan 1 die totaal geen bescherming heeft genoten.
                    Wassen en hij blinkt dan weer zoals hij er uit zag net na een detail dag , daar doen we het voor.
                    Wassen en de wagen weer zien blinken,zeker als je weekelijks je auto wast,is hij eigenlijk permanent glanzend te houden,
                    ookal slaapt de auto buiten.

Comment

• Wel ik was hem zo goed als wekelijks, enkel in de winter is dit minder het geval, maar denk dat dit bij de meeste zo is? Maar 'k moet hem eens volledig "echt" proper zetten, dagje voor uittrekken om die eens te clayen en te doen Maar 't ziet er naar uit dat het dit weekend nog altijd een beetje frisjes en wisselvallig gaat zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                        Jep ! ik heb de voorbije dagen last gehad van slagregen op de kofferklep en natuurlijk stof
                        Die 2 samen zorgen toch voor een vieze auto,zonder dat ie 5 meter gereden heeft.
                        En ook in die *buien* zit een kleine hoeveelheid kalk,want auto is niet buiten geweest sinds polijstbeurt en waxen waar ie 100 % stond.
                        En toch zag ik op mijn achterste bumper wat kalk spijtig genoeg (slagregen / sneeuw zever) dus.
                        Auto is nu binnen gebleven omdat ie net gewaxt was , en dan gaan rijden op banen vol met zout zou mijn waxlaag direct strippen (tov sealant toch)
                        Op mijn velgen zit nog carpro reload dus die kan er nog wel tegen .
                        Velgen moeten vd week ook eens gewassen worden dat word ook hoge tijd
                        Je wax laag (of sealant) gaat net beschermen tegen het zout. Deze gaat dus zeker niet gestript worden door het zout hoor

Comment

Je wax laag (of sealant) gaat net beschermen tegen het zout. Deze gaat dus zeker niet gestript worden door het zout hoor
                          Sealant weet ik wel,die worden er net vaker in de winter opgezet met die redenen.
                          Maar een gewone waxlaag is veel gevoeliger in de winterperiode en zal minder lang stand houden (zeker met veel pekel op de weg ) tov een sealant.
                          Synthetische wax kan gewoon veel meer verdragen tov een carnauba wax en al zeker in een winterperiode met veel pekel en guur weer.
                          Bij mij is sealant in de winterperiode wanneer deze over is (lees : beter weer ) gaat er carnauba wax op.
                          Waar ik eigenlijk wilde toekomen is , had geen zin in al een wat mindere werking van de wax door dat *** weer dat voorspeld was.
                          Maar oke ik ben wat overbezorgt soms TE , ben enorm secuur voor mijn wagen en wil enkel het beste.
                          Wat bij sommige vaak als overdreven word gezien
                          Neem nu het desbetreffende dat in het vet gedrukt staat, dat ging dus over het bezoek aan de autofinesse dag bij jullie.
                          Ze gaven althans hier regenbuien en ik denk meteen aan pekel dat nog op de weg ligt (pekel+ regen : teveel vettigheid voor mijn nieuwe waxlaag).
                          Niet dat ze weg zou zijn dat weet ik ook wel, maar zoizo anders dan dat de auto gewoon binnen zou blijven in de garage.
                          En dat vond ik dus enorm zonde (zeker na 3-4 dagen full detail te zijn bezig geweest ) en dan ben ik maar gekomen met mijn vriendin haar wagen.
                          En bleef de mijne lekker in zijn garage, ergste van heel de zaak ,heeft die dag droog geweest tot we terug thuis waren
                          Maar kom dat is een luxe probleem
                          Last edited by ; 21/03/2013, 18:32.

