Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gere, zet die wissers eens op halve slag via kontaktslot.
    Beetje oplichten en dan langzaam terug kontakt maken met de ruit.
    Staan die dan mooi loodrecht afgesteld tov de ruit?

Kijk eens naar de scharnierpunten van uw wisserarmen.
    Zijn die soms uitgedroogd?

Nu we toch bezig zijn he...

Comment

• Bedankt. Ik heb het eens bekeken en de wissers lijken loodrecht te staan en ook het mechanisme is nog oké.

Als die ruit volledig droog is dan heeft de wisser dat schokken en springen dus ook niet hé, da's echt wel raar. Als er zich de geringste hoeveelheid sproeistof of azijn ergens op de ruit bevindt ook niet. Maar puur water en het gaat helemaal mis.

Ik kan nu eigenlijk alleen maar bedenken om mijn wissers droog een uurtje te laten werken ofzo? Of een paar uur?
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Of voorstaan die rotzooi niet meer op u ruit .

Comment

• gewoon voor de aardigheid (omdat uw ruitenwissers blijkbaar toch al naar de knoppen zijn): smeer die eens in met een rubbervoeding en kijk of die het dan nog doet?
          www.peugeotforum.be

Comment

• Heb de foamlance van Karcher... Om de 2min hervullen, autobrite besteld.

Die foam van Karcher is ook een agressief goedje... Weg wax laag..
            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Ik kan nu eigenlijk alleen maar bedenken om mijn wissers droog een uurtje te laten werken ofzo? Of een paar uur?
              Daar gaat je ruitenwissermotor dan weer niet blij van worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Heb de foamlance van Karcher... Om de 2min hervullen, autobrite besteld.

Die foam van Karcher is ook een agressief goedje... Weg wax laag..
                Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                Dat is een beetje een open deur intrappen hé

Comment

• Gere, ben nu ook uitgezongen.

Als zoutzuur al niks beterschap brengt.
                  En maanden tijd ook niet...

Wat ik in uw geval zou doen :
                  Je bent bekend met oppervlaktespanning.
                  Kun je nergens aan een setje geraken om deze te meten?
                  Absolute waarde is niet echt nodig maar je kan hiermee onmiddellijk vergelijken met een andere ruit.

Het verschil moet wel beduidend zijn, gezien uw probleem.
                  Ergens zou ik absoluut zeker willen zijn dat die ruit de oorzaak is.

Heb een setje liggen op het werk maar je woont me iets te ver.
                  Last edited by taiko; 23/08/2016, 23:11.

Comment

• Taiko, bedankt voor de bijstand.

Ik ga het na die behandeling met zoutzuur toch nog maar eens afwachten tot de volgende regenbui om het effect goed te kunnen evalueren. Geen effect van zoutzuur zou immers betekenen dat de QD van Gyeon zo krachtig is dat je die maar eenmaal in tien jaar moet aanbrengen en dat kan eigenlijk niet.

Misschien zijn de ruitenwissers toch in contact gekomen met SiO2 of beschadigd door het vreemde contact met de voorruit. Het eerste wat ik dan nog moet proberen is nogmaals een nieuwe set wissers.
                    De voorruit ligt erg horizontaal en heeft ook last van heel veel kleine steenslagkratertjes die je enkel kan zien als de zon erop schijnt. Niet de meest gemakkelijke ruit om te wissen dus. Misschien maken Boschwissers die Mercedes ook gebruikt hier wel een verschil met de Valeo's die ik nu heb en die ook geen grafiet lijken te bevatten zoals die van Bosch.

Wat mij dan wel nog bezorgd is of er geen SiO2 in de Gyeon Bathe zit die ik gebruik óf dat je bij het wassen QD vanop het dak bij de vorige wasbeurt verplaatst naar de voorruit. Zucht.
                    Enkel geen QD of die shampoo gebruiken zal dan helpen.

Op internet vond ik alleszins mensen terug die identiek hetzelfde probeem hebben van klapperende ruitenwissers. Iets aanbrengen op de voorruit is toch zeer sterk af te raden dus.

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Of voorstaan die rotzooi niet meer op u ruit .
                    Ne plus jamais! Een doodgewone ruit is heerlijk.
                    Last edited by Gere; 24/08/2016, 02:03.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Taiko, bedankt voor de bijstand.

Ik ga het na die behandeling met zoutzuur toch nog maar eens afwachten tot de volgende regenbui om het effect goed te kunnen evalueren. Geen effect van zoutzuur zou immers betekenen dat de QD van Gyeon zo krachtig is dat je die maar eenmaal in tien jaar moet aanbrengen en dat kan eigenlijk niet.

Misschien zijn de ruitenwissers toch in contact gekomen met SiO2 of beschadigd door het vreemde contact met de voorruit. Het eerste wat ik dan nog moet proberen is nogmaals een nieuwe set wissers.
                      De voorruit ligt erg horizontaal en heeft ook last van heel veel kleine steenslagkratertjes die je enkel kan zien als de zon erop schijnt. Niet de meest gemakkelijke ruit om te wissen dus. Misschien maken Boschwissers die Mercedes ook gebruikt hier wel een verschil met de Valeo's die ik nu heb en die ook geen grafiet lijken te bevatten zoals die van Bosch.

