Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat gebruiken de freaks met 'niet zwarte' lederen bekleding om dit proper te maken/houden?

Moet er eens aan gaan beginnen en vandaag heeft mijn vrouw standaard kuismiddel van HG meegebracht. Nu nog tijd om te doen.

Mijn lederen motorpak doe ik met warme melk kuisen en daarna met lederwax insmeren.
    Moet dat speciale product van HG niet werken, kan ik nog naar de melk gaan, wat trouwens op mijn motorpakken uitstekend werkte. Wit, werd terug wit

Eens benieuwd of er wondermiddeltjes zijn.

Comment

• Welke wax gebruiken jullie? Sta op het punt een online bestelling te doen, maar geraak er maar niet aan uit.
      Nieuwe wagen, dus nieuwe kuismiddelen en accessoires, meeste heb ik al (winkelmandje), nu de wax nog.
      Zou ik dezelfde wax mogen gebruiken voor de velgen?
      Heeft er iemand al is ramen proberen waxen, proberen of niet?

Weet ook nog niet goed op welke webshop, want het is moeilijk om er een te vinden waar ze alles hebben dat ik net nodig heb.
      Miss even een lijstje van wat ik nodig heb.
      -washandschoen en droogdoek
      -washandschoen en droogdoek voor de velgen?
      -borstel + reiniging, bescherming van de soft top
      -wax + pads + doek om de wax te verwijderen
      -eventueel klei, maar bij een nieuwe wagen?

Alle hulp is welkom.
      Last edited by ; 31/07/2016, 11:53.

Comment

• Ik gebruik Swissvax Shield wax.

Comment

• Veel meer doeken bestellen.
          En zeker 1 of 2 droogdoeken meer.
          Pak een zachte of milde klei. Ook al is het een nieuwe wagen, je weet niet wat hij gedaan heeft voor de aflevering.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Welke wax gebruiken jullie?
            Ik heb altijd de Auto Finesse Spirit gebruikt. Vrij duur, maar zeer goeie standtijd (voor een wax) en enorme glans.
            Sta op het punt een online bestelling te doen, maar geraak er maar niet aan uit.
            Nieuwe wagen, dus nieuwe kuismiddelen en accessoires, meeste heb ik al (winkelmandje), nu de wax nog.
            Zou ik dezelfde wax mogen gebruiken voor de velgen?
            Niet aan te raden, aangezien de velgen serieus warm kunnen worden, en gewone waxen daar niet echt voor geschikt zijn.
            Heeft er iemand al is ramen proberen waxen, proberen of niet?
            Vrij nutteloos, aangezien wax niet goed gaat hechten op ramen.

Weet ook nog niet goed op welke webshop, want het is moeilijk om er een te vinden waar ze alles hebben dat ik net nodig heb.
            Ikzelf bestel altijd bij Wax-It.
            Miss even een lijstje van wat ik nodig heb.
            Zal even oplijsten wat ik gebruik.
            -washandschoen en droogdoek
            Microfiber Madness Incredimitt (wagen), Microfiber Madness Dry Me Crazy (drogen).
            -washandschoen en droogdoek voor de velgen?
            EZ Detail Wheel Brushes (velgen), Wax-It Microfiber Wash Mitt (velgen), Ultra Work Towel 300 (drogen)
            -borstel + reiniging, bescherming van de soft top
            Geen ervaring mee.
            -wax + pads + doek om de wax te verwijderen
            Auto Finesse Spirit (wax), Auto Finesse Waxmate (applicator), Ultimate Buffing 600 Towel (afnemen wax).
            -eventueel klei, maar bij een nieuwe wagen?
            Kan nooit kwaad, Auto Finesse Clay Set.

Alle hulp is welkom.
            Nu, voor een fractie van de prijs van wax kan je beter bijvoorbeeld GYEON Q2 CanCoat V2.0 gebruiken, deze zal veel beter beschermen. Enige voordeel van de wax is dat die enorm glanst.
            Als je de glans wil weten, ik ga vandaag foto's posten in m'n topic aangezien ik gisteren zelf de V70 een laag met de CanCoat heb gegeven.
            Voor je velgen kan je dan best GYEON Q2 Rim gebruiken.
            Voor ruiten kan je dan weer Nanolex Ultra Glass Set gebruiken, enorm goed product.

