Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met Hogedrukreinigers?
    Nu zaterdag staan er in de Aldi van Topcraft en ik vroeg mij af of deze goed zijn voor 1x per week auto en/of moto te wassen. Past er ook een foamgun op want dat wil ik ook aanschaffen.
    Denk wel dat ze krachtig genoeg zijn. 2000W max150bar en 450l/uur.
    Graag advies.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Wil je kwaliteit , ga dan voor Nilfisk of Stihl ......kost iets meer maar je hebt dan wel iets.
      Een echte foamgun kost bijna evenveel als een HD "uit-den-Aldi" , ik zou deze dus NIET kopen .

Mijn Nilfisk komt van vvs ( shop in Nederland )
      Last edited by ; 02/04/2014, 00:03. Reden: xtra

Comment

• Kwaliteit = Kränzle
        Maar de prijs is er dan ook naar.

Nilfisk lijkt me een betaalbaar initiatief. Ik heb er ook zo eentje.
        Kijk wel voor een flexibele slang. Die van mij heeft die niet, en dat is soms wel ambetant (raakt verstrikt in zichzelf, blijft hangen achter de auto)
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Kwaliteit = Kränzle
          Maar de prijs is er dan ook naar.

Nilfisk lijkt me een betaalbaar initiatief. Ik heb er ook zo eentje.
          Kijk wel voor een flexibele slang. Die van mij heeft die niet, en dat is soms wel ambetant (raakt verstrikt in zichzelf, blijft hangen achter de auto)
          Er bestaan zo schelpjes voor achter de banden te leggen, zo komt de slang niet vast te zitten.
          Ik heb ze ook niet maar heb dit al gezien op een demo dag en leek mij wel handig.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
            Iemand ervaring met Hogedrukreinigers?
            Nu zaterdag staan er in de Aldi van Topcraft en ik vroeg mij af of deze goed zijn voor 1x per week auto en/of moto te wassen. Past er ook een foamgun op want dat wil ik ook aanschaffen.
            Denk wel dat ze krachtig genoeg zijn. 2000W max150bar en 450l/uur.
            Graag advies.
            Topcraft kan goed zijn om bvb eens een setje schroevendraaiers te kopen, maar bij van die toestellen zou ik er toch van wegblijven. Heb zo ooit eens een compressor'tje gekocht (zo eentje met een batterij) van Topcraft, kan op 1 hand tellen hoeveel keer ik dat ding gebruikt heb, kwaliteit is niet echt 'Top'..

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Ik heb een paar maand geleden die grote compressor gekocht van Aldi en ben daar momenteel tevreden van. Nu moet die wel geen grote wonderen verrichten. Buiten wat banden blazen en huishoudelijke dingen word hij niet veel gebruikt. Mss 1x om de 6 weken ofzo. Wat een Hogedrukreiniger betreft ben ik niet zo zeer tevreden over mijn ouders hun Kärcher K5.700. Hij is krachtig genoeg maar slaat moeilijk aan bij eerste gebruik en verliest in die eerste minuten ook af en toe zijn kracht. Eens op dreef werkt hij goed. Zo een Kränzle is schoon spul maar beetje te duur naar mijn goesting. Zeker voor het werk dit ding maar moet verrichten. Nilfisk moet ik nog checken.
              2014 Opel Astra OPC
              2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Ik heb een paar maand geleden die grote compressor gekocht van Aldi en ben daar momenteel tevreden van. Nu moet die wel geen grote wonderen verrichten. Buiten wat banden blazen en huishoudelijke dingen word hij niet veel gebruikt. Mss 1x om de 6 weken ofzo. Wat een Hogedrukreiniger betreft ben ik niet zo zeer tevreden over mijn ouders hun Kärcher K5.700. Hij is krachtig genoeg maar slaat moeilijk aan bij eerste gebruik en verliest in die eerste minuten ook af en toe zijn kracht. Eens op dreef werkt hij goed. Zo een Kränzle is schoon spul maar beetje te duur naar mijn goesting. Zeker voor het werk dit ding maar moet verrichten. Nilfisk moet ik nog checken.
                Ik heb ook zo een K5700 en heb er geen problemen mee.
                Vooral het oprol systeem vind ik gemakkelijk.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Die "schelpjes" heb ik ....ik gebruik ze echter niet meer omdat ze een deel van de band afdekken en dan moet ik elke keer dat spul weer verzetten/terugsteken

"flexibele slang" : ik vermoed dat men hier een "versterkte slang" bedoeld : deze kan krullen maar NIET "knappen" , een echte aanrader..............bij Nilfisk is deze altijd 10 meter ( of ze begint bij deze lengte , heb je een kortere dan is het een "gewone" .

