Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
    Deze is uiteraard nog sneller gewassen omdat je deze bijna IN de emmer kan steken...
    Ik zou die in de vaatwasser pleuren, met een tabletje met extra-glans. No Touch-carwash... Hoef je die al niet meer te drogen ook.
    Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    ik heb kiezels, dan is zo'n dolly een no-go
    Same here, zou wel handig zijn. En zo'n krukje waar je op kan gaan zitten om de zijkanten van je auto te polieren.
    Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
    Thx bimmer_m3!
    Dat word zwoegen int voorjaar.

    Al vrees ik dat ze iets te diep zijn, ik blijf eraan "haperen" met m'n nagel :S

    Word dit niet gedekt door omnium?

    Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
    Ik vrees dat dit onder "eigen schade" zal vallen. En dan heb je je vrijstelling aan je rekkers, en dan kan je je no-claimtarief verliezen.

    Je kunt het proberen op te verhalen op (de familiale) van de eigenares van de poes, maar weinig kans op succes.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • Vraagje, waarom moet je bij een was zoals AF Spirit paneel na paneel afnemen, terwijl je bij de AF Soul bv eerst volledig de wagen moet doen, en daarna pas de restjes afnemen?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
        Vraagje, waarom moet je bij een was zoals AF Spirit paneel na paneel afnemen, terwijl je bij de AF Soul bv eerst volledig de wagen moet doen, en daarna pas de restjes afnemen?
        Het % carnauba is een pak hoger waardoor % gezien minder solventen kunnen in aanwezig zijn, doe je dat toch dan gaat dat ten koste van de hoeveelheid zuivere carnauba.
        Gezien er minder solventen in aanwezig zijn zal de wax dus sneller uitgehard zijn en dus moet je sneller afvegen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Het % carnauba is een pak hoger waardoor % gezien minder solventen kunnen in aanwezig zijn, doe je dat toch dan gaat dat ten koste van de hoeveelheid zuivere carnauba.
          Gezien er minder solventen in aanwezig zijn zal de wax dus sneller uitgehard zijn en dus moet je sneller afvegen.
          Duidelijk! Maar stel nu dat je toch wacht met afnemen (bv met AF Spirit die ik gebruik) totdat de volledige wagen gedaan is, heeft dit dan negatieve gevolgen?
          Niet dat ik het doe, maar vraag het me gewoon af
          Heb altijd schrik om de wax mee 'af te vegen' als ik te snel zou afnemen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Duidelijk! Maar stel nu dat je toch wacht met afnemen (bv met AF Spirit die ik gebruik) totdat de volledige wagen gedaan is, heeft dit dan negatieve gevolgen?
            Niet dat ik het doe, maar vraag het me gewoon af
            Heb altijd schrik om de wax mee 'af te vegen' als ik te snel zou afnemen
            Het negatieve gevolg is dat je hij moeilijker te verwijderen is, het risico is dan dat je hard gaat wrijven en zo weer voor krassen kan zorgen ...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Het negatieve gevolg is dat je hij moeilijker te verwijderen is, het risico is dan dat je hard gaat wrijven en zo weer voor krassen kan zorgen ...
              Ok, tnx!
              Maar 't is niet dat je 'te snel' de wax kan afnemen?

              Comment


              • Ik huiver bij het waxen altijd van zo de typische druppel water van het wassen, die je plots mee open wrijft en zodoende je doek nat maakt...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Ik huiver bij het waxen altijd van zo de typische druppel water van het wassen, die je plots mee open wrijft en zodoende je doek nat maakt...
                  Heb ik vandaag nog niet voorgehad, de eerste maal toen ik waxte wel
                  Nu zorg ik er wel voor dat alles kurkdroog is voordat ik eraan begin.
                  Maar breng jij dan de wax aan met een doek? Ik gebruik een applicator pad

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                    Maar breng jij dan de wax aan met een doek? Ik gebruik een applicator pad
                    Ik vermoed dat het enkel gaat over het al dan niet tevoorschijn komen van een druppel tijdens het oppoetsen....

