Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• een 'lakpantser' in het genre van nanocoating krijg je niet weg met kleien.
    Die auto5/dealer-pantsers misschien wel, maar indien dit zo is is dit maar goed ook en leg je beter een deftige bescherming.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OPC-Belgium Bekijk Berichten
      ik heb vorig jaar ook zo'n "lakpantser" erop gezet maar zou toch graag de auto eens waxen. Alleen ben ik bang dat, door het kleien, het "pantser" (in zoverre dit nog een bescherming geeft?) eveneens zal verwijderd worden. Is dit zo? iemand een idee?
      Zoals ThomasT aangeeft hangt het af van wat uw "lakpantser" inhoudt.

De kans is groot dat uw dealer aangeboden "lakpantser" al verdwenen was na enkele weken. Ik zou dus iig eens een volledige beurt geven incl. kleien en paint cleanen, daarna afsluiten met een duurzame bescherming als je het maar 1 keer per jaar wil gaan doen.

Comment

• Bedankt voor de reply....de zogenaamde lakpantser was trouwens "Ixtar"

Comment

• Vraagje, schoonbroer is idioot geweest en heeft plinten gespoten juist buiten de hangar waar een wagen van een collega geparkeerd stond. Resultaat, flank, voor en achterbumper heeft last van wat nevel van het spuiten. Gelukkig is dit op waterbasis. Advies om dat eraf te krijgen? Clayen en polieren?

Comment

• Iets in vorm van iron-x of oblitarate gebruiken? Zou ik eerst proberen, en eventueel clayen.

Comment

• iron-x gaat u hier niet helpen
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                iron-x gaat u hier niet helpen
                Denk ik ook niet, zijn geen ijzerdeeltjes. Oblitarate kan ik misschien eens proberen, maar vermoed dat het ook niet zal helpen.

Comment

• wetsanden vrees ik

Comment

• dan zou ik toch eerst proberen met een grovere polijstpasta. Wetsanden is vaak niet nodig.
                    www.peugeotforum.be

Comment

dan zou ik toch eerst proberen met een grovere polijstpasta. Wetsanden is vaak niet nodig.
                      Als er geen producten bestaan zal ik dat eens doen, want wetsanden begin ik niet aan, geen ervaring.
                      Nu goed, ik vermoed dat het er wel zal afgaan zo, aangezien ik met m'n vingernagel de 'drupjes' van de nevel er kan afpietsen.

Comment

• begin eerst met goed wassen en kleien. De kans is groot dat het meeste er al af is. Het is spuitstof dat al op een vuile auto is terecht gekomen en dus heel slecht gaat hechten.
                        www.peugeotforum.be

Comment

begin eerst met goed wassen en kleien. De kans is groot dat het meeste er al af is. Het is spuitstof dat al op een vuile auto is terecht gekomen en dus heel slecht gaat hechten.
                          Inderdaad, er is BOSS Hybride Mat PU gebruikt, die verf heeft een goede primer nodig als basis.
                          Vermoed zelfs dat het meeste na het clayen er al af zal zijn.
                          Anyway, moest iemand toch nog andere tips hebben, altijd welkom!
                          Ga denk ik volgende week woensdag de wagen eens behandelen, resultaat zal ik dan hier posten.

Comment

• Rij die eens door de carwash.

Mijn zilveren A-klaske heeft destijds nog in de nevel gestaan toen ze de parkeergarage onder de schouwburg in Kortrijk verfden.
                            Ik merkte het pas een week later op, en de baas van het schilderbedrijf stuurde me naar de carwash (was voor mijn detail-aandoening, nu krijgen ze me daar niet meer binnen&#128512.
                            Alles was weg, ook van de rubbers en plastieken onderdelen
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• En anders zou ik eerst citruspower proberen, en in tweede instantie kleien.

Comment

• Den 30ste M&G @ Wax-it?

Comment

• forum blijft weer hangen
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    Den 30ste M&G @ Wax-it?
                                    I'll be there. 'k Weet wel nog niet hoe laat.

Comment

• ik zou daar rond 14u willen zijn voor de uiteenzetting van nanolex.

Comment

• Ik zit met een personeelsfeest, maar ga toch proberen eens goeiendag te komen zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                          Rij die eens door de carwash.

Mijn zilveren A-klaske heeft destijds nog in de nevel gestaan toen ze de parkeergarage onder de schouwburg in Kortrijk verfden.
                                          Ik merkte het pas een week later op, en de baas van het schilderbedrijf stuurde me naar de carwash (was voor mijn detail-aandoening, nu krijgen ze me daar niet meer binnen&#128512.
                                          Alles was weg, ook van de rubbers en plastieken onderdelen
                                          Carwash is geprobeerd, is al minder maar nog niet volledig weg.
                                          Ga die sowieso eerst goed wassen, moet toch voor het clayen. Daarna zien we wel. Maar blijkbaar bestaat er geen specifiek product voor.

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Ik zit met een personeelsfeest, maar ga toch proberen eens goeiendag te komen zeggen.
                                          Zullen met de V70 gaan als ge kunt.

Comment

Working...
                                          X