Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De wagen vandaag in de was gezet. Soft 99 Fusso 12 months. De eerst keer dat ik een wax in harde vorm gebruik, het oppoetsen is dan flink werken.... Positief is dan weer dat deze was het 12 maanden zou moeten uitzingen (https://www.youtube.com/watch?v=cxSSlxDTBWM), met 4-6 maanden zal ik al erg tevreden zijn .

De Beading/Sheeting is in ieder geval erg sterk.
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
      De wagen vandaag in de was gezet. Soft 99 Fusso 12 months. De eerst keer dat ik een wax in harde vorm gebruik, het oppoetsen is dan flink werken.... Positief is dan weer dat deze was het 12 maanden zou moeten uitzingen (https://www.youtube.com/watch?v=cxSSlxDTBWM), met 4-6 maanden zal ik al erg tevreden zijn .

De Beading/Sheeting is in ieder geval erg sterk.
      Benieuwd naar jouw bevindingen over die wax! staat al tijdje op mijn verlanglijstje
      2013- Volvo V60 D3 R-Design
      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Reacties op die Soft Fusso zijn sterk gemengd. Zou vooral uit teflon en paraffine bestaan.

.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Verbaast me vooral dat die 12 maand zou meegaan voor die prijs. Heb wax van + €100 en die gaat 4-5 maand mee.
          Zelfs de CanCoat, die een Quartz coating is, gaat gemiddeld maar een half jaar mee. Wel beste product dat ik al gehad heb. Ligt er nu al een dikke 3 maand op en het vuil kan er nog altijd zo gewoon afgespoeld worden.

Comment

• Zoals ik al aangeef, ik hoop 4-6 maanden, die 12 maanden is waarschijnlijk volledig over the top.

Deze pippo heeft links Collonite 476, rechts Soft99, na 6 maand en 7400 km. Beeld na 24 seconden maakt mij toch duidelijk welke van beide producten te kiezen https://www.youtube.com/watch?v=43UaxFmCcCs

En ik zie niet in waarom een wax van meer dan 100 EUR langer zou moeten meegaan dan één van 30 EUR, er zijn andere criteria als levensduur voor waxen.

Comment

• Die van soft 99 is prijs kwaliteit het beste en daarom is hij zeer populair.

Comment

• Moet een wagen afgedroogd worden na het wassen en voor het kleien? Ik was de wagen met regenwater en het kleien gebeurt in mijn garage.
                Ik gebruik uiteraard clay lube bij het kleien, maar heb ergens gelezen dat afdrogen en dan clay lube gebruiken het beste is. Kvind het alleen vervelend, wassen, drogen, kleien, afspoelen en nog es drogen :/

Comment

• Moet niet worden afgedroogd na het wassen,doe ik nooit.afspoelen-wassen-afspoelen-kleien-afspoelen-wassen en nog eens afspoelen,daarna opdrogen.

Comment

• Inderdaad, zo doe ik het ook.
                    Anders verbruik je veel te veel Clay lube.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• allright! kga er aan beginnen en mijn DAP dan ook bovenhalen voor de 1e keer :p wens mij succes :p

Comment

• okay mijn eerste polierbeurt zit erop
                        Aangezien de wagen geen grote schade of echt diepe krassen had, ben ik begonnen met nummer 2 van de auto finesse kit, daarna de finishing stap en rejuvenate om af te werken.
                        Ik heb wel nog een paar vragen/opmerkingen.
                        Het duurt toch wel een stuk langer voordat de pasta van een zwaardere stap doorschijnend begint te worden dan van een finishing step? Bij de rejuvenate werd deze al doorzichtig nadat ik 2 keer over het paneel geweest was. Bij de zwaardere stap waren een 7-tal herhalingen toch zeker nodig. Dit is normaal vermoed ik?

Op sommige momenten begon het precies te "stuiven" als ik bezig was met polieren. Kan dit zijn doordat de pad te droog werd? Vanaf dan aan heb ik wat meer de prime pad gebruikt en dit was vanaf dan een stuk beter.
                        Zoals gezegd duurde het een pak langer voordat de pasta van de zwaardere stap doorzichtig werd. Ik moet zeggen dat deze wel nooit zo doorzichtig werd als de afwerking met rejuvenate... Of moet ik hier dan echt nog een pak meer herhalingen doen. Ik denk dat ik bij de zware stap ongeveer 1 min per paneel bezig was. Bij de lichtste stap een half minuutje ofzo. Is dit normaal? Bij het afwrijven van de pasta van de laatste stappen voelde ik zo goed als geen weerstand. Bij de zwaardere stap soms toch nog iets. Kan dit een voorteken zijn dat ik niet lang genoeg gepolierd heb per paneel of is dit eigen aan de zwaardere pasta's?

