Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En voor al de mensen die auto's wassen veel werk vinden, moet je dit eens doornemen.

Dit is het verhaal van een kerel die een nieuwe auto koopt, die praktisch volledig stript, en met de duurste producten en toestellen elk stukje gaat doen. Onvoorstelbaar...

KLIK
    Mijn Skoda

Comment

• TooTall: dus jij clayt zonder de wagen eerst met een washmitt te hebben gewassen?
      Ook al foam je 2x, dat zou ik toch niet doen.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Hoe meer ik lees hoe meer het kriebelt om te gaan "uitbreiden". Momenteel heb ik volgende zaken:

• Poorboy's Super Slick & Wax
        • Microfiber Madness Incredimitt
        • Microfiber Madness Dry me Crazy
        • EZ Detail Brush
        • Auto Finesse Oblitarate
        • Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover

Ik zou binnenkort de rubbers zeker eens onder handen willen nemen, want die beginnen er al serieus grijs uit te zien. Tevreden van die "Einszett Gummi Pflege"?

Jij gebruikt een APC voor de deurlijsten zie ik, maar kan ook gebruikt worden voor het motor compartiment neem ik aan? De uitlaat is door de vorige eigenaar en is er het ergst aan toe, zou ik die terug goed krijgen met gewoon wat polish & staalwol?

Dan misschien nog iets voor de ramen aangezien Instanet toch wel wat sporen nalaat. Jij gebruikt enkel een polish?

Een foam lance zal voor later zijn.

Iemand die trouwens weet waar ik goedkoop vernevelkoppen kan krijgen? Die Oblitarate & Nanolex flessen heb ik tot mijn verbazing in een gewone fles gekregen Toch niet echt handig om aan te brengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          TooTall: dus jij clayt zonder de wagen eerst met een washmitt te hebben gewassen?
          Ook al foam je 2x, dat zou ik toch niet doen.

Jawel hoor. Ik gebruik een Merihno Wool Washmitt voor te wassen met foam. Een redelijk nieuwe en een oudere voor alles onder de chrome sierstrips omdat het daar altijd smeriger is.

De Hybrid H07 shampoo daarna met een microfibre washmitt (was de eerste keer dat ik deze shampoo + mitt gebruikte), vond ik zelf heel fijn werken.
          Mijn Skoda

Comment

• Aaaaah ok dan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
              Ik zou binnenkort de rubbers zeker eens onder handen willen nemen, want die beginnen er al serieus grijs uit te zien. Tevreden van die "Einszett Gummi Pflege"?
              Heel tevreden. Ik gebruik wel niet de applicatorkop, gewoon op een micro fibre doek druppelen en dan alle rubbers navegen. Werkt super. Gedaan met bij kou en bij hitte van die plakkende rubbers te horen!

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
              Jij gebruikt een APC voor de deurlijsten zie ik, maar kan ook gebruikt worden voor het motor compartiment neem ik aan?
              Toevallig ook voor de eerste keer de motor gedaan dit weekend. Bladeren weggehaald, batterij, alternator en zekeringkast afgedekt, en dan 1:1 APC erop. Ook agiteren met een borstel, en dan voorzichtig afspoelen met een tuinslang op nevelstand. Sommigen gebruiken volle straal, sommigen hoge druk (maar dat durfde ik niet :p ) Alle plastics daarna ingewreven, een paar met mijn interieur PB Natural Look en een paar met Einszett Gummi Pflege, eens zien wat het beste uitziet na een tijdje. Ziet er meteen een pak beter uit! Ook de geluiddempende mat losgemaakt en gekuist, en de motorkap onderkant. Scharnieren gevet en slot gegrafiet.

De uitlaat is door de vorige eigenaar en is er het ergst aan toe, zou ik die terug goed krijgen met gewoon wat polish & staalwol?
              Denk het wel ja. Anders eens proberen op een dieper liggend (onzichtbaar) stukje onder de auto?

Dan misschien nog iets voor de ramen aangezien Instanet toch wel wat sporen nalaat. Jij gebruikt enkel een polish?
              Ja, is maar een 'prulproductje' van Auto Glym maar dat doet echt zijn werk. Ook heel plezierig om te gebruiken, met een applicator inwrijven en dan krijg je zo'n waas over je ruit, daarna afboenen met een micro fibre doek en dan zie je pas hoe proper die ruit is Ik heb ook gekeken voor sealants of nano-toestanden maar in alle eerlijkheid ik kuis liever mijn ramen elke 14 dagen met zo'n polish. Dan haal je alles van je ruit af (vuil afstotende laag én vuil) en daarna ben je terug gerust voor 14 dagen.

