Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    Ik gebruik Gliptone, zowel de cleaner als de conditioner. Ik heb het enkel nog maar op vrij recente en propere lederen zetels gebruikt maar met de cleaner worden de zetels wel weer mooi mat. Met de conditioner moet je oppassen heb ik gemerkt want als je teveel gebruikt krijgt het leder een vettige schijn.
    En na het gebruik ruikt uw leder echt zoals een sjakossenwinkel. Dat is een van de redenen waarom ik gliptone gekocht heb.
    Welke attributen gebruik je om die dingen aan te brengen?
    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• De interior sponge van Gloss-it voor beide. Maar ga binnenkort een lederborsteltje kopen om te reinigen en de spons enkel gebruiken voor de conditioner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
        De interior sponge van Gloss-it voor beide. Maar ga binnenkort een lederborsteltje kopen om te reinigen en de spons enkel gebruiken voor de conditioner.
        Ok, merci voor info. Ik twijfel nog tussen Gliptone & de Gloss-it set. Die borsteljes zijn spijtig genoeg niet voorraad momenteel.
        Maar ik ga toch nog wachten tot de Nanolex Ultra Glass Set terug in voorraad is.
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
          Ok, merci voor info. Ik twijfel nog tussen Gliptone & de Gloss-it set. Die borsteljes zijn spijtig genoeg niet voorraad momenteel.
          Maar ik ga toch nog wachten tot de Nanolex Ultra Glass Set terug in voorraad is.
          Met een beetje geluk donderdag , zoniet dinsdag

Comment

Ik ben van plan het lederen interieur van de wagens thuis eens onder handen te nemen, beide zwart nappaleder. Nu heb je op de website van Wax-it de keuze tussen Gliptone, Auto Finesse of Gloss-it (je hebt ook Swissvax, maar dat vind ik wat te prijzig). Iemand hier ervaringen met deze 3 merken?
            Ik gebruik die van Gloss-it, zeer tevreden van.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Perfect! Dan probeer ik samen met een medeforummer in de loop van volgende week eens te passeren voor 2 van die pakketten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Ik gebruik die van Gloss-it, zeer tevreden van.
                Met dank beiden . Het zal de set van Gloss-it worden.

Comment

Met dank beiden . Het zal de set van Gloss-it worden.
                  goede keuze, qua lederbehandeling beste wat ik tot nu toe kunnen testen heb

auto finesse enkel goed voor zeer lichte vervuiling...
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Hou onderhoud je het best chromen uitlaten zodat ze niet gaan verweren? Gewoon mee wassen met shampoo of moet er een scheut APC op? Ga er in ieder geval wheelwax over zetten.

Comment

• Prof. Polish van Poorboys. Menzerna heeft nu ook zoiets.
                      Of gewoon huis-tuin-keuken-metaalpoets. Die uitlaat is ook maar gewoon (roestvrij) staal.
                      Je hebt nu een benzine, van de roetafzetting ben je al verlost

Sent from my iPhone using Tapatalk
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                        Hou onderhoud je het best chromen uitlaten zodat ze niet gaan verweren? Gewoon mee wassen met shampoo of moet er een scheut APC op? Ga er in ieder geval wheelwax over zetten.
                        Ik gebruik deze van Mothers, vind ik beter dan diegene van Auto Finesse.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Prof. Polish van Poorboys. Menzerna heeft nu ook zoiets.
                          Of gewoon huis-tuin-keuken-metaalpoets. Die uitlaat is ook maar gewoon (roestvrij) staal.
                          Je hebt nu een benzine, van de roetafzetting ben je al verlost

Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Maar dan toch wel eerst mee wassen met de gewone shampoo neem ik aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                            Maar dan toch wel eerst mee wassen met de gewone shampoo neem ik aan?
                            Inderdaad.
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Menzerna polishing crème ftw ! Beschermt nog eens mooi ook

Comment

• Zitten klooien met nieuw speelgoed, werkt redelijk goed. Setting van de straal in video was stond jammer genoeg niet correct, veel te nauw zoals je kan zien, achter af nog goed gezet maar niet meer op film gezet.

Comment

• Moet tof zijn, werken met zo'n Foamlans.
                                  Ik heb ooit ook eens ene besteld...

Comment

• Ik zet de regeling van lucht volledig toe(zo vast als het gaat)dan heb ik mooie slagroom, maar ik had er toch iets meer van verwacht want de wagen is nog even vuil als ervoor.
                                    Foamen doe ik wel altijd, gewoon omdat het leuk is om te doen

Comment

• Vandaag de zomervelgen van de mini cooper gekuist om ze nadien op te bergen.
                                      Heb gebruik gemaakt van Iron van Gyeon.
                                      De velgen hebben 4 jaar geen onderhoud gekregen (incl. veel ingevreten remstof en dergelijke) en was aangenaam verast dat ik ze nog zo proper heb gekregen

De 'vuile' foto is na het afspuiten met de hogedrukreiniger. Dus het was veel erger

Sent from my iPad using Tapatalk.
                                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Na een jaar van foamen sukkel ik nog altijd met de setting. Slagroom is geen probleem met het door mij gebruikte Magifoam, maar dan doet het schuim echt niet veel het hangt erop (een half uur is geen probleem) maar vuil losweken dat is iets anders. Soms lukt het me wel een goed evenwicht te vinden zodat het schuim iets dunner uitvalt en beter van het voertuig druipt en er wel heel wat vuil loskomt. Niet eenvoudig dat foamen

Comment

• ikzelf heb het liever wat dikker,
                                          Ik doe zo'n 4-5 cm magifoam(of andere snowfoam) in de fles en de rest vul ik met water.
                                          De foamlance staat maximaal open en dan is de dikte perfect.
                                          Je verwachtingen moeten ook niet superhoog zijn van zo'n foamproduct. Het is nu ook niet dat je dikke stukken vuil of zand zal zien wegdruppen. Maar wat weg is, is weg en moet je niet op wrijven.
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X