Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Natuurlijk niet, een spetter polish kuis je gemakkelijk van een ruit af. Van een rubber is iets anders😒.
Ik ben duidelijk voorzichtiger dan die carrossier😇.
Een stoffen cabriokap ga ik wel volledig bedekken met een plastiekvel.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Ziezo vandaag is mijn DAP900 en auto finesse revitalise kit en toebehoren toegekomen We kunnen er binnenkort gaan invliegen! Fingers crossed.
Voor het afplakken van de wagen had ik nog een paar vragen. Voor de rest heb ik wax-it en het forum al genoeg bestookt
Zoals ik het momenteel op heb plak ik dus sowieso af: rubberonderdelen/chrome delen/emblemen/ruitenwissers.
1. Hoe zit het de kieren tussen de deuren of handgrepen? Moet je zorgen dat daar ook tape tussen zit of kan je daar gerust met je poliertoestel over?
2. Wat moet het gespoten plastiek overgang op mijn dak?
3. Langs mijn zijlijsten van mijn ruit is het zwart gespoten plastiek, afplakken?
4. Moeten reflectoren en lichten sowieso afgeplakt worden?
5. Aan mijn spiegels zitten er ook zwart gespoten sierlijsten. Afplakken?
Ik heb enkel grote pads (160mm) gekocht. Als ik kleinere stukken, zoals oneven stukken bumper en mijn koffer achteraan (zie foto) wil polieren. Mag ik daarover polieren zodat bv. de helft van het toestel het lakoppervlak niet raakt of riskeer ik dan gespetter aan alle kanten + schade?
Comment
-
Gespoten lijsten zou ik ook meepolijsten. Lichten polier ik gewoon mee, met de lichtste combinatie.
Voor de kleine oppervlaktes zijn er kleine steunschijven en pads.
Je kunt met de grote aan de slag, maar pak dan geen verse kwak poliermiddel. Altijd traag beginnen je poliermiddel te verdelen, daarna versnellen, en je machine ook niet 'vrij' laten draaien.
In de kieren kan wel wat polierprut terechtkomen, en het is niet altijd even simpel om dat er terug uit te krijgen.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
allright merci
Welke lichtbronnen gebruiken jullie meestal bij het polieren? Ik heb momenteel enkele TL's lampen hangen in mijn garage waar ik op sommige punten wel wat swirls kan waarnemen, maar vaak ook niet..
Nu zijn er blijkbaar wel specifieke lichtbronnen te koop om te polieren (sun gun etc.) maar dat kost toch al snel wat, wat ik er nu niet direct voor over heb :/
Hoe doen jullie het meestal?
Comment
Comment