Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn wagen is niet beschermd met wax of sealant, ik heb er jammer genoeg geen tijd voor.
    Zelfs niet voor "de wekelijkse wasbeurt"
    Tis eerder maanderlijkse wasbeurt alst ni langer is ;-)

Wel was ik de wagen steeds met de hand zoals WAX-IT zijn how-to.
    Producten komen ook uit zijn shop.
    Meestal gebruik ik gloss-It zowel exterieur/interieur.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
      Mijn wagen is niet beschermd met wax of sealant, ik heb er jammer genoeg geen tijd voor.
      Zelfs niet voor "de wekelijkse wasbeurt"
      Tis eerder maanderlijkse wasbeurt alst ni langer is ;-)

Wel was ik de wagen steeds met de hand zoals WAX-IT zijn how-to.
      Producten komen ook uit zijn shop.
      Meestal gebruik ik gloss-It zowel exterieur/interieur.
      Tegen het einde van de maand hebben we Gyeon Bathe+ binnen. Dat lijkt me iets voor jou

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
        Ik ben zelf al wel een beetje vertrouwd met het detailingwereldje.. Ik kuis mijn auto met Gloss it shampoo; en (probeer) 2 keer per jaar te kleien (met Glide van Autofinesse) vervolgens Rejuvenate (ook AF) er over, dan waxen met Spirit van AF. Na dik 6 maanden nog steeds een mooie beading op de de lak. Wel tevreden van de bescherming er van. Ik vind het kleien een tijdrovende bezigheid door het kleine oppervlak van het kleiblokje, vandaar mijn interesse in een snellere methode. Maar blijkbaar is het product van Kent toch niet zo'n wondermiddel. Kan het aannemen dat het een soort van AIO product is; want de glans was al wel fel aanwezig na de behandeling van de auto van mijn vrouw.. Ik zal op de mijne maar terug kleien dan, te meer omdat op die applicator het vuil niet bleef hangen en ik het er met een microvezeldoek diende af te nemen (toch weer kans op extra krasjes zou ik denken..).
        Toch bedankt voor de reacties!

Ge zijt goed bezig . Ik zou ook voortdoen zoals je bezig was. Voor het kleien zijn er, zijn er nog geen echte alternatieven. Je geeft zelf aan dat er geen vuil bleef hangen, en wat de risico's zijn.
        Moesten er echt wondermiddelen zijn, dan zou dit al lang gekend zijn in het detailing-wereldje, waar iedereen happig is om het ultieme middel te pakken te krijgen .
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Tegen het einde van de maand hebben we Gyeon Bathe+ binnen. Dat lijkt me iets voor jou
          Ziet er goed uit, moet ik toch ook eens proberen. Hoelang zou dat ongeveer stand houden? Een weekje?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Ziet er goed uit, moet ik toch ook eens proberen. Hoelang zou dat ongeveer stand houden? Een weekje?
            Nee, het zou een aantal weken meegaan volgens de info van Gyeon zelf, maar we moeten zelf nog een duurtest uitvoeren

Comment

Nee, het zou een aantal weken meegaan volgens de info van Gyeon zelf, maar we moeten zelf nog een duurtest uitvoeren
              Ok ga ik dan even volgen, zal er ook weer grotendeels vanaf hangen of de wagen constant buiten staat of niet

Comment

net wat ik nodig heb
                Zal ik zeker eens proberen
                Compatibel met de gloss-It detailer?

Ik dacht er ook aan (als ik is iets meer tijd heb) om de wagen es deftig te kleien.
                Milde klei nodig, ik dacht aan de groene van gloss-It en de champoo als glijmiddel te gebruiken (had dit gezien op youtube) of is hier echt specifiek glijmiddel nodig?

Hierna een cleaner, weet alleen niet welke cleaner en welke pads er nodig zijn of hoe ik eraan moet beginnen.

Graag ook een voorstel voor een velgen reiniger voor de styling 356 velgen.
                Zoals je weet zijn deze gelakt en gepolijst, ik durf er niet met te agressieve producten overgaan.

Zo, een hele boterham voor jou WAX-IT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                  net wat ik nodig heb
                  Zal ik zeker eens proberen
                  Compatibel met de gloss-It detailer?

Ik dacht er ook aan (als ik is iets meer tijd heb) om de wagen es deftig te kleien.
                  Milde klei nodig, ik dacht aan de groene van gloss-It en de champoo als glijmiddel te gebruiken (had dit gezien op youtube) of is hier echt specifiek glijmiddel nodig?

