Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
    Ik heb dit probleem niet met de reactivating shampoo (al dan niet gevolgd door de final finish). Zou het aan de hardheid van de rubber van de ruitenwisser kunnen liggen?
    De wagen is nu bijna 4 maand oud en staat altijd binnen geparkeerd. De ruitenwissers zouden als nieuw moeten zijn.

Als ik bv met een ramenreiniger kuis dan is het klappen er niet. Alsof je met die Nanolex een beschermlaag aanlegt waardoor de ruitenwissers teveel glijden. Dunno zo lijkt het te minste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      De wagen is nu bijna 4 maand oud en staat altijd binnen geparkeerd. De ruitenwissers zouden als nieuw moeten zijn.

Als ik bv met een ramenreiniger kuis dan is het klappen er niet. Alsof je met die Nanolex een beschermlaag aanlegt waardoor de ruitenwissers teveel glijden. Dunno zo lijkt het te minste.
      Met de Nanolex laag die ik heb (Urban Glass Sealant) glijden m'n ruitenwissers ook wel zeer vlot, maar toch nog altijd niet dat klappen. Then again, ze zijn ook nog nooit echt hard gegaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
        Met de Nanolex laag die ik heb (Urban Glass Sealant) glijden m'n ruitenwissers ook wel zeer vlot, maar toch nog altijd niet dat klappen. Then again, ze zijn ook nog nooit echt hard gegaan.
        +1

Ik gebruik ze veel minder dan vroeger (en dan meestal op lage snelheden). Heb wel de ultra glass sealant.
        Last edited by ; 31/12/2013, 10:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
          +1

Ik gebruik ze veel minder dan vroeger (en dan meestal op lage snelheden). Heb wel de ultra glass sealant.
          Hoelang houdt de ultra glass sealant? De Urban die ik heb ongeveer een kleine 2 maand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Vraagje over het wassen met Nanolex Reactivating Shampoo.

Als het na de wasbeurt regent, dan glijden met ruitenwissers veel te hard zodat ze op het uiteinde van elke beweging een klappend geluid maken.

Als ik na het wassen de voorruit nog eens extra met een ruitenreiniger kuis, heb ik dat niet.

Deze extra stap is wel vrij vervelend. Ligt dat aan de Nanolex? Zijn er shampoos die dat niet veroorzaken?
            Nanolex reactivating shampoo laat idd een beschermlaagje na, maar het zou niet mogen dat je ruitenwissers erdoor gaan klapperen. Dat hebben we hier iig nog nooit voorgehad.
            Probeer ook eens je ruitenwissers met een neutrale shampoo proper te maken, misschien zijn ze vuil en haperen ze daardoor wat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
              Hoelang houdt de ultra glass sealant? De Urban die ik heb ongeveer een kleine 2 maand.
              Ik heb de ultra nu ook liggen en vorig jaar op mijn vorige ook gehad. Na 9 maanden begon het effect wel te minderen dus is het wel aan te raden elk jaar het te herdoen. De urban lijkt me zijn geld niet waard te zijn als die maar 2 maand standhoud :/

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                Ik heb de ultra nu ook liggen en vorig jaar op mijn vorige ook gehad. Na 9 maanden begon het effect wel te minderen dus is het wel aan te raden elk jaar het te herdoen. De urban lijkt me zijn geld niet waard te zijn als die maar 2 maand standhoud :/

Thomas,

De urban is vooral bedoeld voor diegenen die zich vooral met lagere snelheden verplaatsen zoals in het stadcentrum enzo. De rolloff begint er al veel sneller. Daarnaast is het ook sneller en simpeler om aan te brengen en ook iets goedkoper

Comment

Zie antwoord hieronder
                  Urban was bij mijn weten ongeveer 4 keer goedkoper, dus komt ongeveer op hetzelfde neer hé

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Thomas,

De urban is vooral bedoeld voor diegenen die zich vooral met lagere snelheden verplaatsen zoals in het stadcentrum enzo. De rolloff begint er al veel sneller. Daarnaast is het ook sneller en simpeler om aan te brengen en ook iets goedkoper
                  Inderdaad, en aangezien ik zo goed als geen autostrade doe. Vanaf 40 km/u merk je al dat het werk, eigenlijk zijn ruitenwissers overbodig.

