Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En Meguiars? Gebruik de wash en wax en velgenreiniger en ben daar toch content van. De wax heb ik ook nog geprobeerd, NTX ofzo, ma heb de indruk dat die snel uitgewerkt is. Zal wel een reden zijn waarom AF en Gyeon zo duur zijn. De laatste jaren ni echt aandacht aan besteed, maar met een nieuwe wagen...
mensen zijn altijd content van iets, tot ze iets beters kunnen vergelijken
Autofinesse is ook niet slecht he, dat ga ik niet beweren. Maar ik vind hun producten 9/10 keer niet sterk genoeg. Op een wagen die wekelijks gewassen word en binnenslaapt zal dit misschien wel steeds volstaan.
Bij mij is het mixed.
Heb zowat alles al gehad van AF, omdat ik er in het begin meer dan €500 tegen gesmeten heb.
Naar mijn ervaring is AF goed, maar staat Gyeon op veel vlakken een trapje hoger.
Shampoo van Gyeon vind ik beter, bij de Lather van AF moet je een pak meer gebruiken dan de aanbevolen 2 caps om alles goed te laten schuimen, en smooth te houden. Gyeon Bathe is effectief maar 2 kleine caps en smeert enorm goed.
De Iron Out van AF is dan weer zeer goed tov de concurrentie. Nanolex hun product in die categorie vind ik dan weer maar middelmatig.
AF hun waxen zijn ook goed, waarbij Gyeon hun coatings dan weer beter zijn. AF poliermiddel is goed om te starten, en zal in de meeste gevallen goed resultaat afleveren.
Menzerna is dan weer het gerief als je écht serieus resultaat wil boeken.
Nanolex heeft dan weer enorm goeie glas coatings naar mijn ervaring.
En zo heeft elk merk z'n sterke en zwakkere producten tov de competitie, en na bijna €2000 er tegen te hebben gesmeten weet je ongeveer bij welk merk je moet zijn voor een bepaald product.
Gebruik alles van gyeon. Het resultaat van een wagen te kuisen die NIET behandeld is, is gewoon bangelijk om te zien!
Mijn auto die wel beschermd, kuisen met de bathe + geeft echt een bangelijk effect.
Om mijn ramen te kuisen, gebruik ik nanolex. Werkt zeer goed en voegt ook een beschermlaag toe.
Als quickdetailer gebruik ik die van Gloss-it, op aanraden van wax-it. Werkt ZEER goed, zelfs in volle zon. En zorgt voor extra glans en een kleine beschermlaag, wat andere QD niet hebben.
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Gebruik alles van gyeon. Het resultaat van een wagen te kuisen die NIET behandeld is, is gewoon bangelijk om te zien!
Mijn auto die wel beschermd, kuisen met de bathe + geeft echt een bangelijk effect.
Om mijn ramen te kuisen, gebruik ik nanolex. Werkt zeer goed en voegt ook een beschermlaag toe.
Als quickdetailer gebruik ik die van Gloss-it, op aanraden van wax-it. Werkt ZEER goed, zelfs in volle zon. En zorgt voor extra glans en een kleine beschermlaag, wat andere QD niet hebben.
Gyeon volg ik je volledig, een CanCoat bescherming in combo met Bathe+, je kan bijna niet beter hebben om makkelijk een bescherming aan te brengen.
Idem Nanolex voor de ramen.
De QD van AF voegt echter ook een kleine beschermlaag toe, dus niet enkel die van Gyeon (zijn ook de woorden van WAX-IT toen ik hen advies vroeg ).
Site van WAX-IT bevestigd dat ook;
Het is een quick detailer op waterbasis die verder versterkt is met wax om uw wagen nog langer perfect te houden.
En feitelijk ben je zelf het beste af met de Gyeon Q2M Cure;
Gyeon Q2m Cure is het ultieme onderhoudsproduct voor quartz coatings en is ontwikkeld om zowel nat als droog te gebruiken, na de wekelijkse wasbeurt. Door een dikke laag SiO2-rijke polymeren versterkt Cure de glans en het waterafstotend effect.
Bovendien minimaliseert Gyeon Cure het risico op watervlekken op pas aangebrachte quartz coatings.
Gyeon Q2m Cure kan zelf bescherming bieden tot 2 maanden, het kan dus ook als tijdelijke bescherming gebruikt worden!
Al is de Q2M Cure in de grond natuurlijk niet echt puur een QD tov die van AF of Gloss-IT.
Wist ik niet! Ik merk wel dat die va Gloss-it veel mooier reinigt zonder plekken te geven bij warm weer...
Gyeon Cure heb ik ook, maar zoals je zelf zegt, die gebruik je niet zoveel als gewone QD.
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Ben geen detailer dus ik kan niet echt recenseren maar die Gyeon Q2M Cure is echt wel een uitstekend product. Ik durf zelfs zeggen dat het mijn leven veranderd heeft.
Ik hou van een perfect gepoetste auto en daar rij ik ook heel vaak mee rond maar het poetsen zelf vind ik toch eerder een noodzakelijk kwaad.
