Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb een probleem met m'n ruitenwissers en shampoos met coatings (nanolex rejuvenate, Gyeon bathe+, etc) .

Wanneer het regent, klappen m'n ruitenwissers door aan de beide uiterste posities van hun beweging. Dit is enorm storend.

Pas wanneer ik de ruit herhaaldelijk heb gereinigd met eenvoudige glazenreiniger (waarmee je thuis je ramen en spiegels kuist) heb ik terug geruisloze ruitenwissers.

Heb al geprobeerd om de voorruit dan apart met een AF Lather te wassen, maar het is moeilijk te vermijden dat je schuim van je dak niet over de voorruit naar onder druppelt.

Zijn hier nog mensen met gelijkaardige problemen? Hoe behandelen jullie dan de voorruit om het niet te hebben?

Hier een video van premium ruitenwissers.

Sorry, we couldn’t find that page

Comment

• Zijn hier eigenlijk ook verslaafden die zo een drang hebben dat het kuisen van hun eigen wagen niet voldoende is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Zijn hier eigenlijk ook verslaafden die zo een drang hebben dat het kuisen van hun eigen wagen niet voldoende is?
        Neen, je mag hem zelf kuisen.

Ik doe het niet zo graag.
        Daarom dat ik hem volledig behandel, dan heb ik er minder werk aan en blijft hij er proper uitzien.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ik doe dat doodgraag, ook voor andere mensen.
          Maar dan enkel voor mensen die er ook zorg voor dragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Neen, je mag hem zelf kuisen.

Ik doe het niet zo graag.
            Daarom dat ik hem volledig behandel, dan heb ik er minder werk aan en blijft hij er proper uitzien.
            Werk hebben aan een auto die niet buiten komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
              ik doe dat doodgraag, ook voor andere mensen.
              Maar dan enkel voor mensen die er ook zorg voor dragen.
              Wilt ge daarmee zeggen dat ik er geen zorg voor draag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Heb een probleem met m'n ruitenwissers en shampoos met coatings (nanolex rejuvenate, Gyeon bathe+, etc) .

Wanneer het regent, klappen m'n ruitenwissers door aan de beide uiterste posities van hun beweging. Dit is enorm storend.

Pas wanneer ik de ruit herhaaldelijk heb gereinigd met eenvoudige glazenreiniger (waarmee je thuis je ramen en spiegels kuist) heb ik terug geruisloze ruitenwissers.

Heb al geprobeerd om de voorruit dan apart met een AF Lather te wassen, maar het is moeilijk te vermijden dat je schuim van je dak niet over de voorruit naar onder druppelt.

Zijn hier nog mensen met gelijkaardige problemen? Hoe behandelen jullie dan de voorruit om het niet te hebben?

Hier een video van premium ruitenwissers.

https://vimeo.com/172690917
                Wat een horrorfilmpje!
                Als je sproeit is het ook stil, niet? Allez, heel kort dan? Vanals je de oppervlaktespanning wat verlaagt is het oké.
                Eigenlijk is het probleem dat de ruitenwisser over een "droge" ruit wist terwijl er normaal gezien een smerend waterfilmpje aanwezig zal zijn.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Wilt ge daarmee zeggen dat ik er geen zorg voor draag?
                  ik zou niet durven!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Wat een horrorfilmpje!
                    Als je sproeit is het ook stil, niet? Allez, heel kort dan? Vanals je de oppervlaktespanning wat verlaagt is het oké.
                    Eigenlijk is het probleem dat de ruitenwisser over een "droge" ruit wist terwijl er normaal gezien een smerend waterfilmpje aanwezig zal zijn.
                    de laatste keer dat ik mijn wagen gewassen heb, had ik dat ook. Het enige dat ik anders gedaan heb is QD aangebracht op een droge ruit, ipv op een natte.
                    enorm irriterend lawaai.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Wat een horrorfilmpje!
                      Idd als ik de ruitensproeier gebruik, is het gedurende een tijdje geruisloos.

Jij zegt over een droge ruit, maar ik heb eerder de indruk dat de wissers te vlot gaan over die coating en zodoende klapperen op hun uiterste positie? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd? In het filmpje was het wel degelijk aan het regenen hoor.

Comment

• Een ruit is poreus, hoewel je dat niet zou zeggen.
                        Heeft dus een bepaalde ruwheid die de wissers afremmen tijdens hun beweging.
                        Als aandrijving en afremming mekaar in evenwicht houden, krijg je een rustige of stabiele beweging.

Die waxproducten vullen de 'gaatjes' in de ruit waardoor deze spekglad wordt.
                        De remming wordt hiermee sterk verminderd.
                        Aan de uiteinden vd beweging gaan de wissers nog stevig de ene richting uit terwijl de aandrijving de teruggaande beweging al heeft ingezet. Dit geeft een trilling in de wissers aan beide uiteinden.