Wat mij dan wel nog bezorgd is of er geen SiO2 in de Gyeon Bathe zit die ik gebruik óf dat je bij het wassen QD vanop het dak bij de vorige wasbeurt verplaatst naar de voorruit. Zucht.
                      Enkel geen QD of die shampoo gebruiken zal dan helpen.

Op internet vond ik alleszins mensen terug die identiek hetzelfde probeem hebben van klapperende ruitenwissers. Iets aanbrengen op de voorruit is toch zeer sterk af te raden dus.

Ne plus jamais! Een doodgewone ruit is heerlijk.
                      Ik ga wetcoat laten voor wat het is. Je kan niet vermijden dat het op je voorruit terecht komt bij het afspuiten na aanwending... Ga overstappen op CanCoat.

Als shampoo gebruik ik tegenwoordig AF Lather (zonder enige coatings in).

Comment

• Ik heb echt 0 problemen bij combo Gyeon q2 view en Gyeon WetCoat. Echt vreemd dat dat bij jullie zoveel problemen geeft. Het enige dat ik soms heb is een waas, maar dat gaat zeer snel weg. Dit is alleszins niet van die aard om de coating niet meer te gebruiken, want wat een luxe op de snelweg. Wisservrij rondrijden en meer zien dan anders met ruitenwissers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                          Ik heb echt 0 problemen bij combo Gyeon q2 view en Gyeon WetCoat. Echt vreemd dat dat bij jullie zoveel problemen geeft. Het enige dat ik soms heb is een waas, maar dat gaat zeer snel weg. Dit is alleszins niet van die aard om de coating niet meer te gebruiken, want wat een luxe op de snelweg. Wisservrij rondrijden en meer zien dan anders met ruitenwissers
                          Het is heel bizar idd. M'n pa heeft ook een bmw en die heeft 0,0 last.

Dat zijn toch dezelfde motortjes die de wissers aandrijven?

Volgens waxit hebben ze daar nog nooit van gehoord. Wat me raar lijkt, gezien er hier al 3 mensen last hebben. Met diverse merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                            Het is heel bizar idd. M'n pa heeft ook een bmw en die heeft 0,0 last.

Dat zijn toch dezelfde motortjes die de wissers aandrijven?

Volgens waxit hebben ze daar nog nooit van gehoord. Wat me raar lijkt, gezien er hier al 3 mensen last hebben. Met diverse merken.
                            Verschillende merken wissers of andere materialen/samenstelling van de wisser misschien? Geen idee, maar lijkt mij geen probleem te zijn bij het motortje.

Hebben jullie op de wisser zelf coating aangebracht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                              Verschillende merken wissers of andere materialen/samenstelling van de wisser misschien? Geen idee, maar lijkt mij geen probleem te zijn bij het motortje.

Hebben jullie op de wisser zelf coating aangebracht?
                              Neen. Heb sinds een maand nieuwe wissers en vlak na montage regende het en het probleem bleef.

Sinds vorige week een compleet nieuwe arm en het lijkt nu een pak minder, maar nog niet helemaal over...

Comment

• Beetje bizar dat Wax-it of Simoni hier niet reageren.

Comment

• Beetje kort door de bocht misschien. Maar ik heb nooit begrepen waarom mensen met een auto waar de lak nog van in goede staat is (bij een nieuwe of recente dus), daar vanalles en nog wat gaan opwrijven. Was gewoon uw wagen frequent, met veel water, liefst zacht water. Dan hoef je die overprijsde rommel daar allemaal niet op te smeren. Mijn gedacht hé!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Beetje kort door de bocht misschien. Maar ik heb nooit begrepen waarom mensen met een auto waar de lak nog van in goede staat is (bij een nieuwe of recente dus), daar vanalles en nog wat gaan opwrijven. Was gewoon uw wagen frequent, met veel water, liefst zacht water. Dan hoef je die overprijsde rommel daar allemaal niet op te smeren. Mijn gedacht hé!
                                    Simpel, om de lak in goede staat te houden, het wassen van uw wagen te vergemakkelijken enz...
                                    En voor de bling-factor natuurlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                      Simpel, om de lak in goede staat te houden, het wassen van uw wagen te vergemakkelijken enz...
                                      En voor de bling-factor natuurlijk!
                                      Die hou je ook in goede staat door 'm frequent goed te wassen. Nu, dat is mijn ervaring alvast toch.

Comment

Beetje kort door de bocht misschien. Maar ik heb nooit begrepen waarom mensen met een auto waar de lak nog van in goede staat is (bij een nieuwe of recente dus), daar vanalles en nog wat gaan opwrijven. Was gewoon uw wagen frequent, met veel water, liefst zacht water. Dan hoef je die overprijsde rommel daar allemaal niet op te smeren. Mijn gedacht hé!
                                        Toen ik paar jaar geleden mijn auto gekocht heb, heb ik die dag na ontvangst behandeld met Nanolex. Ik ben lang heel tevreden geweest met het resultaat van die uiteindelijk kleine investering en de uurtjes werk die daar ingekropen zijn. Voor de rest ben ik geen detail-freak. Als ik een nieuwe koop, doe ik hetzelfde.

Comment

Die hou je ook in goede staat door 'm frequent goed te wassen. Nu, dat is mijn ervaring alvast toch.
                                          Het verschil in gloss is wel groot en het waard in mijn ogen (het werk en de kost dan).

Comment

Working...
                                          X