Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zit er nu wel mee, met die microfiber madness.
Voor de rest ben ik daar tevreden van.
Men vertelde me dat het misschien kwam door de doek te wassen samen met andere dingen die pluisjes afgaven, waardoor ze opgenomen werden door de droogdoek.
Maar ondertussen al eens de doeken alleen gewassen en gedroogd, zonder resultaat.
Misschien zal het beter zijn als ik de wagen eens klei en wax, dat hij terug wat gladder staat.
Ik zit er nu wel mee, met die microfiber madness.
Voor de rest ben ik daar tevreden van.
Men vertelde me dat het misschien kwam door de doek te wassen samen met andere dingen die pluisjes afgaven, waardoor ze opgenomen werden door de droogdoek.
Maar ondertussen al eens de doeken alleen gewassen en gedroogd, zonder resultaat.
Misschien zal het beter zijn als ik de wagen eens klei en wax, dat hij terug wat gladder staat.
Al mijn doeken en pads gaan samen in 1 wasmachine, geen last van pluisjes. Gebruik je spray & wipe of consoorten tijdens het drogen?
Ik gebruik al die dingen niet , gewoon wassen met regenwater en een dop Turtlewax shampoo en afspoelen met regenwater. Daarna gewoon laten opdrogen. Een kwartierke werk elke maand.
Ik gebruik al die dingen niet , gewoon wassen met regenwater en een dop Turtlewax shampoo en afspoelen met regenwater. Daarna gewoon laten opdrogen. Een kwartierke werk elke maand.
Ik zou dreft of een goedkoop afwasmiddel gebruiken minder dan een dop en een veel betere ontvetter
... Misschien zal het beter zijn als ik de wagen eens klei en wax, dat hij terug wat gladder staat.
zou wel eens kunnen helpen. op de wax-it site staat bij de productbeschrijving voor de MM waverider het volgende ... "de waverider is er langs de ene kant voor de persoonlijke voorkeur voor dunnere doeken. langs de andere kant werkt de waverider vele malen beter op een imperfecte wagen, een wagen waarvan het oppervlak dus niet superglad is."
ik heb even advies nodig van de pro's.
deze middag aan de slag gegaan om mijn 428i lichtjes te polieren (lichtste stap (n°3)van de auto finesse revitalise kit, de finishing step) en erna AF rejuvenate.
Nu kwam ik bij de zijkant achteraan en na de lichtste stap van de revitalise kit te gebruiken kwamen plots 2 "strepen" tevoorschijn :/
Onder zonlicht en zelfs TL lampen komen de strepen door. Het is mijn lakkleur maar precies iets bleker...
Ik ben nu gestopt en ga gwn met rejuvenate proberen afwerken en mijn wagen waxen uit vrees voor nog van deze strepen te maken.
Iemand een idee wat ik fout gedaan zou hebben?
Ik maak gebruik van een DAP 900. maximaal stand 4.
Ik gebruik telkens 2 druppels pasta per beurt en max 1,5 minuut per stukje. Heb de bijhorende pad gebruikt dus daar kan het ook niet aan liggen.
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
ik zat het net te denken! Er is inderdaad op die plaats ooit een stukje herspoten geweest...
Lap had ik niet mogen polieren zeker? Nochtans heb k er enkel met de finishing stap over geweest, dus geen compound...
Dat herspuiten is ook al meer dan een jaar geleden. Kan het zijn dat ik hier nu gewoon pas op let en me gwn nog nooit opgevallen is? (wat me eigenlijk straf zou lijken...)
Nu valt het niet echt op en hoop ik dat het in de zon ook niet op valt.. Voor de rest is het resultaat overal heel mooi behalve die streep :/
ik zat het net te denken! Er is inderdaad op die plaats ooit een stukje herspoten geweest...
Lap had ik niet mogen polieren zeker? Nochtans heb k er enkel met de finishing stap over geweest, dus geen compound...
Dat herspuiten is ook al meer dan een jaar geleden. Kan het zijn dat ik hier nu gewoon pas op let en me gwn nog nooit opgevallen is? (wat me eigenlijk straf zou lijken...)
Nu valt het niet echt op en hoop ik dat het in de zon ook niet op valt.. Voor de rest is het resultaat overal heel mooi behalve die streep :/
lijkt me perfect mogelijk, nu zit je tijdens dat polieren echt met arendsogen elk detail af te speuren. Wellicht is het je nog nooit opgevallen voordien...
Het is nu niet dat je met polieren zoveel gaat afnemen, en al zeker niet met een finisher...
Thanx, dit zal inderdaad wel het geval geweest zijn. In de zon valt het ook amper op.
hoe weet je trouwens als een polishing pad versleten is? Scheurt deze op een bepaald moment of komt hij los van de velcro?
ik heb er eens een gehad die loskwam van de velcro, maar ik stop de mijne wel telkens in de wasmachine bij de microvezels.
Er word gezegd dat dit niet mag maar toch houden ze het goed(op die ene na dan...)
scheuren heb ik al gehad toen ik achter de bumper van mijn Kever bleef hangen. (was praktisch een nieuwe pad)
Loslaten van de velcro heb ik ook al gehad.
Maar over het algemeen zie je wel als een pad versleten is.
Loslaten van de velcro komt voor bij ofwel een slechte (of
goedkope) pad, ofwel als de pad te warm wordt (te lang doorgaan, in de volle zon,...).
Ga je meer hebben bij een cutting-pad dan bij een finishing. De wrijving is immers een flink pak groter.
En dan 'ontploft' je pad...
Btw: direct een nieuwe gekregen van Simoni van WaxIT
Comment