Ik heb heel wat krassen weggekregen met deze stappen dus ben best tevreden. Nu zijn er wel nog kleinere krasjes (als het licht goed zit, swirls?) die toch niet verdwenen zijn als ik met het juiste licht erop kijk. Hoe kan het zijn dat deze swirls nog niet weg zijn? Niet genoeg herhaald met de zwaardere stap?

Tot slot nog een vraag i.v.m. de druk die je moet uitoefenen op de DAP. Voor mij was het vlot werken als ik een zodanige druk uitoefende op het uiteinde dat deze niet meer "stuiterde" in zijn draaiende beweging maar toch nog voldoende ronddraaide. Kan iemand hier nog tips meegeven?

Ik moet zeggen dat het toch nog een pittig werkje is, ik voel mijn armen toch wel na zo'n dagje :p

Comment

• 1 min per paneel lijkt me vrij snel, vandaar dat de swirls nog niet weg zijn.
                          Je DAP moet nog net blijven draaien.
                          Bij een heavy polish mag je die sneller laten draaien dan met een Finishing polish.
                          Wel altijd traag beginnen, anders spettert je product je rond de oren.

Comment

• Het is 1min per stukje (50cmx50cm) dus niet volledig paneel, kwestie dat we over hetzelfde spreken volgende keer de zwaardere stap nog wat langer laten draaien dus.. Mag je met de finishing pads iets sneller over het oppervlak gaan dan de zwaardere?

Comment

• Als het stuift is het idd te droog.
                              Ik doe makkelijk 10min over een paneel.

Met wat heb je afgewerkt na Rejuvenate?

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Auto finesse desire. Echt mooi resultaat, alleen ng jammer hier en daar v kleine swirls. Twas dan ook ng maar men eerste keer.. 10 min per stuk? Er wordt bij mijn pasta nadrukkelijk verleld niet langer te polieren dan 2 min/stukje/pasta

Comment

• Met de producten die ik gebruik, kun je toch een eindje doorgaan zonder dat het begint te stoffen.
                                  Menzerna FG400 als eerste stap, voor de zwaardere defecten. Daarna ga ik afbouwen en finishen met de de PF2500 (nieuwe benaming = 2500 medium cut).
                                  Ik ga eerder gaan differentiëren en afbouwen in pad dan in polijstmiddel(oranje gloss-it met de FG400 (compounding), witte hexlogic met PF2500 als polishing-step en tenslotte finishen op lagere snelheid met een zwarte hexlogic-pad, ook met de 2500).
                                  De 400 zou wel eens durven stuiven, maar dan werk je te droog. Een pufje quickdetailer kan al veel helpen.

Comment

• Wegens goed weer vandaag en mijn eigen auto eigenlijk nog helemaal proper de wagen van mijn vrouw eens onderhanden genomen, een wagen van ondertussen 8 jaar oud, die altijd buiten staat en niet direct vaak gewassen wordt. Ik vermoed dat deze voor de eerste keer met klei werd gewassen. De hoeveelheid vuil die je van zo'n wagen haalt met klei is eigenlijk fenomenaal.

't Resultaat mag er wezen, lak ziet er een pak beter uit.

Comment

• Hoelang een waxlaag er op blijft heeft te maken met de weer omstandigheden en de gebruikte schampoo . Stel je u wagen niet teveel bloot aan regen en zon dan kan het goed zijn dat die soft99 1jaar meegaat maar hier in Belgie is dat onmogelijk en prijs van de wax heeft niets met standtijd te maken . De één is gewoon meer bang for a buck.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Hoelang een waxlaag er op blijft heeft te maken met de weer omstandigheden en de gebruikte schampoo . Stel je u wagen niet teveel bloot aan regen en zon dan kan het goed zijn dat die soft99 1jaar meegaat maar hier in Belgie is dat onmogelijk en prijs van de wax heeft niets met standtijd te maken . De één is gewoon meer bang for a buck.
                                        Hey, dat was de auto van mijn vrouw. Gewoon Blackfire Wet Diamond wax gebruikt (veel makkelijker om aan te brengen), zal geen maand houden.
                                        En die Soft99 op mijn wagen, we zullen wel zien, ik hoop op 4 maanden, zoals hoger al aangegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                          Hey, dat was de auto van mijn vrouw. Gewoon Blackfire Wet Diamond wax gebruikt (veel makkelijker om aan te brengen), zal geen maand houden.
                                          Bedoel je dit dan ? http://www.autogeek.net/blackfire-mi...ax-sample.html

Vroeger nogal veel met Blackfire gewerkt en deze heb ik ook nog staan. Wel jammer dat er hier te lande geen Blackfire verkoper meer is, want dit vond ik nu top-producten.
                                          BMW M2 Coupé
                                          Audi S5
                                          Nobody is Perfect!

Comment

Working...
                                          X