Comment

• mag dan wel pak goedkoper zijn, de tijd en het werk eraan mag je ook meetellen he. Met de urban moet je dan 4x ruit cleanen, behandelen en laten uitharden, telkens weer na x aantal weken dat effect begint te verminderen.
                    Heb al meerdere keren iets goedkoper proberen testen maar als je vergelijkt met de betere producten die ik dan ervoor had al steeds moeten terugkeren op de toppers. Wel blijft het ideaal als tester of als je niks beter gewoon bent.
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

mag dan wel pak goedkoper zijn, de tijd en het werk eraan mag je ook meetellen he. Met de urban moet je dan 4x ruit cleanen, behandelen en laten uitharden, telkens weer na x aantal weken dat effect begint te verminderen.
                      Heb al meerdere keren iets goedkoper proberen testen maar als je vergelijkt met de betere producten die ik dan ervoor had al steeds moeten terugkeren op de toppers. Wel blijft het ideaal als tester of als je niks beter gewoon bent.
                      Wel als de Urban op is ga ik de Ultra eens gebruiken, en zien wat verschil het geeft

Comment

• Toen ik vorige week naar de washbox ging had ik ook dat m'n ruitenwissers (1 week oud) gingen klapperen. Waarschijnlijk door het schuim of de 'wax' die ze er gebruiken?

Comment

• Ik heb na een herstelling van een lakschade, van de carrossier een bus KENT (Long lasting shine) sprayable polish gekregen (met PTFE in). Zou even goed werken als kleien. Moet ik met een soort kunststof pad polieren. Iemand hier ervaring mee?
                          Nadien kan ik er wel een carnauba wax kunnen overzetten. Waardig alternatief voor kleien of afblijven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                            Ik heb na een herstelling van een lakschade, van de carrossier een bus KENT (Long lasting shine) sprayable polish gekregen (met PTFE in).
                            Waardig alternatief voor kleien of afblijven?
                            Ik zou de 1e 2 weken de lak extra laten uitdampen/hard worden voor je er eender welke wax opsmeert......

Alternatief voor klei ???? Zolang er geen vuil wordt meegetrokken bij het polijsten zal er niks aan de hand zijn , als je echter 1 vuiltje hebt dat losgetrokken wordt heb je al kans dat er meer krassen bijkomen dan dat je er wegpolijst.....

Wacht gewoon enkele weken af en klei dan heel je auto + waxen of wacht gewoon tot het voorjaar .

Comment

• Die polish zou ik als alternatief voor kleien voor de gehele auto kunnen gebruiken, niet enkel voor het herspoten stuk. Die pad neemt wel het vuil niet op maar maakt het los; nadien nog wel af te nemen met een microvezel doek.

Comment

mag dan wel pak goedkoper zijn, de tijd en het werk eraan mag je ook meetellen he. Met de urban moet je dan 4x ruit cleanen, behandelen en laten uitharden, telkens weer na x aantal weken dat effect begint te verminderen.
                                Urban heeft ook als voordeel dat de bescherming minder gevoelig is voor correcte voorbereiding. Bij Ultra moet je sowieso polijsten en ontvetten. Urban kan sneller zo gebruikt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                  Ik heb na een herstelling van een lakschade, van de carrossier een bus KENT (Long lasting shine) sprayable polish gekregen (met PTFE in). Zou even goed werken als kleien. Moet ik met een soort kunststof pad polieren. Iemand hier ervaring mee?
                                  Nadien kan ik er wel een carnauba wax kunnen overzetten. Waardig alternatief voor kleien of afblijven?
                                  Ben je zeker dat je het goed begrepen hebt van de carrossier? Want wat je zegt slaat letterlijk nergens op

Ik ga even proberen een aantal contradicties eruit te halen
                                  sprayable polish => een polish is nooit sprayable (er is ooit mee geëxperimenteerd, maar dat draaide op niet veel uit)
                                  polish met PTFE => PTFE (een subgroep van de producten onder de noemer "teflon") wordt meestal gebruikt bij een sealant en niet bij een polish.
                                  polish vs kleien => kleien gaat contaminaties verwijderen die zich OP de lak bevinden op een veilige manier. Een polish (of een sealant als het dat is) gebruik je niet om te decontamineren. Dus geen idee waarom vergeleken wordt met klei.
                                  kunststof pad polieren => Met polieren spreken we over het algemeen polieren van de lak. Dat gebeurt normaalgezien met foampads (ronde sponzen), enkel in erg zware correcties gaan we werken met wol of microvezel pads. Handmatige producten breng je best aan met een foam applicator of een microvezel applicator. Spray sealant dan weer best met een microvezel doek.
                                  Carnauba wax overzetten => de enige reden waarom je boven een sealant nog een carnauba wax zou zetten is voor de extra glans, meestal zal een sealant de betere en meer duurzame bescherming bieden.