Hierna een cleaner, weet alleen niet welke cleaner en welke pads er nodig zijn of hoe ik eraan moet beginnen.

Graag ook een voorstel voor een velgen reiniger voor de styling 356 velgen.
                  Zoals je weet zijn deze gelakt en gepolijst, ik durf er niet met te agressieve producten overgaan.

Zo, een hele boterham voor jou WAX-IT
                  Gloss enhancer mag geen probleem zijn in combinatie met de Bathe+, maar we testen het sowieso eens uit

Milde klei is idd een goeie keuze, maar dan mag het wel niet TE erg zijn. Je kan het doen met shampoo, maar wij preferen Gloss enhancer 1:1 aangelengd met water.

Ivm cleaner hangt het vooral af van welke bescherming je wil gaan gebruiken ... dus daarvoor heb ik eerst jou keuze nodig.

Velgen reiniger die veilig is op dat type velgen en toch krachtig is => Gloss-it wheel cleaner, echt super goed en perfect veilig

Comment

• Even nog een vraagje, hoelang moet je de AF Spirit laten uitharden voordat je het overtollige afneemt met een doek? Heb gelezen dat het maar een paar minuten nodig heeft?

Comment

• @Wax-it:

Ik ben op zoek naar een goede bandendressing en zou de Gyeon Q2 tire eens willen proberen in combinatie met de Q2M prep.
                      Is de Q2M prep veilig voor de nanolex coating op de velgen of is het beter contact te vermijden?

Wat kunnen jullie aanbevelen voor het onderhoud van uitlaat en sierstukken in matte chrome?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                        hoelang moet je de AF Spirit laten uitharden voordat je het overtollige afneemt met een doek? Heb gelezen dat het maar een paar minuten nodig heeft?
                        Hangt van de t° , vochtigheid en mogelijk nog andere factoren af ......je kan altijd de "swipe-test" doen : veeg met je vinger over een stuk en als je een blinkende streep hebt is het echt wel tijd om af te nemen , is er geen blinkend streepje : nog wachten......

Comment

Gloss enhancer mag geen probleem zijn in combinatie met de Bathe+, maar we testen het sowieso eens uit

Milde klei is idd een goeie keuze, maar dan mag het wel niet TE erg zijn. Je kan het doen met shampoo, maar wij preferen Gloss enhancer 1:1 aangelengd met water.

Ivm cleaner hangt het vooral af van welke bescherming je wil gaan gebruiken ... dus daarvoor heb ik eerst jou keuze nodig.

Velgen reiniger die veilig is op dat type velgen en toch krachtig is => Gloss-it wheel cleaner, echt super goed en perfect veilig

goh,.....welke soort bescherming?
                          Ik zou wel eens een traditioneel waxke willen proberen wat een mooiewetlook geeft.
                          Langs de andere kant iets duurzaams dat eenvoudig aan te brengen en te verwijderen is, ben maar een beginner met zeer weinig tijd

Wat de klei betreft, de wagen is 6 maanden oud. Laten we zeggen dat ik hem int voorjaar zal kleien.
                          Hopen dat het dan niet TE erg zal zijn.
                          Ik wil zoiezo geen klei dit lakschade aanricht.

Comment

• dat zal er vanaf hangen waar je wagen gestaan heeft voor je hem kocht en waar hij nu altijd geparkeerd staat.
                            spoorwegen? onder bomen? enz...

Comment

• In de showroom als ik hem kocht

Overdag kan hij zowat overal staan, maar zelden tegen een spoorweg. Onder bomen probeer ik te vermijden.

Snachts slaap hij meestal binnen.

Comment

• en waar stond hij voor hij de showroom binnenkwam?

Comment

• Good point ....

Comment

• Good point ....

Comment

• Milde/zachte klei zal geen lakschade aanrichten.
                                      Het zal verwijderen wat kan en alles wat er niet afgaat zal er wat langer moeten bijven opzitten.

Zolang ik niet ga polieren kan dit toch niet zoveel kwaad?

Comment

• Als je niet gaat polieren zou ik ook een lichte klei aanraden (groene gloss-it bvb). Op een jonge auto zal dat meer dan voldoende zijn, enkel achter de voorwielen kan er iets meer vervuiling zitten, op die plaatsen moet je dan lokaal iets langer kleien.

Comment

• Man man man,...... Wagen is vuil, je ziet bijna de lak niet meer.
                                          Zeker al 2 maand geleden, gewoon geen tijd.
                                          Frustrerend....
                                          Shame on me!!!

Comment

Working...
                                          X