Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fout

Comment

• Jullie moeten toch allemaal gelukkige vrouwen hebben. Want ik ga er vanuit dat zulke kuisgekken ook het huis zo grondig kuisen? :-)

Comment

• @ waxit. Ben zonet bij jullie langsgeweest met de bmw. Kan je me aub vertellen wat te huidige wachttijd is voor die lakcorrectie te laten uitvoeren? Zo kan ik dit afstemmen met de verzekering. Thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Jullie moeten toch allemaal gelukkige vrouwen hebben. Want ik ga er vanuit dat zulke kuisgekken ook het huis zo grondig kuisen? :-)
          Help geregeld een handje of twee in het huishouden, hoor. Nieuwe man-generatie
          .
          En de detailspullen komen ook wel eens van pas in het huishouden.
          Onlangs nog de spoelbakken in de keuken gepolijst, en van een beschermlaagje voorzien. Na veertien jaar waren ze serieus verweerd, nu zijn ze weer als nieuw.
          Douchewand is behandeld met een water-repellent coating. Kuist veel gemakkelijker.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Haha, dat van die douchewand heb ik ook al gedaan
            Serieus werk maar ons moeder was content!

Comment

• Ik heb onlangs mijn koelkast gewaxt. Minder erg als ik er dan met mijn vuile vette vingers aan kom.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                @ waxit. Ben zonet bij jullie langsgeweest met de bmw. Kan je me aub vertellen wat te huidige wachttijd is voor die lakcorrectie te laten uitvoeren? Zo kan ik dit afstemmen met de verzekering. Thanks.
                Reken op een 2 tot 3 weken

Comment

• Vorige week was mijn buurmeisje haar wagen afgekeurd wegens matte koplampen en ze heeft me gevraagd om te helpen. Jammer genoeg geen fijne schuurkorrel aanwezig, dus alles met pads en pasta moeten doen.
                  Ikzelf vond dat het beter kon, maar zij vind het goed genoeg. Ondertussen is haar wagen ook door de keuring.

Comment

• Welk produkt heb je daarvoor gebruikt ?

Comment

• polijstpasta's van menzerna en pads van Af.

Comment

• Wou daarnet polieren met autofinesse rejuvenate en DAP900 en plots kwamen er echt klodders rejuvenate op de lak terecht en moest ik ze echt met een doek (wrijven) verwijderen.
                        De pad heb ik sinds de laatste keer (half jaar geleden) goed gereinigd en nu ook met een borsteltje goed gekuist na gebruik... Wat kan hier de oorzaak zijn? :/ was maar een akelig gevoel :p

Comment

• Waarom zou je polieren met rejuvenate? Dat dient toch om de lak te voeden en de laatste imperfecties te maskeren?

Comment

• Klodders? Dan ben je toch met veel te veel product bezig, lijkt me?

Comment

• inderdaad. Maar ik kijk altijd eerst als ik de kleinste imperfecties niet zo kan wegkrijgen met de rejuvenate. Enkel de stukken waar er diepere krassen etc. weggewerkt moeten worden doe ik meerstaps polieren.
                              Nu hoop ik dat het gewoon wat pasta was dat nog in mijn pad was blijven kleven en dat ik het niet meer heb de komende polierbeurt. Ga normaal morgen aan de slag ermee.

Comment

• Een paintcleaner durf ik ook met de DAP doen, hoor. Met een finishing pad, op lagere snelheid.

Comment

• Ik leer weer bij. :-)

Comment

• Hoe noodzakelijk is het om bij polieren alle stappen te volgen? Het is namelijk zo dat 1 van onze wagens serieus last heeft van water etching. De zwaarste stap is noodzakelijk om het gros te kunnen verwijderen. Dus 3-2-1 maar kruipt giga veel tijd in. Als je pakweg stap 2 overdlaat en van 3 naar 1 gaat. Is dit vloeken in de kerk of ga je amper verschil merken bij het eindresultaat?

Comment

• Advies gevraagd!

Hoe krijg je snel de SiO2 coating die in de GYEON Q2M Bathe+ shampoo zit van je lak verwijderd?

Ik zit met ingebrande vlekjes in de toplaag van m'n lak (vastgesteld door BMW dealer en door Wax-It) en na een wasbeurt met die Gyeon Bathe+ zijn de meeste vlekjes compleet onzichtbaar geworden. Volgens hen door de glanzende effecten van die SiO2 coating in de shampoo. Probleem is dat ik volgende week vrijdag een afspraak heb met de expert van de verzekering. Daarom wil ik die glanslaag asap verwijderd zien.

Heb al een gewone carwash gedaan (heiligschennis) en nadien de auto gewassen met zo een foam van Karcher (super ontvettend lol) afgespoten en nadien met Dreft gewassen (the horror). De auto staat nu niet in de garage, maar gewoon buiten in regen, wind en zon.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat zo een shampoo coating wekenlang blijft na zo een verschrikkelijke behandeling met bv Dreft lol.

Iemand tips?

Comment

• Gyeon Q2M Prep of Nanolex EX wordt gebruikt om de lak te ontvetten voor de applicatie van een coating dus die kan je eventueel ook proberen. Maar ik denk als je er een paar keer met Dreft overgaat, dat wel zo goed als weg zal zijn want zo'n beschermende shampoo heeft niet zo lang effect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                          Gyeon Q2M Prep of Nanolex EX wordt gebruikt om de lak te ontvetten voor de applicatie van een coating dus die kan je eventueel ook proberen. Maar ik denk als je er een paar keer met Dreft overgaat, dat wel zo goed als weg zal zijn want zo'n beschermende shampoo heeft niet zo lang effect.
                                          Het kofferdeksel heb ik al enkele malen met Dreft gedaan, maar zie amper verschil. Ben bij iemand langs geweest die eens met die Prep heeft geprobeerd, maar ook zonder succes. Misschien straks nog eens wassen met dat Karcher schuim en Dreft.

Het zou sneu zijn dat die expert amper iets kan vaststellen en dat ik kan weken plots weer die vlekjes zie. Dat het ingebrande vlekken zijn, werd door waxit vastgesteld. Ook m'n BMW stealer heeft dat gezegd. Ik stond wel niet te springen om dat door die mannen te laten herstellen lol. Hologrammen for the win.

Comment

Working...
                                          X