Iemand die trouwens weet waar ik goedkoop vernevelkoppen kan krijgen? Die Oblitarate & Nanolex flessen heb ik tot mijn verbazing in een gewone fles gekregen Toch niet echt handig om aan te brengen.
              Voor zo'n dingen, action...sommige dingen zoals plastic flacons, verfborstels voor te agiteren, emmers ed. haal ik gewoon daar. Voor de prijs van 1 emmer van een detailing-merk (met fancy grafics!) heb je er al 20 gekocht bij de Action.
              Last edited by TooTall; 14/08/2016, 12:40.
              Mijn Skoda

Comment

• Ik gebruik al jaren de hogedruk op mijn motor en heb nog nooit problemen gehad. Gewoon een beetje opletten op wat je spuit en vanaf welke afstand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                  Over dewelke heb je het dan?
                  Autobrite foamlans + magifoam
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Ik ben nooit over de indruk geweest van de Magifoam.
                    Van de geur al helemaal niet.

Comment

Naar 't schijnt tast het product de dichting aan, waardoor de vernevelaar niet lang werkt.

Comment

Ik doe het nog altijd the old fashioned way met deze shampoo: https://www.carclean.nl/product/Poor...BG_SW32_101230
                        Zou ik gewoon 1 of 2 "vingers" van dit kunnen gebruiken of heb je echt speciaal spul nodig om met die foam gun te gebruiken?

Is het resultaat trouwens zoveel beter dan met wash mitt? Ik neem aan dat hij veel meer vuil meepakt?
                        Denk niet dat dit zal werken.
                        Gebruik deze shampoo ook en ben er nog steeds tevreden van.
                        De garage ruikt meteen ook lekker.

Dat foam spul van Kärcher is brol en nog duur ook.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Denk niet dat dit zal werken.
                          Gebruik deze shampoo ook en ben er nog steeds tevreden van.
                          De garage ruikt meteen ook lekker.

Dat foam spul van Kärcher is brol en nog duur ook.
                          Hoezo brol? Vertel.
                          Hoezo duur? 30€ voor de lans + fles van 1 liter...
                          Lans maakt voldoende schuim, kan wel zijn dat ik is ander product probeer.
                          Last edited by ; 15/08/2016, 15:40.

Comment

• Loopt er veel te snel vanaf zonder echte werking.
                            Je hebt er teveel van nodig wat het duur maakt.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Plus, die shampoo van karcher is sterk spul. Niet goed voor de waxlaag dus...
                              www.peugeotforum.be

Comment

• [HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Kga eerst gewoon is proberen met de spuitlans te vullen met shampoo van meguiars.

Comment

• dat werkt dan weer wel voldoende

doe het het momenteel ook zo met m'n hogedrukreiniger van stihl. Eens een bus meg's shampoo van de schoonzuster gekregen en die wordt dus gebruikt voor te foamen.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Hoeveel doe je er dan in?

Comment

• halve cm, meer dan voldoende om een schuimlaag te krijgen. Ge gaat niet hetzelfde effect hebben als de dikke schuimlagen die ge hier ziet passeren, maar ik merk wel dat de auto na het foamen zo proper is dat er enkel nog een fijne waas vuil is achtergebleven. En die laat zich dan weer heel makkelijk verwijderen met de washandschoen.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        halve cm, meer dan voldoende om een schuimlaag te krijgen. Ge gaat niet hetzelfde effect hebben als de dikke schuimlagen die ge hier ziet passeren, maar ik merk wel dat de auto na het foamen zo proper is dat er enkel nog een fijne waas vuil is achtergebleven. En die laat zich dan weer heel makkelijk verwijderen met de washandschoen.
                                        Volgende keer is proberen. Merci voor de info.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                          Die producten bevatten toevoegingen van SiO2, welke een dunne hardere beschermlaag achterlaten.
                                          Geen wax.
                                          Maar je geeft zelf aan, reinigen met ruitenreinigers geeft resultaat. Al is het met moeite.
                                          Ruitenreinigers zijn opgebouwd op basis van solventen ( alcohol, ammoniak,... ) en zijn... ontvetters.

Wat je ook kan proberen zijn zure reinigers : azijn, Dreft,...
                                          Poets die ruit langdurig met zachte doek ( laat dus inwerken ) maar altijd vochtig houden voor je overvloedig afspoelt.
                                          Reinigers, welke dan ook, nooit laten uitdrogen.

Allemaal geen perfecte reinigers natuurlijk voor SiO2 ( bestaan die wel? ) maar ergens moet toch een zwak punt zijn.
                                          Ze werken misschien lang, maar niet oneindig.
                                          Proberen dus.

Ook belangrijk, op de rubberen wissers zit dit product ook.
                                          Deze krijg je nooit gereinigd zonder aantasting/ uitdroging.
                                          Hier zal de tijd dan maar z'n werk moeten doen.
                                          Bij mij is het vandaag zo erg geworden dat er eigenlijk niet meer met de auto te rijden valt in de regen. Ik voel het klapperen van de wissers tot in het stuur. Het is echt verschrikkelijk.
                                          Wissers zijn vervangen en nooit geen QD meer op de ruit gehad. Gebruik wel de gewone Gyeon Bathe.

Solventen helpen niets. Zal eens azijn proberen maar vrees ervoor.
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                          X