Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb een nieuwe wagen met lederen binnenbekleding. Ik zou het leder willen beschermen met een conditioner. Ik heb nog een conditioner staan van ong. 5 jaar oud. Zou ik deze nog gebruiken of kan ik best nieuwe (Gliptone) kopen?
Vraagje, op m'n ouders hun zwarte V40 heeft er voor een volledige dag volgelstront op een bepaalde plaats geleden. Nu heb ik dat proper gemaakt, maar je ziet daaronder precies zo'n sinaasappelhuid nu. Heb al geprobeerd met AF Tripple om dat manueel wat te proberen wegpolieren, maar is precies niet krachtig genoeg. Zal machinaal moeten zeker met 'echt' poliermiddel zoals de AF Paint Correction kit?
een volledige dag volgelstront op een bepaalde plaats geleden. Nu heb ik dat proper gemaakt, maar je ziet daaronder precies zo'n sinaasappelhuid
Als je dit ziet :
...dan vrees ik ervoor .
Als je geluk hebt dan is het niet door de blanke lak en zou je iemand het kunnen laten wetsanden en polijsten en is er nog een kans dat het weg gaat. ...misschien dus .
Als het "appelsienhuid" is dan zou ik eerder zeggen : heel de wagen zit onder de appelsienhuid , is een ziekte van alle wagens tegenwoordig....en dat krijg je alleen weg door speciale polijstpads te gebruiken of door wetsanden + polijsten.
Iemand ervaring met een lakstift voor steenslag en kleine (maar diepe) krassen? Of een alternatief? (Heb een beetje schrik om een lakstift te gebruiken )
Once you go Mac, you never go back. Audi A3 SB 1.6TDI
Ontvetten , desnoods afplakken aan de randjes en gebruik een tandenstoker ipv dat borsteltje...
meerdere dunnen lagen is beter dan 1 dikke , telkens ontvetten wel
Je kan dan :
- het zo laten
- wetsanden en polijsten , zo valt het minder op maar niet zonder risico...niet aan beginnen zonder enige ervaring tenzij je een testpaneel hebt van de sloop oid. ( en dan nog )
Ontvetten , desnoods afplakken aan de randjes en gebruik een tandenstoker ipv dat borsteltje...
meerdere dunnen lagen is beter dan 1 dikke , telkens ontvetten wel
Je kan dan :
- het zo laten
- wetsanden en polijsten , zo valt het minder op maar niet zonder risico...niet aan beginnen zonder enige ervaring tenzij je een testpaneel hebt van de sloop oid. ( en dan nog )
Dat van die tandenstoker en testpaneel ook al gelezen op het carclean.nl-forum. Zal morgen eens kijken voor een foto.
Wou het in de eerste plaats zo laten maar de hoeveelheid steenslag begint me te irriteren.
Bovendien moet er vorige week een fietser tegen m'n deur geschuurd zijn (woon in centrum Gent) en heeft een hele diepe kras gemaakt die ik er niet uit krijg met gewoon polijsten, en wou daarom eens de lakstift proberen.
Ontvetten kan het beste met APC of iets anders? Bedankt alvast!
Ga eerst een paar keer oefenen en als ik er niets van bak misschien toch een spotrepair overwegen
Once you go Mac, you never go back. Audi A3 SB 1.6TDI
Als het je echt zo stoort en je hebt geen ervaring, zou ik ernstig spotrepair overwegen. Als je het slecht met een stift doet, blijf je het ook hard zien.
tandenstoker vind ik ook niet ideaal: het hout zuigt de verf/verdunner te sterk op. Ergens gelezen dat men een wattenstaafje schuin doormidden sneed, en de scherpe kant gebruikte. Dit lukt idd beter dan een tandenstoker.
Comment