Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• swipe-test is het sleutelbegrip: als je met je vinger over de aangebrachte wax (DUN DUN DUN !) wrijft, en je trekt geen vettige streep meer, dan is het tijd om je wax af te nemen.

De ene wax is ook de andere niet op dat vlak. Sommige worden echt rockhard, de andere zijn veel vergevingsgezinder op dat vlak. Als het echt moeilijk wordt, kun je ook eens proberen met een vleugje quickdetailer.

En de zon is inderdaad geen goeie bondgenoot als je aan het detailen bent.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Het is inderdaad de bedoeling dat je paneel per paneel werkt... Doe je dit niet, heb je kans op krassen doordat die zo hard is.
      Meestal is 2 a 3 minutjes erop laten voldoende, toch bij de wax die ik gebruik.
      Hmmm, ok! Bedankt!
      Toch rekening mee houden de volgende keer.
      Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      en hopelijk niet in volle zon gedaan?
      Eigenlijk niet echt op gelet maar was inderdaad in de zon...
      Amateur dat ik ben!

In het vervolg toch een schaduwplekje opzoeken!
      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      swipe-test is het sleutelbegrip: als je met je vinger over de aangebrachte wax (DUN DUN DUN !) wrijft, en je trekt geen vettige streep meer, dan is het tijd om je wax af te nemen.

De ene wax is ook de andere niet op dat vlak. Sommige worden echt rockhard, de andere zijn veel vergevingsgezinder op dat vlak. Als het echt moeilijk wordt, kun je ook eens proberen met een vleugje quickdetailer.

En de zon is inderdaad geen goeie bondgenoot als je aan het detailen bent.
      Ok! De volgende keer eens toepassen.
      Het gaat om de Temptation van Auto Finesse. Natuurlijk niet de beste/duurste wax op de markt.
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
        Ok! De volgende keer eens toepassen.
        Het gaat om de Temptation van Auto Finesse. Natuurlijk niet de beste/duurste wax op de markt.
        Dan heb je die er inderdaad vrij lang opgelaten als het de Temptation is
        Da's een goeie wax om mee te beginnen, ikzelf gebruik de Spirit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
          Gewassen met dreft merendeel er afgekregen .
          Hopelijk krijg ik de rest er af met PB black hole aangezien die lichtjes poliert . Anders heb ik een probleem ...

Ook heb ik Gyeon Q2 view gekocht , daarjuist heb ik de ruiten gekuist met AF Crystal daarna de cleanese aangebracht om direct er af te vegen , dat gaat heel moeizaam tot zelfs niet ...
          Terug de Crystal gebruik om de cleanese te verwijderen wat wel lukte .
          Heb ik iets verkeerd gedaan ? langer wachten ?
          Mag ik nu de Repel er op zetten aangezien ik die cleanese er af gehaald heb met Crystal ?
          Hoe lang moet die Repel er op zitten om daarna uit te buffen ?

Glass polishes zoals Cleanse of die van Nanolex zijn op waterbasis. De makkelijkste manier om verder te reinigen is eerst gewoon water te gebruiken, daarna verder ontvetten. Onmiddellijk IPA op de glass polishes kan en zal die droog houden waardoor die moeilijker te verwijderen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
            Is het de bedoeling dat je wanneer je je wax aanbrengt deze meteen afwrijft na je oppervlak dat je hebt gedaan?
            Want ik heb gisteren hem nog eens gewaxt, eerst motorkap, dak, koffer en voorste zijbumpers gedaan en wanneer ik de lichte restjes wou af wrijven was dit enorm hard en moest ik echt wel mijn best doen om het eraf te krijgen (Lees bijna onmogelijk zonder vochtige doek)

Of is het de bedoeling dat je wanneer je je motorkap hebt gedaan dit meteen af wrijft?

Ik werk momenteel aan een video handleiding, net omdat die vraag wekelijks terug komt. Zoals eerder gezegd.

- Wax zo dun mogelijk
            - swipe test doen
            - bij warme temperaturen mag dat zeker paneel per paneel.