Sinds ik de QD van Gyeon gebruik (ik heb geen beschermlaag op de lak) ga ik de auto regelmatig eens afspuiten met hogedruk en vervolgens vlekvrij naspoelen in een selfcarwash en hij komt daar echt verbazingwekkend goed uit, als pasgewassen zeg maar. Mijn auto is nu 1 maand en 2000 kilometer geleden gepoetst en hij ziet er nog heel goed uit. En bovendien heb ik ook de hele tijd met een propere auto gereden en uren poetsen uitgespaard. Danku Gyeon!
ik ben niet zo op de hoogte over de foam guns . dus wat is volgens jullie de beste zeep die je voor de foam gun kan gebruiken en wat voor foam gun gebruik ik best? een karcher of toch maar een duurdere investering doen ?
ik ben niet zo op de hoogte over de foam guns . dus wat is volgens jullie de beste zeep die je voor de foam gun kan gebruiken en wat voor foam gun gebruik ik best? een karcher of toch maar een duurdere investering doen ?
1. Koop een Nilfisk of een Karcher of een Kranzle hogedrukreiniger.
2. Koop een Autobrite Foam Lance geschikt voor jou type hogedrukreiniger (kan zijn dat je Aldi/Gamma/Brico/Ander Merk hogedrukreiniger exact dezelfde aansluiting heeft als de voorgenoemde merken trouwens...)
De lans en shampoo hierboven zijn veruit het beste wat je kan hebben op dat vlak.
Foam is veel dikker en blijft langer kleven aan de lak.
Daardoor pakt die ook veel meer vuil mee dan die van de goedkopere lans-systemen.
Je kunt bovendien de consistentie van je schuimlaag regelen.
De lans en shampoo hierboven zijn veruit het beste wat je kan hebben op dat vlak.
Foam is veel dikker en blijft langer kleven aan de lak.
Daardoor pakt die ook veel meer vuil mee dan die van de goedkopere lans-systemen.
Je kunt bovendien de consistentie van je schuimlaag regelen.
Ik doe het nog altijd the old fashioned way met deze shampoo: https://www.carclean.nl/product/Poor...BG_SW32_101230
Zou ik gewoon 1 of 2 "vingers" van dit kunnen gebruiken of heb je echt speciaal spul nodig om met die foam gun te gebruiken?
Is het resultaat trouwens zoveel beter dan met wash mitt? Ik neem aan dat hij veel meer vuil meepakt?
Waarom? Als ik tevreden ben, waarom dan nog meer geld uitgeven. Welke foamlans en product is er dan beter? Nuttige tips zijn altijd welkom. :-)
Ik gebruik Avalanche van auto finesse als foam. Die zijn veel dikker, blijven langer hangen, nemer meer vuil mee en zijn vast en zeker zachter voor je bescherming (wax, coating) .
Ik doe het nog altijd the old fashioned way met deze shampoo: https://www.carclean.nl/product/Poor...BG_SW32_101230
Zou ik gewoon 1 of 2 "vingers" van dit kunnen gebruiken of heb je echt speciaal spul nodig om met die foam gun te gebruiken?
Is het resultaat trouwens zoveel beter dan met wash mitt? Ik neem aan dat hij veel meer vuil meepakt?
Ik vind het gebruiksgemak zoveel hoger met een foam Lance. Je spuit de auto in, en je kan meteen verder. Maar ik ben feitelijk nog erger, ik gebruik jou methode ook!
Velgen inspuiten met Iron-x
Foamen met magifoam
Laten intrekken en vuil agiteren met borstel
Afspuiten
Foamen met magifoam
Clayen met Mothers California gold clay bar (magifoam is nu de lube)
Foamen met magifoam (clayresten weg)
Afspuiten
Auto wassen met Chemical Guys Hybrid V07 (super gladde shampoo) met de 2-emmer methode en microfibre mitt
Afspuiten met tuinslang. Lak is super glad nu.
Drogen met droogdoek, deurlijsten nalopen met wat APC op een doekje
Collinite 845 wax aanbrengen, laten curen, uitbuffen
Auto Glym glass polish op alle ruiten
Einszett Gummi Pflege op alle rubbers
Meguiars Metal Polish op uitlaat
Gisteren gedaan bij een Polo en de Superb. Nu een maand of 6 wekelijks wassen met de Chemical Guys, foamen enkel bij zware vervuiling.
Interieur is stofzuigen, Poor Boys Natural Look aanbrengen op plastics, Dr. Leather wipes op de zetels. Nu ook Auto Glym glass polish op de binnenkant van de ramen.
Wat mis ik nog? Misschien een velg polish, (ga ik me bij winter wissel eens mee bezighouden) en een tire gell ofzo. Dat gezegd zijnde, er zijn waarschijnlijk honderden dingen die ik fout doe, waar sommigen van zeggen 'dat moogt ge nooit doen!' maarja. Zo blijft ge bezig.
Mijn ervaring is, je maakt het zo zot en zo uitgebreid als je wil...iedereen heeft zijn voorkeuren en zijn favoriete producten. Lijkt misschien verspilling van zoveel keer te foamen, maar ik maak gewoon de bijbehorende fles volledig klaar, en daar doe ik dan in totaal 2 x de auto mee (4 x in totaal). De bus van 5L heb ik nu al 2 jaar ofzo, en daar zit nog altijd meer dan de helft in...(ik raad trouwens af om bulkverpakkingen te kopen, de meeste producten gaan echt wel heel lang mee en ik wil al lang eens een andere foam gebruiken maar de oude geraakt niet op! )
Ik weet dat voor mezelf met de methodes van hierboven ik weer een paar maanden verder kan!
Comment