Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je kunt de QD als drooghulpje gebruiken: pufje per paneel en je droogt streeploos, en je hebt minder kans op swirls door je droogdoek.
    Bij vochtig weer of koude temperaturen kan dit het drogen ferm vergemakkelijken.
    Daarna kan je de QD nog als glansbooster gebruiken: pufje op een superzachte mf-doek, eentje op de lak, opwrijven, opblinken met de andere kant van je doek : shine !
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Heb dit weekend de auto gewassen met Bathe+ (Gyeon) en nadien de Wetcoat aangebracht.

Dat beading mmmmmmm

Vraagje: volstaat wekelijks wassen met bathe+ om de wetcoat langer te houden?

Comment

• Ik zou denken van wel!
        Wat is eigenlijk de levensduur van zo'n Wetcoat?

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Dacht in principe 3 maand maar dat zal wel in de meest ideale omstandigheden zijn.
          Ben er ook wel tevreden van.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• is die bathe + al geen bescherming op zich? Welke meerwaarde bied deze nog tov de bathe als je er nog een wetcoat achter zet?
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
              is die bathe + al geen bescherming op zich? Welke meerwaarde bied deze nog tov de bathe als je er nog een wetcoat achter zet?
              De bathe+ is m'n standaard shampoo. De wetcoat biedt toch wel een pak langer bescherming dan die shampoo alleen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                De bathe+ is m'n standaard shampoo. De wetcoat biedt toch wel een pak langer bescherming dan die shampoo alleen.
                Ik had mijn vraag al eens gesteld aan wax it toen die shampoo uitkwam welke nu de beste was.
                En mij werd toen voorgesteld de gewone bathe te nemen ipv de + wanneer ik een andere bescherming gebruikte.
                Volgens mij doe je nu gewoon de bescherming van de bathe + teniet...

Comment

Ik had mijn vraag al eens gesteld aan wax it toen die shampoo uitkwam welke nu de beste was.
                  En mij werd toen voorgesteld de gewone bathe te nemen ipv de + wanneer ik een andere bescherming gebruikte.
                  Volgens mij doe je nu gewoon de bescherming van de bathe + teniet...
                  Hoe bedoel je teniet?

Comment

• Iedere keer dat je uw auto wast met die bathe+, ga je een nieuwe fijne beschermlaag leggen van de bathe+ bovenop uw wetcoat. Hierdoor gaat uw wetcoat veel langer meegaan maar moet eerst het laagje bathe+ afslijten voordat je het effect van de wetcoat gaat zien.

Voor mijn 1 reeks gebruik ik shampoo zonder bescherming (Auto Finesse Lather) want die is voorzien van 2 lagen Fusso Coat. Voor de andere auto's thuis gebruik ik Gyeon Bathe+ omdat die geen andere bescherming hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                      Iedere keer dat je uw auto wast met die bathe+, ga je een nieuwe fijne beschermlaag leggen van de bathe+ bovenop uw wetcoat. Hierdoor gaat uw wetcoat veel langer meegaan maar moet eerst het laagje bathe+ afslijten voordat je het effect van de wetcoat gaat zien.

Voor mijn 1 reeks gebruik ik shampoo zonder bescherming (Auto Finesse Lather) want die is voorzien van 2 lagen Fusso Coat. Voor de andere auto's thuis gebruik ik Gyeon Bathe+ omdat die geen andere bescherming hebben.
                      Bathe+ vermeldt op zich ook 4 sterren beading dacht ik. Ben op werk dus kan niet checken.

Comment

• Ik word hier al moe van te lezen. Zijn hier mensen die er zo aan verslaafd zijn zodat ze mijne auto ook even mee pakken in hun kuisdrang?
                        Het is ne klaarkomer voor ne verslaafde, want hij is van begin december en tot op vandaag nog steeds niet gepoetst. Met dit weer blijft hij redelijk proper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Ik word hier al moe van te lezen. Zijn hier mensen die er zo aan verslaafd zijn zodat ze mijne auto ook even mee pakken in hun kuisdrang?
                          Het is ne klaarkomer voor ne verslaafde, want hij is van begin december en tot op vandaag nog steeds niet gepoetst. Met dit weer blijft hij redelijk proper
                          M'n auto wassen, geeft me vaak gewoon rust. Muziekje op en wat poetsen. Een ander z'n auto wassen, vind ik niet zo leuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Ik word hier al moe van te lezen. Zijn hier mensen die er zo aan verslaafd zijn zodat ze mijne auto ook even mee pakken in hun kuisdrang?
                            DS5 is een nachtmerrie om te kuisen met dat design, ik spreek uit ervaring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              M'n auto wassen, geeft me vaak gewoon rust. Muziekje op en wat poetsen. Een ander z'n auto wassen, vind ik niet zo leuk.
                              Heb ik een hekel aan. Dat is bij mij gewoon de wasstraat in, ff stofzuigen, met natte doekjes overal eens over gaan en klaar. Doe ik max 4 x per jaar. Deze keer al een half jaar geen tijd voor gehad. Serieus hé, gewoon geen tijd.

Mijne MTB wordt wel zo goed als elke week gepoetst, maar dat is nodig als ik wil dat hij de volgende keer weer perfect loopt. Vorige week ging ik MTB en moto eens kuisen, vermits de moto ook al 2 jaar geen water meer gezien heeft, maar toen de MTB proper was, begon het te regenen en dus staat de moto nog altijd onder het stof.

Met de wagen heeft het niets te zien met dat het een firmawagen is, want bij mijn eigen wagens was het vroeger identiek hetzelfde. Dat dient om mee te rijden en de binnenkant is voor mij voornamer als de buitenkant.

Maar ik heb wel bewondering voor de mensen die er zo fanatiek mee bezig kunnen zijn. Ik kan me zelfs niet meer herinneren wanneer ik nog ooit nog een auto met de hand gewassen heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Dan moet ge eens een Mercedes O560 detailen, dat is pas erg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Kan goed zijn, maar ga u da nooit kunnen vertellen, want kuis da toch niet :-).
                                  En de DS5 is een nachtmerrie op nog meer vlakken :-)

Comment

• Beste detaillisten.
                                    Auto Finesse doet elke maand een Share 'n ' Shine competition. Neem een foto van je behandelde auto en upload die op hun site. De mijne is gekozen bij de 10 beste, wie nu op hun Facebook de meeste likes heeft, wint een Auto Finesse pakket van rond de 100 £
                                    Gelieve allemaal te liken ! En snel, want de actie loopt maar tot morgen :-D
                                    En ook jullie vrienden aub :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                      Beste detaillisten.
                                      Auto Finesse doet elke maand een Share 'n ' Shine competition. Neem een foto van je behandelde auto en upload die op hun site. De mijne is gekozen bij de 10 beste, wie nu op hun Facebook de meeste likes heeft, wint een Auto Finesse pakket van rond de 100 £
                                      Gelieve allemaal te liken ! En snel, want de actie loopt maar tot morgen :-D
                                      En ook jullie vrienden aub :-)

https://www.facebook.com/autofinesse...54143921330977
                                      geliked, ging om de mazda neem ik aan? via de link zie je ze alle 10.

Comment

• Ik vraag me af of daar bewerkte foto's tussen zitten.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

geliked, ging om de mazda neem ik aan? via de link zie je ze alle 10.
                                          Haja, juist. Ik had mijn post gewoon gekopieerd en geplakt uit het MX-5 topic waar ik dezelfde post gemaakt heb :-)
                                          Ik had dat er hier natuurlijk best mogen bijzetten.
                                          Alvast bedankt, maar het zal moeilijk worden.

Comment

Working...
                                          X