Comment

Sealant weet ik wel,die worden er net vaker in de winter opgezet met die redenen.
                            Maar een gewone waxlaag is veel gevoeliger in de winterperiode en zal minder lang stand houden (zeker met veel pekel op de weg ) tov een sealant.
                            Synthetische wax kan gewoon veel meer verdragen tov een carnauba wax en al zeker in een winterperiode met veel pekel en guur weer.
                            Bij mij is sealant in de winterperiode wanneer deze over is (lees : beter weer ) gaat er carnauba wax op.
                            Waar ik eigenlijk wilde toekomen is , had geen zin in al een wat mindere werking van de wax door dat *** weer dat voorspeld was.
                            Maar oke ik ben wat overbezorgt soms TE , ben enorm secuur voor mijn wagen en wil enkel het beste.
                            Wat bij sommige vaak als overdreven word gezien
                            Neem nu het desbetreffende dat in het vet gedrukt staat, dat ging dus over het bezoek aan de autofinesse dag bij jullie.
                            Ze gaven althans hier regenbuien en ik denk meteen aan pekel dat nog op de weg ligt (pekel+ regen : teveel vettigheid voor mijn nieuwe waxlaag).
                            Niet dat ze weg zou zijn dat weet ik ook wel, maar zoizo anders dan dat de auto gewoon binnen zou blijven in de garage.
                            En dat vond ik dus enorm zonde (zeker na 3-4 dagen full detail te zijn bezig geweest ) en dan ben ik maar gekomen met mijn vriendin haar wagen.
                            En bleef de mijne lekker in zijn garage, ergste van heel de zaak ,heeft die dag droog geweest tot we terug thuis waren
                            Maar kom dat is een luxe probleem
                            Klopt van die sealant. Ik wil er wel een tip bijzetten. Voor sommige kleuren, bijv, mijn megane (Siriusgeel), bekom je een mooiere glans met de sealant dan met een carnauba wax.

Uitproberen dus

Comment

• Superproject voor Wax-it?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten

Superproject voor Wax-it?
                                Ben je weer een tijdje aan bezig voor die weer strak staat

Comment

• Tot hoe laat kan men zo langskomen als men ook advies wil? Moet maandagnamiddag toch in Oudenaarde zijn, denk dat ik rond 17u30 ongeveer zou kunnen passeren, is dat nog tijd genoeg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haroddin Bekijk Berichten
                                    Tot hoe laat kan men zo langskomen als men ook advies wil? Moet maandagnamiddag toch in Oudenaarde zijn, denk dat ik rond 17u30 ongeveer zou kunnen passeren, is dat nog tijd genoeg?
                                    Maandag is onze sluitingsdag, maar op zaterdag zijn we de hele dag open
                                    Bekijk eens de openingsuren op onze website

Comment

Ja en nee, het hangt vooral af van de invloeden. Er zijn situaties waarin een carnauba beter beschermd dan een sealant en omgekeerd.
                                      In de meeste gevallen gaat een sealant langer standhouden dan een carnauba, maar het hangt er dus wel vanaf welke sealants je met welke waxen gaat vergelijken.

Of je nu een sealant of een carnauba op de wagen aanbrengt, de eerste vereiste is dat die beschermen tegen de invloeden van buitenaf. Dus een carnauba wax gaat zeker evengoed beschermen als een sealant, maar hij gaat gewoon niet zolang standhouden als een sealant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianR26 Bekijk Berichten
                                        Klopt van die sealant. Ik wil er wel een tip bijzetten. Voor sommige kleuren, bijv, mijn megane (Siriusgeel), bekom je een mooiere glans met de sealant dan met een carnauba wax.

Uitproberen dus

Dit hangt opnieuw af van het type sealant of wax dat je gebruikt.
                                        Het meest voorkomende "probleem" met een carnaubawax op lichte kleuren is dat je "yellowing" (vergeling) kan krijgen. Dat kan soms mooi zijn maar in de meeste gevallen wil je een wit of een zilver zo fris en licht mogelijk houden.
                                        Bovendien krijg je met een carnauba steeds flake muting. Dwz dat de metaalglinsters uit een metaallak lichtjes gedempt worden door de "dikke" carnauba laag die erop komt te liggen. Een sealant zal in de meeste gevallen perfect helder blijven en die glinsters mooi laten uitkomen in het licht!

Alles is echter een persoonlijke keuze en er zijn mensen die een carnauba nog steeds mooi vinden op wit of licht grijs/zilver dan een sealant.

Comment

Maandag is onze sluitingsdag, maar op zaterdag zijn we de hele dag open
                                          Bekijk eens de openingsuren op onze website
                                          Toeme toch

Had wel gezien dat jullie tot 18u open waren, maar niet op de dagen gelet.

Comment

Working...
                                          X