Om even kort te resumeren. Er komen in dit verhaal zoveel tegenstrijdigheden naar boven dat ik persoonlijk geen vertrouwen zou hebben in de persoon die jou die producten op die manier heeft aanbevolen en dus ook in het product dat je hebt meegekregen. Een kijkje op de website van KENT waar meer informatie staat over dit product bevestigt dit bovendien, de informatie die daar staat houdt in vele gevallen geen steek.

Als je dus iets of wat met detailing te maken hebt (en ik vermoed van wel anders zou je dit topic niet bezoeken) blijf je er dus beter ver van weg

Comment

• Ik vond het ook al raar dat een polish (want zo staat het toch echt wel op de flacon) hetzelfde zou bereiken als kleien. Hoe dan ook heb ik wel degelijk die uitleg gekregen dat die polish het kleien kan vervangen. Het gaat over dit product: http://www.kenteurope.com/uk/datasheets/85403.pdf
                                    Misschien dan toch te gebruiken, maar dan nà evt kleien? En dan geen wax meer er over zetten?
                                    En met een soortgelijke applicator kon ik het aanbrengen (vglbaar type, mijne is zwart): http://www.ppslakbescherming.nl/nl/p...ei-disc/#tab-1
                                    Ik heb het product gekregen, dus als ik het beter niet meer gebruik als het me door de kenners zo wordt aangeraden, dan is er ook geen man overboord...
                                    Last edited by RedFive; 07/01/2014, 20:41.

Comment

• Neem maar aan dat er zeker iets in zit dat goede eigenschappen heeft , anders zou er geen afzetmarkt bestaan voor dit product.

Mocht je dus de "detailing-toer" opgaan dan raad ik je aan om bvb een deel van je auto te kleien , dan het product erop te "testen" en post het resultaat hier dan ( foto , liefst net na een regenbui met het deel duidelijk in beeld samen met een ander "onbewerkt" deel )

Je lak zal er zeker niet van oplossen en ik ben van mening dat eenieder voor zichzelf uitmaakt wat ie op z'n auto smeert .
                                      ( is altijd beter dan niets )

Ik vermoed dat het een AIO-product is ( All In One , alles in 1 , reiniger-beschermer)

Zelf had ik ooit een flesje van een dealer gekregen met "superpolish" op en ik deed daar elke 3 maand mijn wagen mee en die vond dat oké ....toen had ik geen internet en kon je ook maar enkel iets van Turtle in een doe-het-zelver kopen.........ondertussen zijn we meer mee met onze tijd .
                                      Last edited by ; 07/01/2014, 22:12.

Comment

• Ik ben zelf al wel een beetje vertrouwd met het detailingwereldje.. Ik kuis mijn auto met Gloss it shampoo; en (probeer) 2 keer per jaar te kleien (met Glide van Autofinesse) vervolgens Rejuvenate (ook AF) er over, dan waxen met Spirit van AF. Na dik 6 maanden nog steeds een mooie beading op de de lak. Wel tevreden van de bescherming er van. Ik vind het kleien een tijdrovende bezigheid door het kleine oppervlak van het kleiblokje, vandaar mijn interesse in een snellere methode. Maar blijkbaar is het product van Kent toch niet zo'n wondermiddel. Kan het aannemen dat het een soort van AIO product is; want de glans was al wel fel aanwezig na de behandeling van de auto van mijn vrouw.. Ik zal op de mijne maar terug kleien dan, te meer omdat op die applicator het vuil niet bleef hangen en ik het er met een microvezeldoek diende af te nemen (toch weer kans op extra krasjes zou ik denken..).
                                        Toch bedankt voor de reacties!

Comment

• Als ik geen wax/sealant gebruik dan zal mijn auto na een regenbui ook een mooie beading hebben hoor.........ligt aan je shampoo/detailerspray...........zolang je niks gebruikt zullen er geen druppels blijven staan , tenzij je binnen de 5 dagen na een wasstraatbezoekje een kijkje neemt ( na een regenbui ) . Het "goedje" van de wasstraat is niks anders dan een vettig product dat de indruk geeft dat je lak "compleet beschermd" is , de waarheid is anders.....

Comment

Working...
                                          X