                    Comment




                    • den deze kan ook wel wat tips gebruiken als het over kuisen gaat.
                      voor alle duidelijkheid: wat je ziet is mos.

                      Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten


                        den deze kan ook wel wat tips gebruiken als het over kuisen gaat.
                        voor alle duidelijkheid: wat je ziet is mos.

                        Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
                        Mos is een eco wrap!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          den deze kan ook wel wat tips gebruiken als het over kuisen gaat.
                          voor alle duidelijkheid: wat je ziet is mos.

                          Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
                          Daar wil ik niet eens mee rijden!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Mos is een eco wrap!

                          Comment


                          • Vraagje, iemand enig idee hoe dit komt? Ruit is gewoon gewassen, en daarna afgesproeid met water, en dan krijg ik dit resultaat:



                            Is begonnen volgens mij sinds ik Nanolex ben beginnen gebruiken. Precies alsof de Nanolex er compleet af is waar de ruitenwissers werken, en daar waar ze niet komen heb je precies nog een laag Nanolex.

                            Comment


                            • Laag Nanolex slijt door de wrijving met de ruitenwissers. Heb dit ook, en na een tijdje moet je de hele ruit terug behandelen.

                              Comment


                              • Dat is idd normaal hé, waar de ruitenwissers niet komen is de coating nog intact. Welke nanolex heb je? De ultra of de urban? De urban slijt normaal sneller. De ultra houdt het véél langer uit

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Dat is idd normaal hé, waar de ruitenwissers niet komen is de coating nog intact. Welke nanolex heb je? De ultra of de urban? De urban slijt normaal sneller. De ultra houdt het véél langer uit
                                  Heb de Urban, zal dus de Ultra eens moeten aanschaffen

                                  Comment


                                  • Ik heb de ultra in mei aangebracht.
                                    Sinds november ook die strepen, eindelijk de oplossing gevonden dus nu
                                    Vlak na de 'winter' nog eens de ultra aanbrengen maar iets dikker of de vorige keer, wellicht ben ik te zuinig geweest.

                                    moet ik dan eerst de ruit gaan polishen of mag ik gewoon cleanen en nieuw laagje ultra sealant erover leggen?
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                      Ik heb de ultra in mei aangebracht.
                                      Sinds november ook die strepen, eindelijk de oplossing gevonden dus nu
                                      Vlak na de 'winter' nog eens de ultra aanbrengen maar iets dikker of de vorige keer, wellicht ben ik te zuinig geweest.

                                      moet ik dan eerst de ruit gaan polishen of mag ik gewoon cleanen en nieuw laagje ultra sealant erover leggen?
                                      Altijd eerst de polish gebruiken zodat je een zuivere basis hebt. Dikker leggen heeft geen zin want je legt geen laagje, je moet gewoon zien dat je een goeie dekking hebt en dat de coating overal kan hechten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                        Heb de Urban, zal dus de Ultra eens moeten aanschaffen
                                        De Urban is een polymeer sealant en dus helemaal anders dan de Ultra.
                                        De urban is veel gevoeliger aan ruitenwisser gebruik omdat het een laagje is dat je kan afwrijven. Het voordeel aan de urban is dat hij heel eenvoudiger verwerkt, goedkoper is en werkt vanaf een véél lagere snelheid.

                                        Dus de ene is niet beter dan de andere, je moet gewoon de juiste keuze maken voor jouw gebruik.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67
                                          Plaat is binnen, typebenaming en skyactiv plaatje is er ook af. Ging makkelijker dan ik dacht. Wel nog een paar lijmresten. Met welk product verwijder ik die best? Wasbenzine of zoiets?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                          Als je handig bent kan je proberen dit te verwijderen met een slijpschijf. Zoniet zou ik WD40 proberen.

                                          Strak plan
                                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X