Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
    Zoals reeds eerder vermeld, was ik mijn wagen ( zoals het hoort) enkel om de 1a2 maand door tijdgebrek ( ben van plan de shampoo aan te schaffen dat WAX-IT voorstelde )

Ik was mijn wagen steeds met glossit en werk af met bijhoorende Quick detailer.
    Steeds een mooie beading gehad. Tot vanmorgen, een dikke zes weken later niks van beading meer. Eigenlijk wel straf vind ik!

Mijn volgende vraag naar jullie detailers toe is of de tijdspanne tussen de wasbeurten nefast is voor de glans van de wagen.

Wel ben ik van plan de wagen int voorjaar te kleien.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
    Als je wagen niet gewassen wordt zal het vuil zich meer en meer opstapelen zodat er op de duur geen sealant meer bereikbaar is om het water af te stoten en dan is je beading idd weg.

Als je de wagen "weinig" gaat wassen zal er meer verontreinging komen op te zitten zodat daar je glans door zal afnemen.
    Bovendien is er meer risico op krassen/swirls als er veel vuil op de wagen hangt door deze lang niet te wassen. Het zijn ook deze swirls die je glans gaan doen afnemen.

Comment

• @Wax-it: ik heb op jullie site een filmpje van Gloss-it gezien waar de claybar eerst in de shampoo emmer gestoken wordt om hem kneedbaar te maken. Vervolgens werd deze gebruikt samen met het wassen van de auto, waarbij de shampoo als glijmiddel diende. Dit lijkt me een goede optie om het kleien rapper te doen gaan: in één moeite mee door met het wassen. Is dat een goede techniek? Kleibar in emmer steken, samen met shampoo gebruiken? Dus geen apart glijmiddel meer om te kleien nodig? Dan moet je nog wel regematig afspoelen, want anders droogt de shampoo wel op ...
      Graag jullie gewaardeerde visie hierop..

Comment

• Moet de wagen gedroogd worden tss het wassen en het kleien? Of mag deze nat blijven? Ik was met regenwater.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
          @Wax-it: ik heb op jullie site een filmpje van Gloss-it gezien waar de claybar eerst in de shampoo emmer gestoken wordt om hem kneedbaar te maken. Vervolgens werd deze gebruikt samen met het wassen van de auto, waarbij de shampoo als glijmiddel diende. Dit lijkt me een goede optie om het kleien rapper te doen gaan: in één moeite mee door met het wassen. Is dat een goede techniek? Kleibar in emmer steken, samen met shampoo gebruiken? Dus geen apart glijmiddel meer om te kleien nodig? Dan moet je nog wel regematig afspoelen, want anders droogt de shampoo wel op ...

heb dit filmpje ook gezien, zou tijdwinst zijn maar ik ben bang voor krassen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
            @Wax-it: ik heb op jullie site een filmpje van Gloss-it gezien waar de claybar eerst in de shampoo emmer gestoken wordt om hem kneedbaar te maken. Vervolgens werd deze gebruikt samen met het wassen van de auto, waarbij de shampoo als glijmiddel diende. Dit lijkt me een goede optie om het kleien rapper te doen gaan: in één moeite mee door met het wassen. Is dat een goede techniek? Kleibar in emmer steken, samen met shampoo gebruiken? Dus geen apart glijmiddel meer om te kleien nodig? Dan moet je nog wel regematig afspoelen, want anders droogt de shampoo wel op ...
            Gloss-it raadt het idd zo aan, maar wijzelf zijn er niet erg voorstander van. Wij werken liever met gloss enhancer 1:1 met water als glijmiddel. Je mag het wel doen zonder de wagen te drogen na de laatste spoelbeurt. Zorg er dan wel voor dat je geen kalkvlekken krijgt door het opdrogende water op de lak

Comment

• Sommige soorten klei kunnen idd gebruikt worden met alleen water , als je er shampoo bij doet zal dit mogelijk een verbetering zijn maar het kan net het tegenovergestelde zijn .......zolang je klei niet uit elkaar valt is er niks aan de hand en als ie het vuil OP je lak blijft weghalen dan is er ook geen probleem.

Mijn ervaring is dat klei samen met een product ( bvb S&W of showtime of aangemaakt product van bvb Dodo Juice ) beter werkt dan alleen met water of shampoo-water....

Tijdsgebrek ??
              Mijn auto wassen duurt maximum 1 uurtje , rij anders naar een wasbox met wat kitjes water in uw koffer + 1 grote of 2 kleinere emmers , spoel je wagen daar eerst af , was je auto met het (warme) water van jezelf en spoel vervolgens terug af met "vlekvrij naspoelen" . Je kan je velgen wassen met het water dat je voor de auto gebruikt hebt ( in een andere emmer gieten liefst)

Eens de wagen volledig is afgespoeld kan je nog nalopen met een detailerspray + droogdoek en klaar.

Ik vraag me trouwens altijd af wat er dan in dat uurtje gedaan wordt door de mensen die zeggen dat ze geen tijd hebben om hun auto te wassen . MAW laat ff weten wat jullie allemaal doen in die tijd .