Comment

• Er bestaat aparte rimwax en normaal ook aparte producten voor de ruiten.

Heel duidelijk terug te vinden via de webshop van bv waxit.

Comment

• Precies een beetje te veel gewreven
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Hoelang wachten als je op wax-it bestelt? Alvast bedankt voor de info.

Comment

Hoelang wachten als je op wax-it bestelt? Alvast bedankt voor de info.
                    Als je tijd hebt en het niet te ver is beter eens langsgaan. Goede service en tips ivm gebruik. Ook altijd wel iets moois te zien.

Comment

Hoelang wachten als je op wax-it bestelt? Alvast bedankt voor de info.
                      Als je voor 17:00 bestelt, normaal de volgende dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                        Als je tijd hebt en het niet te ver is beter eens langsgaan. Goede service en tips ivm gebruik. Ook altijd wel iets moois te zien.
                        Da is miss nog is een goed gedacht. Ongeveer een uurtje rijden en kan ik daar miss direct is vragen wat ik het best gebruik.

Comment

Da is miss nog is een goed gedacht. Ongeveer een uurtje rijden en kan ik daar miss direct is vragen wat ik het best gebruik.
                          Dit geeft de GYEON Q2 CanCoat als glans;

Comment

• [HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Nice! Da is wel een spuitbus, dus waarschijnlijk gewoon opspuiten en nadien met doek erover? Heb uiteindelijk mijn bestelling bij waxworld gedaan, veel meer keuze en hebben ze alles wat ik nodig heb. Sommige dingen ook goedkoper. Auto finesse is waarschijnlijk wel goed, ma zo duur seg, staan er daar prijzen op 999€ voor een potteke wax! Wtf! Staan er ook op van rond de 100€ en das al veel eigenlijk.

Comment

Nice! Da is wel een spuitbus, dus waarschijnlijk gewoon opspuiten en nadien met doek erover? Heb uiteindelijk mijn bestelling bij waxworld gedaan, veel meer keuze en hebben ze alles wat ik nodig heb. Sommige dingen ook goedkoper. Auto finesse is waarschijnlijk wel goed, ma zo duur seg, staan er daar prijzen op 999€ voor een potteke wax! Wtf! Staan er ook op van rond de 100€ en das al veel eigenlijk.
                              Nee, op een microvezeldoek spuiten, dan aanbrengen op de lak, en dan direct afnemen en buffen tot je een mooie glans hebt.
                              Auto Finesse valt net nog mee van prijs imho, wacht tot je bij Gyeon begint te shoppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                Nee, op een microvezeldoek spuiten, dan aanbrengen op de lak, en dan direct afnemen en buffen tot je een mooie glans hebt.
                                Auto Finesse valt net nog mee van prijs imho, wacht tot je bij Gyeon begint te shoppen
                                Zot eigenlijk hoeveel geld ge wel kunt steken in het proberen proper houden van uwen auto.
                                Zondag bestelling geplaatst, maar wachten nog altijd op betaling. Als ge gewoon zijt van op bol ofzo te bestellen da da de volgende dag al aan de deur staat dan duurt het hier toch wel lang ze. Volgende keer toch maar bij wax it bestellen.

Comment

• 'proberen' is in ons klimaat idd. de juiste term
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    kwaliteitsverschil tussen Gyeon(en ik plaats gloss it op hetzelfde niveau) en auto finesse is dan ook wel groot vind ik persoonlijk.
                                    Nu bestel ik enkel nog Gyeon en gloss it producten. Alhoewel ik wel de pin ups van autofinesse heb hangen aan men achteruitkijkspiegel
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• En toch ben ik om de een of andere reden een enorme fan van AF.

Comment

• Hier ook een AF-fan, enkel shampoo vind ik minder alsook de hide leather conditioner en cleaner.

Comment

• En Meguiars? Gebruik de wash en wax en velgenreiniger en ben daar toch content van. De wax heb ik ook nog geprobeerd, NTX ofzo, ma heb de indruk dat die snel uitgewerkt is. Zal wel een reden zijn waarom AF en Gyeon zo duur zijn. De laatste jaren ni echt aandacht aan besteed, maar met een nieuwe wagen...
                                          Last edited by ; 02/08/2016, 23:13.

Comment

Working...
                                          X