Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb de chemical guys orange degreaser en da's heel straf spul. Moet je aanlengen naargelang het gebruik. Heel weinig voor het normale kuiswerk, wat meer voor de grove vettigheid. Ben er momenteel een egr mee aan het laten inweken en het doet wonderbaarlijk goed zijn werk. De chemische spullen van bij de autohandel (carburator reiniger, heel bijtend spul) halen bijlange niet zoveel vuiligheid weg.
    Voor de ruiten gebruik ik trouwens hetzelfde product: aan de binnenkant opspuiten, even laten intrekken, met 1 microvezeldoek de vuiligheid weghalen en met een andere microvezeldoek netjes streepvrij droogwrijven.

voor de trims gebruik ik al jaren poorboys trimrestorer. AF revive heb ik een staaltje van liggen en was daar niet zo onder de indruk van. Mijn bus van poorboys is heeeeeeeeel zuinig in gebruik en houdt best wel heel lang op plastiek. Ik gebruik die bijvoorbeeld 2 maal per jaar om de plastiekonderdelen onder de motorkap mee te behandelen.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Voor de eerste keer AF Lather gebruikt.
      AF Lather + QD =
      En dat voor een wagen die in geen tijden een detailbeurt gekregen heeft.
      Mooie beading en het water parelt er zeer mooi af.
      Vind hem wel niet super goed rieken.
      Het is ook mijn eerste shampoo die wat stroperig is ipv vloeibaar.

Alvast een zeer goede eerste indruk!

Comment

• Dat goed rieken is pure marketing. Zolang het geen chemische geur is, of echt meurt, heb ik er in feite geen boodschap aan.
        Ik haat trouwens de dennengeur van bepaalde schoonmaakmiddelen
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Voor de eerste keer AF Lather gebruikt.
          AF Lather + QD =
          En dat voor een wagen die in geen tijden een detailbeurt gekregen heeft.
          Mooie beading en het water parelt er zeer mooi af.
          Vind hem wel niet super goed rieken.
          Het is ook mijn eerste shampoo die wat stroperig is ipv vloeibaar.

Alvast een zeer goede eerste indruk!
          Super om horen

Blij dat je tevreden bent!

Comment

• Het kriebelt om een DAP500 (V3) aan te kopen na het zien van tal van YT filmpjes.

Hebben jullie dit gedaan zonder enige ervaring, of eerst een demo/workshop gaan volgen (bvb van de heren hierboven)? Ik denk dat ik de basis redelijk goed snap, alleen heb ik wat schrik dat ik als absolute beginner nog fouten ga maken en bijgevolg schade aan mijn lak ga toebrengen

Is er trouwens geen go-to setje voor beginners? Zodat ik al het nodige direct in 1x heb.
            Last edited by ; 11/09/2016, 11:27.

Comment

• Met een Dap kan je geen schade aanbrengen,ook niet als beginner. Zou wel de Dap 900 kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                Het kriebelt om een DAP500 (V3) aan te kopen na het zien van tal van YT filmpjes.

Hebben jullie dit gedaan zonder enige ervaring, of eerst een demo/workshop gaan volgen (bvb van de heren hierboven)? Ik denk dat ik de basis redelijk goed snap, alleen heb ik wat schrik dat ik als absolute beginner nog fouten ga maken en bijgevolg schade aan mijn lak ga toebrengen

Is er trouwens geen go-to setje voor beginners? Zodat ik al het nodige direct in 1x heb.
                Hier heb je alle starter kits.

Zelf heb ik eerst geleerd bij een forum lid en ook eens bij wax-it een demo dag gevolgd.
                Alleszins geen kracht op de DAP zetten.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Geen kracht op de DAP?

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• geen kracht op de DAP, 't is te zeggen: de schijf moet kunnen blijven draaien. De machine moet het werk doen.

Ik heb mijn kennis uit honderden youtube-filmpjes en uren lezen op het forum van www.carclean.nl, de how-to's op de site van wax-it, www.detailingworld.co.uk, enzovoort.
                    Bij de aankoop van de machine heb ik dan nog wat nuttige tips gekregen van Simon & Bert. Zij hebben mij ook de pads en de producten voor mijn auto's aangeraden. De ene auto heeft immers een veel hardere lak dan de andere, en vereist dan ook een andere aanpak.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Geen kracht op de DAP?

Zoals A160 zegt.
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Dus je mag wel redelijk wat kracht zetten. :-)
                        Ik krijg zo'n DAP niet tot stilstand.

Comment

Dus je mag wel redelijk wat kracht zetten. :-)
                          Ik krijg zo'n DAP niet tot stilstand.

De machine moet het werk doen. ;-)
                          Heb er al gezien die swirls maken ipv ze er uit te halen door er teveel op te duwen.
                          den borre

Int3x0r

Comment

• Natuurlijk moet de machine het werk doen, maar je moet wel wat druk zetten, zonder te overdrijven.
                            Anders doe ik al mijn details zogezegd fout.

Op een rotary mag je absoluut geen kracht zetten. Enkel begeleiden.

Comment

• Die druk kan je hier op een forum niet voldoende beschrijven.
                              Een beetje, een lichte enz wat is dat?
                              Dat is voor iedereen anders en al zeker als je het nog nooit gedaan hebt.
                              Zoals eerder gezegd heb ik er al krassen zien maken door het te veel aan druk.
                              Op YouTube zie je ook detaillers die hem zelfs alleen achteraan vasthebben als ze een dak of koffer doen.
                              den borre

Int3x0r

Comment

• Ik laat die DAP eigenlijk zo los mogelijk.

Comment

• Waar ik wel problemen mee heb is om de juiste snelheid te vinden. Op welk stand gebruiken jullie die meestal?

Comment

• Ik start op stand 1 om de pasta te verdelen, en dan naar stand 5 - 6 afhankelijk van de stap.

Comment

• Er zit normaal gezien een boekje bij waar je kan zien welke stand te gebruiken bij wat je aan het doen bent.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Er zit normaal gezien een boekje bij waar je kan zien welke stand te gebruiken bij wat je aan het doen bent.
                                        ooh, heb ik niet meer vrees ik. DAP is ook al 5 jaar oud

Comment

• De mijne zal ook zoiets zijn.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X