Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedankt voor de info. Ik zal het deze namiddag eens proberen met WD40. Indien dat niet werkt, bestel ik AF Citrus Power.
    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Ben van plan om mijn wagen te polieren met Auto finesse revitalise paint correction system .
      Na gepolieerd te hebben moet de lak nog opgekuist ( na gebleven polierresten ) worden om nadien te waxen ?
      De bedoeling is om een laag black hole op te zetten , daarna een sealant ( waarschijnlijk EX-P van PB ) en dan PB Natty's Paste Wax Blue op te zetten .
      De BH en de Natty's heb ik al , de sealant moet ik nog aan schaffen .
      Later zou ik verder willen overstappen naar Auto finesse voor de wax ( ben op zoek naar een wax die langer houd dan de Natty's ) daarom is het misschien al beter om de sealant te kopen van AF ? Maar welke of zijn er betere van andere merken zowel van wax of sealant ??
      De BH blijft omdat ik daar erg tevreden van ben .
      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• De goedkopere waxen van Autofinesse hebben een kortere standtijd dat de Natty's heb ik me laten vertellen.

Tussen het polieren en de vervolgstappen reinig je idd best eens je lak met bv. Menzerna Top Inspection, een IPA-oplossing, of iets gelijkaardigs. Bij plotseling gebrek aan deze durf ik wel eens te grijpen naar good old instanet (er zit daar ook nog aardig wat alcohol in).
        Dit neemt de polijstoliën weg, en zorgt er voor dat de blackhole, sealant en wax beter blijven hangen, met een langere standtijd tot gevolg.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Dat van die langere standtijd geldt volgens mij alleen voor het eerste product dat je op de lak "smeert" , alle verdere stappen zijn gelijk...

hoewel ...........eens je door je wax heen bent is die BH ook zo weg .

Sommige waxen werken beter op een "clean" oppervlak , Ibrido is bvb zo een wax die naar het schijnt een betere /langere werking heeft dan wanneer je eerst BH gebruikt .

Er is volgens mij nog nergens daadwerkelijk aangetoond dat een wax een langere of kortere standtijd heeft door BH ervoor te gebruiken..........omdat er net niemand is die dit effectief heeft getest.
          ( op bvb de halve motorkap/koffer)

Comment

• Mijn flesje Autofinesse Finale (één van de, want ik gebruIk dat voor vanalles en nog wat) heeft een vreemde geur, precies kattenpis... Normaal, vroeger rook dat eerder naar tuttefrut.

Het staat hier wel al een tijdje...

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Mijn flesje Autofinesse Finale (één van de, want ik gebruIk dat voor vanalles en nog wat) heeft een vreemde geur, precies kattenpis... Normaal, vroeger rook dat eerder naar tuttefrut.

Het staat hier wel al een tijdje...

Het heeft in de versie van 2013 een aarbeidgeur gereken maar we hebben ook even een batch gehad die wat minder lekker rook.
              Heb je een matte fles of reeds de satijnglans zwartte bus ?
              Auto Finesse heeft de flessen aangepast omwille daarvan.

Als je nog eens langskomt vraag dan eens om te ruiken aan de finale hier en dan kan je vergelijken. Mocht er weldegelijk een probleem zijn met jouw finale gaan we die uiteraard inruilen voor jou

Comment

• 'k heb vorige week een nieuwe fles gekocht. Ik ga eens aan die snuffelen (als niemand het ziet, anders verklaren ze me (weeral) voor gek).

De fles in kwestie is nog maar voor een goed derde vol. Tot nu toe had ik die meestal buiten gebruikt, en was de geur me niet opgevallen. Gisteren gaf ik de Mini een laatste wipedown in de garage, met de poort dicht.

No big issue, dus... ik gebruik ze wel uit, maar dan buiten

Comment

• als de auto plots vol krolse katten zit dan weet ge waaraan het ligt
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    als de auto plots vol krolse katten zit dan weet ge waaraan het ligt
                    Lol, misschien houdt het wel andere katers weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      Lol, misschien houdt het wel andere katers weg
                      Heb je zo niets om duiven weg te houden?
                      Onlangs kwam er gewoon een duif op m'n dak zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                        Heb je zo niets om duiven weg te houden?
                        Onlangs kwam er gewoon een duif op m'n dak zitten
                        Een kat ?

Comment

• Miauwkes... Beter dan een alarm. Nageltjes wel knippen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Miauwkes... Beter dan een alarm. Nageltjes wel knippen.

Inderdaad, want als dat z'n nagels gebruikt, 't zal wat erger zijn dan een duif

Comment

• iemand die iets kan aanraden van spons of washmitt?

al jaren meguiars maar wil graag iets anders (beter?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                                iemand die iets kan aanraden van spons of washmitt?

al jaren meguiars maar wil graag iets anders (beter?)
                                Ik gebruik voor de wagen zelf een Microfiber Madness Incredimitt, en voor de velgen een Microfibre Wash Mitt.
                                En voor te wassen zelf Auto Finesse Lather Shampoo.

Comment

• Ik vroeg me af of de Natty's Paste Wax - Blue nog steeds de onverslagen kampioen is voor donkere wagens qua prijs/kwaliteit? Ik gebruik het nu al een jaartje en merk toch dat het af en toe nodig is om een nieuw laagje aan te brengen (ik gok om de 4-5 weken), desalniettemin nog een halve pot over momenteel.

Comment

• ik blijf fan, in elk geval. Standtijd is bij mij iets langer, maar ik boost de waxlaag regelmatig met een pufje Autofinesse Finale. Ik leg ook (op de eigen auto's dan toch) minstens twee laagjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                                      Ik vroeg me af of de Natty's Paste Wax - Blue nog steeds de onverslagen kampioen is voor donkere wagens qua prijs/kwaliteit? Ik gebruik het nu al een jaartje en merk toch dat het af en toe nodig is om een nieuw laagje aan te brengen (ik gok om de 4-5 weken), desalniettemin nog een halve pot over momenteel.
                                      Aangezien de natty's eenvoudig aan te brengen is zou ik je aanraden eens 2-3 lagen na elkaar te zetten. Standtijd zal heel wat langer meegaan zo.
                                      Het blijft in mijn ogen een 'beginnerswax' maar prijs kwaliteit een topper.
                                      Misschien kan je eens kijken tussen de waxen van auto finesse? of de sealant van gloss it(zelf goede ervaring mee)
                                      Swissvax blijft voor mij de topper maar is ook iets duurder natuurlijk.
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ik gebruik zelf Auto Finesse Spirit. 2 lagen gelegd, zou toch een half jaar moeten meegaan. Ook na elke wasbeurt even met de Finale erover gaan zoals A160.

Comment

• gisteren een bus riwax zeep gekocht moet zeggen schuimt lekker en wagen blinkt wel mooi , ervoor altijd kenotec gebruikt maar bus was leeg en de autogamma had geen in stock meer dus me deze laten aan praten had er nog nooit van gehoord , iemand ervaring mee.grts
                                          Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

Working...
                                          X