Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij mij is het vandaag zo erg geworden dat er eigenlijk niet meer met de auto te rijden valt in de regen. Ik voel het klapperen van de wissers tot in het stuur. Het is echt verschrikkelijk.
Wissers zijn vervangen en nooit geen QD meer op de ruit gehad. Gebruik wel de gewone Gyeon Bathe.
Solventen helpen niets. Zal eens azijn proberen maar vrees ervoor.
Ze hebben bij de dealer m'n ruitenwisser armen beiden volledig vervangen, maar het is er nog altijd..... Dat kan toch geen maandenlang houden op een raam waar constant een ruitenwisser over gaat?
Product is wel voor degelijke reiniging van de ruiten voor het aanbrengen van een coating.
Ook gebaseerd op zuren ( tegen vet, kalk,... ) in combinatie met een fijne korrel ( fysieke reiniging ).
Algemeen : als chemische belasting niks brengt, blijft alleen mechanische belasting over.
Polieren dus.
SiO2 is een harde coating.
Morgen toch eens vragen aan de scheikundigen op het werk.
Benieuwd wat die gaan zeggen.
Product is wel voor degelijke reiniging van de ruiten voor het aanbrengen van een coating.
Ook gebaseerd op zuren ( tegen vet, kalk,... ) in combinatie met een fijne korrel ( fysieke reiniging ).
Algemeen : als chemische belasting niks brengt, blijft alleen mechanische belasting over.
Polieren dus.
SiO2 is een harde coating.
Morgen toch eens vragen aan de scheikundigen op het werk.
Benieuwd wat die gaan zeggen.
Wil je de info van die collega's delen aub? Ben ook benieuwd.
Het lijkt misschien een banaal probleem maar dat is het allesbehalve.
Bij mij zijn de wissers ook vervangen. Er zit toch zeker geen SiO2 in de gewone Bathe hoop ik. Ik hoop ook dat je bij het wassen de QD niet overbrengt van het dak naar de voorruit met je washmitt.
Het is ook nog geen tikkeltje verminderd door het wegslijten de voorbije maanden.
Heb daarstraks met azijn geprobeerd en de eerste kilometers in de regen leken de problemen van de baan te zijn. Ook al leek die azijn al lang weggeregend te zijn. Als ik vanmiddag in Brussel aankwam was het echter weer als voorheen.
Als je ruitensproeimiddel gebruikt gaat het ook een paar slagen goed. Met die azijn zo'n twintig keer langer maar uiteindelijk niet beter. Blijkbaar als je de oppervlaktespanning op die ruit een beetje kan veranderen zijn de problemen van de baan.
Ik wil zeker proberen met die polish maar vertrek deze week op reis dus zou ga morgen toch ook eens met zoutzuur proberen. Misschien een fijne korrel schuurproduct zoals Cif een proberen ook?
Als je googled naar SiO2 oplossen kom je op zeer sterke zuren uit.
Ze hebben bij de dealer m'n ruitenwisser armen beiden volledig vervangen, maar het is er nog altijd..... Dat kan toch geen maandenlang houden op een raam waar constant een ruitenwisser over gaat?
Bij zeer snel rijden kan ik vaststellen dat die rommel er nog steeds opzit (ook al lijkt het niet meer aannemelijk), dan worden de regendruppels van de ruit geblazen.
Bij zeer snel rijden kan ik vaststellen dat die rommel er nog steeds opzit (ook al lijkt het niet meer aannemelijk), dan worden de regendruppels van de ruit geblazen.
Nee, veel erger helaas. Zo in de hoeken begin het inderdaad.
Bij mij gebeurt de hele wisbeweging in kleine schokjes en bijgevolg slecht en gepaard gaand met lawaai.
Nee, veel erger helaas. Zo in de hoeken begin het inderdaad.
Bij mij gebeurt de hele wisbeweging in kleine schokjes en bijgevolg slecht en gepaard gaand met lawaai.
het glas al eens laten polijsten? Het kan best zijn dat je met een vooruit zit die misschien op het eerste zicht niet zo glad is als je wel zou denken.
het glas al eens laten polijsten? Het kan best zijn dat je met een vooruit zit die misschien op het eerste zicht niet zo glad is als je wel zou denken.
Domme vraag, maar kan je glas hetzelfde polijsten als carrosserie?
er bestaan producten om glas te polijsten. Wel best niet zelf aan beginnen als ge er niets vanaf kent. Voor ge het weet zit ge met een waas over de raam.
Ik heb bij de wissel van de auto van de vrouw van de C4 naar de 308 de achterruit van de C4 eens gedaan met de gewone klassieke polijstproducten. De vrouw had te lang een achterruitenwisser gebruikt die niet meer goed was en die krassen in de ruit had gemaakt (enfin, precies vegen van fijn schuurpapier). Begonnen met een product voor keramische lak en zo in vier stappen afgewerkt. De raam zag er veel beter uit, maar de krassen waren nog niet volledig weg (kan ook niet natuurlijk).
Het kan een optie zijn om te proberen want op de manier dat het nu is, is rijden geen lolletje in de regen.
Wil je de info van die collega's delen aub? Ben ook benieuwd.
Vandaag 2 scheikundigen aangesproken.
De enige manier om SiO2 te kunnen verwijderen is het breken van de sterke ketens van het polymeer. Maar dat is niet eenvoudig.
Zij waren zeer voorzichtig en stelden white spirit en heptaan voor.
De zachte solventen dus waarmee je waarschijnlijk weinig kunt beginnen.
Beter zijn idd zeer sterk bijtende zuren maar hiermee is succes ook niet gegarandeerd. Sowieso onverantwoord om hiermee te gaan experimenteren op je wagen. Je dreigt ook de onderliggende laag ( hier dus de ruit zelf ) te gaan beschadigen.
Beiden stelden veiligheidshalve voor om het gewoon de tijd te geven waardoor het vanzelf wel zal verdwijnen.
Maar dat duurt bij jullie wel heel erg lang...?
Comment