Comment

• Hallo

Een 2 weken terug ook bij Wax-it langsgeweest voor een aantal producten. O.a. voor de Iron Out van Auto Finesse. Nu bij het 2de gebruik merk ik een rosse aanslag op het achterste gedeelte van de velg.

Hoe krijg ik dit weg?DSC_0105 (640x427).jpg
              Last edited by NewOld; 29/06/2014, 16:18.

Comment

• Weekendje detailer gespeeld.

Hele wagen had er van trouwens

Voor

Na

Comment

• Vraagje, ik vind de Auto Finesse Pad Prime niet in jullie webshop, klopt dit? Enkel in combo verkrijgbaar met het Revitalise pakket?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NewOld Bekijk Berichten
                    Hallo

Een 2 weken terug ook bij Wax-it langsgeweest voor een aantal producten. O.a. voor de Iron Out van Auto Finesse. Nu bij het 2de gebruik merk ik een rosse aanslag op het achterste gedeelte van de velg.

Hoe krijg ik dit weg?[ATTACH=CONFIG]104476[/ATTACH]
                    Heb je tot achteraan gereinigd en afgespoeld ?

In principe laat iron out geen sporen na, in tegendeel, het neemt alle ijzerdeeltjes weg.

Het enige waar ik anders nog aan kan denken is gewoon op de oxidatie van de remmen na het wassen die bij de eerste rembeurt stof afgeven en op de velgen blijven hangen.

Comment

Vraagje, ik vind de Auto Finesse Pad Prime niet in jullie webshop, klopt dit? Enkel in combo verkrijgbaar met het Revitalise pakket?
                      Klopt, je kan ook glide wat aanlengen om als pad prime te gebruiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Klopt, je kan ook glide wat aanlengen om als pad prime te gebruiken
                        Tnx! Ik ga deze week ook nog even langskomen bij jullie om wat gerief, echter is de Auto Finesse Finale Pro - 5L precies niet op voorraad, enig idee wanneer dit wel het geval is?

En nog even snel editen voor iets extra, ik vind ook de pads voor de DAP van het Revitalise pakket niet meer terug, ook enkel beschikbaar in de kit?
                        Last edited by ; 30/06/2014, 19:41.

Comment

Tnx! Ik ga deze week ook nog even langskomen bij jullie om wat gerief, echter is de Auto Finesse Finale Pro - 5L precies niet op voorraad, enig idee wanneer dit wel het geval is?

En nog even snel editen voor iets extra, ik vind ook de pads voor de DAP van het Revitalise pakket niet meer terug, ook enkel beschikbaar in de kit?
                          5L zal waarschijnlijk nog een weekje of 2 duren.

De pads vind je hier terug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            5L zal waarschijnlijk nog een weekje of 2 duren.
                            Tedju, dan zal ik eerst nog een gewoon busje moeten kopen, aangezien ik zonder zit.

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Tnx, niet goed gezocht dus
                            Klikte op een link (uit een manual) naar die pads, maar kreeg een 404.

Comment

Hallo

Hoe krijg ik dit weg?[ATTACH=CONFIG]104476[/ATTACH]
                              Zal idd iets van de remmen zijn. Had hier ook last van, telkens na het wassen.

Comment

• Wax-it, het zal dan idd dat laatste zijn, stof afkomstig vd remmen.
                                Speciaal een straffer product aangekocht omdat de auto toch wel wat kilometers doet en hij maar af en toe een wasbeurt krijgt. Maar dan wel ineens een grondige.

Comment

• Vandaag eerste keer bij Wax-it langs geweest.
                                  Benieuwd naar het resultaat

Comment

• Goed gerief!

Comment

• Voorzichtig, het is verslavend
                                      Eens je begint wil je verder gaan/

Comment

Voorzichtig, het is verslavend
                                        Eens je begint wil je verder gaan/
                                        En zit je + €1000 verder

Comment

• Laat zeker weten wat je ervaringen zijn

Comment

Working...
                                          X