Dus terug ontvetten na gebruik van sterke waxshampoo is het enige wat je hieraan kan doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                          Een ruit is poreus, hoewel je dat niet zou zeggen.
                          Heeft dus een bepaalde ruwheid die de wissers afremmen tijdens hun beweging.
                          Als aandrijving en afremming mekaar in evenwicht houden, krijg je een rustige of stabiele beweging.

Die waxproducten vullen de 'gaatjes' in de ruit waardoor deze spekglad wordt.
                          De remming wordt hiermee sterk verminderd.
                          Aan de uiteinden vd beweging gaan de wissers nog stevig de ene richting uit terwijl de aandrijving de teruggaande beweging al heeft ingezet. Dit geeft een trilling in de wissers aan beide uiteinden.

Dus terug ontvetten na gebruik van sterke waxshampoo is het enige wat je hieraan kan doen.
                          Heb je tips voor bepaalde producten om de ruit dan mee te ontvetten? Die coatings zijn harder dan de doorsnee wax. Hoe krijg je dan je ruit snel weer "clean"?

Comment

• Gyeon, die roze is goed.
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                              Heb je tips voor bepaalde producten om de ruit dan mee te ontvetten? Die coatings zijn harder dan de doorsnee wax. Hoe krijg je dan je ruit snel weer "clean"?
                              Niet voor deze specifieke producten.
                              Zelf gebruik ik voorverpakte alcoholdoekjes om ruiten na te vegen maar gebruik enkel shampoo zonder toevoegingen.

Hoe komt die nanolex rejuvenate om uw voorruit terecht?
                              Deze dient toch voor reiniging en bescherming van plastic of andere kunststoffen?
                              ( Voor nanolex is er een nanolex surface cleaner.)
                              Last edited by taiko; 01/07/2016, 14:37.

Comment

Niet voor deze specifieke producten.
                                Zelf gebruik ik voorverpakte alcoholdoekjes om ruiten na te vegen maar gebruik enkel shampoo zonder toevoegingen.

Hoe komt die nanolex rejuvenate om uw voorruit terecht?
                                Deze dient toch voor reiniging en bescherming van plastic of andere kunststoffen?
                                ( Voor nanolex is er een nanolex surface cleaner.)
                                Sorry verkeerde naam. Is nanolex reactivating shampoo. Zelfde affect met Bathe+ van Gyeon.

Comment

Gyeon, die roze is goed.
                                  Wat is goed tegen wat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                    Wat is goed tegen wat?
                                    Ontvetten natuurlijk.
                                    Wat was uw vraag????
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Ontvetten natuurlijk.
                                      Wat was uw vraag????
                                      Jamaar een coating, is dat vet?

Comment

• Die producten bevatten toevoegingen van SiO2, welke een dunne hardere beschermlaag achterlaten.
                                        Geen wax.
                                        Maar je geeft zelf aan, reinigen met ruitenreinigers geeft resultaat. Al is het met moeite.
                                        Ruitenreinigers zijn opgebouwd op basis van solventen ( alcohol, ammoniak,... ) en zijn... ontvetters.

Wat je ook kan proberen zijn zure reinigers : azijn, Dreft,...
                                        Poets die ruit langdurig met zachte doek ( laat dus inwerken ) maar altijd vochtig houden voor je overvloedig afspoelt.
                                        Reinigers, welke dan ook, nooit laten uitdrogen.

Allemaal geen perfecte reinigers natuurlijk voor SiO2 ( bestaan die wel? ) maar ergens moet toch een zwak punt zijn.
                                        Ze werken misschien lang, maar niet oneindig.
                                        Proberen dus.

Ook belangrijk, op de rubberen wissers zit dit product ook.
                                        Deze krijg je nooit gereinigd zonder aantasting/ uitdroging.
                                        Hier zal de tijd dan maar z'n werk moeten doen.

Comment

Die producten bevatten toevoegingen van SiO2, welke een dunne hardere beschermlaag achterlaten.
                                          Geen wax.
                                          Maar je geeft zelf aan, reinigen met ruitenreinigers geeft resultaat. Al is het met moeite.
                                          Ruitenreinigers zijn opgebouwd op basis van solventen ( alcohol, ammoniak,... ) en zijn... ontvetters.

Wat je ook kan proberen zijn zure reinigers : azijn, Dreft,...
                                          Poets die ruit langdurig met zachte doek ( laat dus inwerken ) maar altijd vochtig houden voor je overvloedig afspoelt.
                                          Reinigers, welke dan ook, nooit laten uitdrogen.

Allemaal geen perfecte reinigers natuurlijk voor SiO2 ( bestaan die wel? ) maar ergens moet toch een zwak punt zijn.
                                          Ze werken misschien lang, maar niet oneindig.
                                          Proberen dus.

Ook belangrijk, op de rubberen wissers zit dit product ook.
                                          Deze krijg je nooit gereinigd zonder aantasting/ uitdroging.
                                          Hier zal de tijd dan maar z'n werk moeten doen.
                                          Godverdomme... De wissers zelf.... Dat ik daar niet heb aan gedacht. Bij bmw is dat zo een handeling die je moet doen om die van de ruit recht te zetten...

Comment

Working...
                                          X