Kijk eens hierboven - ook een oranje gloss-it pad 😀
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenDe wagen vandaag in de was gezet. Soft 99 Fusso 12 months. De eerst keer dat ik een wax in harde vorm gebruik, het oppoetsen is dan flink werken.... Positief is dan weer dat deze was het 12 maanden zou moeten uitzingen (https://www.youtube.com/watch?v=cxSSlxDTBWM), met 4-6 maanden zal ik al erg tevreden zijn .
De Beading/Sheeting is in ieder geval erg sterk.Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenHoelang een waxlaag er op blijft heeft te maken met de weer omstandigheden en de gebruikte schampoo . Stel je u wagen niet teveel bloot aan regen en zon dan kan het goed zijn dat die soft99 1jaar meegaat maar hier in Belgie is dat onmogelijk en prijs van de wax heeft niets met standtijd te maken . De één is gewoon meer bang for a buck.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenOdertussen zit de wax bijna 3 maand op de wagen, bijna iedere week een wasbeurt. Op de motorkap is er één stukje waar de beading wat mindert, maar voor de rest is de glans nog altijd erg goed.
Comment
-
Een topic over een wekelijkse wasbeurt?
Heb mijne nieuw wagen van begin december en kuisen zit er toch niet in.
Ik heb me voorgenomen om met deze een wetenschappelijk experiment te doen. Kijken hoe vuil een auto op 4 jaar kan worden zonder poetsen.
Volgens mij gaat de lak er daarna veel mooier door komen bij verkoop van de wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenEen topic over een wekelijkse wasbeurt?
Heb mijne nieuw wagen van begin december en kuisen zit er toch niet in.
Ik heb me voorgenomen om met deze een wetenschappelijk experiment te doen. Kijken hoe vuil een auto op 4 jaar kan worden zonder poetsen.
Volgens mij gaat de lak er daarna veel mooier door komen bij verkoop van de wagen
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Comment
-
Velgen gereinigd en wassen volgens de 2EM methode, kleien en wax, interieur en koffer gestofzuigd. Er zaten toch al wat hardnekkigere insektenresten op (wschl van autosnelweg) en op witte lak valt dat meteen op. Verder viel het heel goed mee (volgens mij) +/- 3,5 uur bezig geweest. Wagen staat altijd binnen en aangezien het niet zo schitterend weer is, is er nog niet veel mee gereden.
Ik moet enkel nog ontdekken waar de 'drupplaatsen' zijn, aan nummerplaat achteraan waren er toch nog enkele druppels afgelopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door catcabrio Bekijk BerichtenVelgen gereinigd en wassen volgens de 2EM methode, kleien en wax, interieur en koffer gestofzuigd. Er zaten toch al wat hardnekkigere insektenresten op (wschl van autosnelweg) en op witte lak valt dat meteen op. Verder viel het heel goed mee (volgens mij) +/- 3,5 uur bezig geweest. Wagen staat altijd binnen en aangezien het niet zo schitterend weer is, is er nog niet veel mee gereden.
Ik moet enkel nog ontdekken waar de 'drupplaatsen' zijn, aan nummerplaat achteraan waren er toch nog enkele druppels afgelopen.
Comment
-
Hallo, mijn eerste post in dit topic.
ik heb me onlangs een nieuwe auto besteld, en ik wil deze eens goed onderhouden zoals het hoort. Daarom ben ik mij al een tijdje aan het inlezen, en dus heb ik onlangs al wat gerief gekocht bij Wax-It, en ik heb dit al eens uitgeprobeerd op mijn huidige auto. Ik ben zeer onder de indruk van het resultaat van mijn eerste wasbeurten, en ik denk dat ik het detailing virus al in een lichte vorm te pakken heb :-)
Nu heb ik vanavond gezien dat er een vogelstront op mijn koffer ligt. Kan ik die daar met wat Auto Finesse Finale en een wafeldoekje voorzichtig afwrijven, zonder water of shampoo of zo te moeten gebruiken ? Of is Finale daarvoor te vluchtig ? Of misschien eerst wat Auto Finesse Glide op spuiten of zo ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenHallo, mijn eerste post in dit topic.
ik heb me onlangs een nieuwe auto besteld, en ik wil deze eens goed onderhouden zoals het hoort. Daarom ben ik mij al een tijdje aan het inlezen, en dus heb ik onlangs al wat gerief gekocht bij Wax-It, en ik heb dit al eens uitgeprobeerd op mijn huidige auto. Ik ben zeer onder de indruk van het resultaat van mijn eerste wasbeurten, en ik denk dat ik het detailing virus al in een lichte vorm te pakken heb :-)
Nu heb ik vanavond gezien dat er een vogelstront op mijn koffer ligt. Kan ik die daar met wat Auto Finesse Finale en een wafeldoekje voorzichtig afwrijven, zonder water of shampoo of zo te moeten gebruiken ? Of is Finale daarvoor te vluchtig ? Of misschien eerst wat Auto Finesse Glide op spuiten of zo ?
Comment
-
ik doe dat met gloss enhancer, niet zo vluchtig dus. goed nat maken en dan met een microvezel afdoppen, vegen.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk BerichtenOver welke wagen praat je hier
Comment
Comment