Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kijk eens hierboven - ook een oranje gloss-it pad 😀
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Iemand een stofzuiger hebben?

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
        De wagen vandaag in de was gezet. Soft 99 Fusso 12 months. De eerst keer dat ik een wax in harde vorm gebruik, het oppoetsen is dan flink werken.... Positief is dan weer dat deze was het 12 maanden zou moeten uitzingen (https://www.youtube.com/watch?v=cxSSlxDTBWM), met 4-6 maanden zal ik al erg tevreden zijn .

De Beading/Sheeting is in ieder geval erg sterk.
        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Hoelang een waxlaag er op blijft heeft te maken met de weer omstandigheden en de gebruikte schampoo . Stel je u wagen niet teveel bloot aan regen en zon dan kan het goed zijn dat die soft99 1jaar meegaat maar hier in Belgie is dat onmogelijk en prijs van de wax heeft niets met standtijd te maken . De één is gewoon meer bang for a buck.
        Odertussen zit de wax bijna 3 maand op de wagen, bijna iedere week een wasbeurt. Op de motorkap is er één stukje waar de beading wat mindert, maar voor de rest is de glans nog altijd erg goed.
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Zeg jongens, waarom is de Gyeon Q2 CanCoat 'stopgezet'?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
            Odertussen zit de wax bijna 3 maand op de wagen, bijna iedere week een wasbeurt. Op de motorkap is er één stukje waar de beading wat mindert, maar voor de rest is de glans nog altijd erg goed.
            Nog 9maanden te gaan dan.

Comment

• Een topic over een wekelijkse wasbeurt?

Heb mijne nieuw wagen van begin december en kuisen zit er toch niet in.

Ik heb me voorgenomen om met deze een wetenschappelijk experiment te doen. Kijken hoe vuil een auto op 4 jaar kan worden zonder poetsen.
              Volgens mij gaat de lak er daarna veel mooier door komen bij verkoop van de wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Een topic over een wekelijkse wasbeurt?

Heb mijne nieuw wagen van begin december en kuisen zit er toch niet in.

Ik heb me voorgenomen om met deze een wetenschappelijk experiment te doen. Kijken hoe vuil een auto op 4 jaar kan worden zonder poetsen.
                Volgens mij gaat de lak er daarna veel mooier door komen bij verkoop van de wagen
                Ik krijg nu al jeuk.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• De mijne is na een goede drie maanden vol swirls vanonder de vuilkorst gekomen. Daarnaast waren er heel wat zwarte puntjes ingebrand in de velgen, die ik in één wasbeurt niet weg kreeg.

.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Hier is het max. 2 weken en dan kan ik het niet meer aanzien

Comment

• Ik kuis siwizo maar ne keer of 5 per jaar. Ben ni zo ne kuiser. Moto 1x om de 2 jaar. Enkel MTB elke week Anders begint er vanalles te haperen.

Comment

• Gisteren allereerste stapjes gezet in de wereld van detailing aan de hand van dit topic. Wagen is 3 weken oud en ik heb er nog maar 4 x mee gereden, maar je kan niet snel genoeg beginne. Hij blinkt nu nog mooier dan in de showroom.

Comment

• En wat heb je allemaal gedaan?

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Velgen gereinigd en wassen volgens de 2EM methode, kleien en wax, interieur en koffer gestofzuigd. Er zaten toch al wat hardnekkigere insektenresten op (wschl van autosnelweg) en op witte lak valt dat meteen op. Verder viel het heel goed mee (volgens mij) +/- 3,5 uur bezig geweest. Wagen staat altijd binnen en aangezien het niet zo schitterend weer is, is er nog niet veel mee gereden.
                            Ik moet enkel nog ontdekken waar de 'drupplaatsen' zijn, aan nummerplaat achteraan waren er toch nog enkele druppels afgelopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door catcabrio Bekijk Berichten
                              Velgen gereinigd en wassen volgens de 2EM methode, kleien en wax, interieur en koffer gestofzuigd. Er zaten toch al wat hardnekkigere insektenresten op (wschl van autosnelweg) en op witte lak valt dat meteen op. Verder viel het heel goed mee (volgens mij) +/- 3,5 uur bezig geweest. Wagen staat altijd binnen en aangezien het niet zo schitterend weer is, is er nog niet veel mee gereden.
                              Ik moet enkel nog ontdekken waar de 'drupplaatsen' zijn, aan nummerplaat achteraan waren er toch nog enkele druppels afgelopen.
                              Over welke wagen praat je hier

Comment

• Hallo, mijn eerste post in dit topic.
                                ik heb me onlangs een nieuwe auto besteld, en ik wil deze eens goed onderhouden zoals het hoort. Daarom ben ik mij al een tijdje aan het inlezen, en dus heb ik onlangs al wat gerief gekocht bij Wax-It, en ik heb dit al eens uitgeprobeerd op mijn huidige auto. Ik ben zeer onder de indruk van het resultaat van mijn eerste wasbeurten, en ik denk dat ik het detailing virus al in een lichte vorm te pakken heb :-)
                                Nu heb ik vanavond gezien dat er een vogelstront op mijn koffer ligt. Kan ik die daar met wat Auto Finesse Finale en een wafeldoekje voorzichtig afwrijven, zonder water of shampoo of zo te moeten gebruiken ? Of is Finale daarvoor te vluchtig ? Of misschien eerst wat Auto Finesse Glide op spuiten of zo ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                  Hallo, mijn eerste post in dit topic.
                                  ik heb me onlangs een nieuwe auto besteld, en ik wil deze eens goed onderhouden zoals het hoort. Daarom ben ik mij al een tijdje aan het inlezen, en dus heb ik onlangs al wat gerief gekocht bij Wax-It, en ik heb dit al eens uitgeprobeerd op mijn huidige auto. Ik ben zeer onder de indruk van het resultaat van mijn eerste wasbeurten, en ik denk dat ik het detailing virus al in een lichte vorm te pakken heb :-)
                                  Nu heb ik vanavond gezien dat er een vogelstront op mijn koffer ligt. Kan ik die daar met wat Auto Finesse Finale en een wafeldoekje voorzichtig afwrijven, zonder water of shampoo of zo te moeten gebruiken ? Of is Finale daarvoor te vluchtig ? Of misschien eerst wat Auto Finesse Glide op spuiten of zo ?
                                  Ik maak dat altijd wat week met een fles water, en dan mijn doekje goed vochtig maken met glide (ik heb van poorboys) er in 1 keer proberen afvegen zonder teveel vegen te maken.

Comment

• ik doe dat met gloss enhancer, niet zo vluchtig dus. goed nat maken en dan met een microvezel afdoppen, vegen.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                                      Over welke wagen praat je hier
                                      F-type cabrio.

Comment

• Okee, 't is goed gegaan. Eerst wat water over, dan wat Glide, voorzichtig afwrijven, ging gemakkelijk, droogwrijven, en tenslotte wat Finale erop, zo gefixt :-)

Comment

• Vandaag nog eens tot bij Wax-It geweest. Dit is momenteel mijn collectie :

Comment

Working...
                                          X