Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
    ik laat de mijne nu vrij vuil staan, hij zal pas proper gekuist worden als ik voldoende tijd heb.
    Een snelle was verloopt zelden correct en doe je dus beter niet.
    Ik ben van mening dat wanneer je wagen goed beschermt staat het geen kwaad kan hem vuil te laten.
    Ben van hetzelfde gedacht

.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Velgjes hadden een beetje last van remstof

Comment

• Dat is er over.

Sent from here
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Was echt niet normaal, nog nooit meegemaakt dat het zo erg was

Comment

• SPAM-alert !!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              SPAM-alert !!!!!
              Neeeeeeeeen, dat is echt goed bedoelt. 😉

Sent from here
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                SPAM-alert !!!!!
                A160, post dan ook de link bij uw feedbacktopic, en 't is Atenza hé, niet Agenda

Comment

• hoe verwijder je best stof eigenlijk?

mijn hobbyauto wordt al jaren niet meer gewassen (bang voor de roest)
                  ik heb een duster gekocht van scholl die goed lijkt te werken, nadien wel telkens in de wasmand
                  maar kan ik ook met een quick detailer en microvezel doek de ronde doen?
                  is een paar maand opnieuw in de wax gezet en geen krassen te bespeuren.

Comment

• Bladblazer?
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• [HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Een waterless wash?
                      Ik heb er nog eentje op test gehad, maar dat werkte maar zo zo (Ecogreen Carclean).
                      Deze zou wel goed zijn (van horen zeggen) http://dforce.be/webshop/product.php...catId=5&id=272

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                        hoe verwijder je best stof eigenlijk?

mijn hobbyauto wordt al jaren niet meer gewassen (bang voor de roest)
                        ik heb een duster gekocht van scholl die goed lijkt te werken, nadien wel telkens in de wasmand
                        maar kan ik ook met een quick detailer en microvezel doek de ronde doen?
                        is een paar maand opnieuw in de wax gezet en geen krassen te bespeuren.
                        Foto 's ????
                        Ik wil die wagen dan wel eens zien irl , en als er echt geen krasjes te bespeuren zijn : top !

Swirls zijn ook krassen..........al zie je deze niet op een bewolkte dag en op zo'n dagen ziet elke auto die net door de wasstraat gereden is er ook goed uit......

Comment

• Misschien een wat rare vraag: wassen jullie de wagen met onthard water, of speelt dit voor jullie geen rol?
                          Ik merk op dat waterdruppels een wit spoor achterlaten op de wagen, als deze opdrogen, door water dat uit bijvoorbeeld spiegelbehuizing loopt.
                          Water hier in de streek is 35 Franse graden.
                          Last edited by Utah; 03/03/2015, 20:10.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Misschien een wat rare vraag: wassen jullie de wagen met onthard water, of speelt dit voor jullie geen rol?
                            Ik merk op dat waterdruppels een wit spoor achterlaten op de wagen, als deze opdrogen, door water dat uit bijvoorbeeld spiegelbehuizing loopt.
                            Naar wat ik weet gebruiken de meeste een quick detailer achteraf om de kalkvlekken te voorkomen

Comment

• regenwater hier
                              niets beters dan dat eigenlijk
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Op voorwaarde dat je het goed filtert, is dit idd de beste oplossing.
                                Wij hebben een cokes-filter voor de regenput zitten, en na de pomp zit er nog een fijne patroonfilter.
                                Water is perfect schoon. Geen kalkaanslag. Ook in huis scheelt het een hoop poetswerk (douche,...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Misschien een wat rare vraag: wassen jullie de wagen met onthard water, of speelt dit voor jullie geen rol?
                                  Je kan ofwel werken met een inline ontkalker genre aquagleam (http://www.wax-it.be/webshop/aqua-gl...er-filter.html)

Ofwel kan je gebruik maken van een quick detail met kalkneutraliserende eigenschappen zoals bvb de Nanolex Final Finish. (http://www.wax-it.be/webshop/nanolex...ish-200ml.html)

Comment

• Ons water is allemaal ontkalkt. Een plezier om je wagen mee te wassen. Geen stress als je eens wat druppels hebt, laten geen sporen na.
                                    Die quick detaillers zijn daar ook wel goed voor maar meestal beginnen die druppels pas te lopen als je alles opgeruimd hebt of je niet meer thuis bent.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                      Foto 's ????
                                      Ik wil die wagen dan wel eens zien irl , en als er echt geen krasjes te bespeuren zijn : top !

Swirls zijn ook krassen..........al zie je deze niet op een bewolkte dag en op zo'n dagen ziet elke auto die net door de wasstraat gereden is er ook goed uit......
                                      ja, paar maand terug nog het groot licht erop gezet om te detailen. niet direct iets te bespeuren eigenlijk. wel stofdeeltjes kwa imperfecties. het is ook maar een hobbyauto natuurlijk.

Comment

• Les 1: de twee emmermethode en het dumpen van de huistuinkeukenspons

Comment

• Hoe kun je swirls het best zichtbaar maken. Als ik wil kleien/poliere wil ik op een bewolkte dag ook direct zien als ik geen schade maak/switls verwijder. Via de kleine zaklampjes en de lampen in onze garage zie ik niks...

Comment

Working...
                                          X