Van zelfstandigen kan ik aannemen dat ze minder tijd hebben dan de gemiddelde modale Jan-met-de-pet die een 9 to 5 job heeft maar 1 uurtje in de week niet kunnen vrijmaken om je auto proper te maken ????

Comment

• dus:

gerief uithalen
                wagen afspoelen
                wagen wassen
                wagen drogen
                gerief terug opbergen

allemaal in 1u tijd?
                dat haal ik helemaal niet hoor.

Comment

• No fence, ik heb geen 9 to 5 job.
                  Anders zou hij elke week gekuist zijn.
                  Ben bezig alst nog donker is en kom thuis als de meeste al lang dodooke doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                    dus:

gerief uithalen
                    wagen afspoelen
                    wagen wassen
                    wagen drogen
                    gerief terug opbergen

allemaal in 1u tijd?
                    dat haal ik helemaal niet hoor.
                    Same here, want blijkbaar wordt interieur dan gemakkelijkheidshalve vergeten?
                    auto is hier al 2tal weken ongewassen en niet gestofzuigd binnenin, en das momenteel een stofbakje...

Comment

• Ik doe er gemiddeld 1,5u over, binnen en buitenkant.

Comment

• Damn, ik doe er gemakkelijk 2,5u over enkel buitenkant.
                        Mss ben ik te voorzichtig....
                        Of doe ik iets verkeerd....

Comment

• @WAX-IT, ik ben zoiezo van plan gyeon bathe+ uit te proberen.
                          Zou deze beter zijn dan de nanolex wash coat op vlak van snelle bescherming?

Comment

Damn, ik doe er gemakkelijk 2,5u over enkel buitenkant.

Nee, je zal niets verkeerd doen.
                            In het begin duurde het bij mij ongeveer 2 uur. Om het deftig te doen mag je nu eenmaal tijd nemen, ik doe het zelfs graag, vooral om daarna het resultaat te zien.
                            En dan de dag erna om weer te zien dat hij vuil is door het vuil in de regen

Comment

@WAX-IT, ik ben zoiezo van plan gyeon bathe+ uit te proberen.
                              Zou deze beter zijn dan de nanolex wash coat op vlak van snelle bescherming?

We moeten nog een test uitvoeren van de Bathe+, maar hij zal volgens mij niet meer beschermen dan de washcoat, ik vermoed eerder gelijkaardig

Comment

Damn, ik doe er gemakkelijk 2,5u over enkel buitenkant.

Als je het deftig wil doen dan kom je daar heel snel aan, gegeven dat het wel een maand of meer geleden is sinds de laatste wasbeurt. Kan dus perfect en is doodnormaal. Het ideale is om net iets vaker te wassen uiteraard...

Comment

• Kut zeg, mag al leren polieren ook.....
                                  Ik zet de wagen in de garage en kom tot de vaststelling dat een stel katten lekker huisgehouden hebben op de motorkap en dak...

Ziet er niet zo goed uit. Mss een dap aanschaffen?

Ben hier echt een leek in,....

Comment

• 1 uur is natuurlijk een gewone wasbeurt .
                                    Mijn interieur wordt niet zo snel vuil omdat ik niet in mijn auto stap met mijn werkkleren....
                                    Stofzuigen gebeurt idd ook niet elke week , zelfs niet elke maand.

Wat zeker kan helpen is enkele "dolly's" voor je emmers , zo moet je deze niet telkens opheffen om te verplaatsen en kan je de emmer(s) meenemen tijdens het wassen van bvb een zijkant .
                                    Deze is uiteraard nog sneller gewassen omdat je deze bijna IN de emmer kan steken...
                                    Eerst de velgen wassen , dan de wasbeurt....

Comment

• ik heb kiezels, dan is zo'n dolly een no-go

Comment

Kut zeg, mag al leren polieren ook.....
                                        Ik zet de wagen in de garage en kom tot de vaststelling dat een stel katten lekker huisgehouden hebben op de motorkap en dak...

Ziet er niet zo goed uit. Mss een dap aanschaffen?

Ben hier echt een leek in,....

Toen ik begon te polieren, ben ik ook met een DAP 900 begonnen, kan je zo goed als niets mee mis doen: http://www.wax-it.be/webshop/dap-900...stmachine.html
                                        En deze set is me ook aangeraden om mee te beginnen door WAX-IT: http://www.wax-it.be/webshop/auto-fi...on-system.html
                                        Er bestaan "betere" (lees: zwaardere) producten om mee te polieren, maar met dit bekom je al een mooi resultaat.
                                        Je kan het eventueel even zien in m'n eigen topic, heb wat foto's getrokken van de resultaten enz

Comment

• Thx bimmer_m3!
                                          Dat word zwoegen int voorjaar.

Al vrees ik dat ze iets te diep zijn, ik blijf eraan "haperen" met m'n nagel :S

Word dit niet gedekt door omnium?

Comment

Working...
                                          X