@K5.700 Kärcher : mogelijk te weinig debiet van de watertoevoer .

@oprolsysteem : een must , anders ga je altijd moeten klooien met de slang....

Comment

• Wel kan ook aan watertoevoer liggen. Mss steekt de regenwater pomp niet genoeg water. ofwel hebben we een maandag gemaakte
                    2014 Opel Astra OPC
                    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Wel kan ook aan watertoevoer liggen. Mss steekt de regenwater pomp niet genoeg water. ofwel hebben we een maandag gemaakte
                      ik heb dit ook met de 5700.
                      watertoevoer is hier volledig nieuw en geen probleem mee, ik had het bij mijn ouders thuis ook met hetzelfde toestel.
                      typisch dus aan die reeks of aan alle karchers...

voor de rest super tevreden van de 5700.
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                        Iemand die weet waar ik xpert60 producten kan laten leveren naar België?
                        Gewoon even uit benieuwdheid, waarom zou je die producten willen als er zoveel andere (en waarschijnlijk betere) producten eenvoudig verkrijgbaar zijn in België?

Comment

• Al veel goede resultaten gezien online bij andere mensen, en je kan het pas weten of ze goed of slechter zijn door het te testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                            Al veel goede resultaten gezien online bij andere mensen...........
                            "online" of foto's op een site geven niet altijd ( verre van zelfs ) het echte resultaat weer , er zijn op het eerste zicht perfect gewassen auto's te zien die IRL toch de nodige beschadigingen hebben.

Een resultaat echt beoordelen doe je dus zelf.........bij de auto .

Volgens mij zijn er geen slechte produkten , enkel slechte "verwerkers" van de produkten . Alles valt of staat bij het correcte gebruik van een product.

De beste machine in verkeerde handen geeft een veel minder mooi resultaat dan een slechte machine die goed gebruikt wordt.....

De beste wax heeft een minder lange standtijd dan een goedkope minder duurzame als de bewerkingen voor het aanbrengen van de wax niet volgens het boekje waren......
                            enz enz......

Comment

• Zaterdag voor het eerst men aufo gewassen met de spulletjes van wax-it, azo blinken dat em deed na het gebruik van die quick detailer :p kan het eigenlijk kwaad om zo'n quick detailer wekelijks te gebruiken of maakt dat juist niet uit. Enkdl mijn uitlaten gaan precies snel zwart worden, ga toch mr es zo'n polishing crème halen :/

Comment

• Quick detailer kan zelfs al drooghulp worden gebruikt.
                                Pas op: waxIT is verslavende marchandise

Comment

Quick detailer kan zelfs al drooghulp worden gebruikt.
                                  Pas op: waxIT is verslavende marchandise
                                  Feit!

Comment

• Ja, ze hebben u ook zitten...
                                    Buske hier, buske daar, een heel doos vol na een tijdje.

Het is echt verslavend gerief, maar de madam zal contenter zijn om met een propere auto te vertrekken, dan met een vent die altijd op cafe gaat.

Dus het is een sociaal aanvaarde verslaving, en een beetje beweging kan ook geen kwaad he

Comment

• Iemand ervaring met autofinesse Verso om velgen te kuisen? Werkt deze goed bij bevuilde velgen (aangekookt remstof)?

Comment

• http://www.detailingworld.co.uk/foru...d.php?t=325805. De Verso is volgens mij meer een All Purpose Cleaner. Je kunt er velgen mee kuisen, maar het is er niet specifiek voor gemaakt.

Autofinesse heeft een dedicated velgenreiniger nl. Imperial Wheel Cleaner. Je kunt die ready-to-use (verdund) of als concentrate kopen. Met de Concentrate kreeg ik al héél vuile velgen proper (die in feite nog nooit gekuist waren aan de binnenkant).

Comment

http://www.detailingworld.co.uk/foru...d.php?t=325805. De Verso is volgens mij meer een All Purpose Cleaner. Je kunt er velgen mee kuisen, maar het is er niet specifiek voor gemaakt.

Autofinesse heeft een dedicated velgenreiniger nl. Imperial Wheel Cleaner. Je kunt die ready-to-use (verdund) of als concentrate kopen. Met de Concentrate kreeg ik al héél vuile velgen proper (die in feite nog nooit gekuist waren aan de binnenkant).
                                          Dus toch een ander productje kopen Wat is het verschil met de Imperial wheel cleaner en de iron out van auto finesse? Lijkt mij alle 2 hetzelfde behalve de prijs.

Comment

Working...
                                          X