Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zoals Kevin.
    Maar ik eindig wel wat trager (4). Hoe zachter de pad, hoe fijner de polijstvloeistof, hoe verder in het proces, hoe trager de DAP mag draaien, hoe minder druk ik dan ook uitoefen.
    Een glaze ga ik op stand 3 aanbrengen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • Dus de grofste stap op 6 bevoorbeeld? Das wat ik altijd deed

      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Dus de grofste stap op 6 bevoorbeeld? Das wat ik altijd deed

        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
        Ik gebruik hem alleen maar om te beschermen (wax, glaze enz.).
        Stand 6 is hier enkel om de pads te reinigen.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • bij 6 krijgt ge teveel warmte ontwikkeling: slecht voor de pad en de padhouder
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Curieus, doe m'n zwaarste stappen al jaren zo, en ben nog altijd met m'n 1e padhouder bezig, en nog maar 2e set pads.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Ik gebruik hem alleen maar om te beschermen (wax, glaze enz.).
              Stand 6 is hier enkel om de pads te reinigen.

              Ik gebruik dat ding eigenlijk te weinig, volgende week heb ik een redelijk grote wagen te doen en dat moet perfect zijn.
              Zal maar op stap 4 of 5 werken voor de harde pad.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Curieus, doe m'n zwaarste stappen al jaren zo, en ben nog altijd met m'n 1e padhouder bezig, en nog maar 2e set pads.

                Ik nu wel niet, bij mij is er al eentje ontploft een paar jaar geleden.

                Comment


                • Ik ga zelden boven 4
                  Zware defecten doe ik eerst met een rotatiemachine. Veel meer cuttingpower en dus correctie.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Doe ik meestal ook zo.
                    Maar bij de rotary wel max op stand 3.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      bij 6 krijgt ge teveel warmte ontwikkeling: slecht voor de pad en de padhouder
                      Grove correcties doe ik door in kleine zones te werken. En laten afkoelen, desnoods een pufje water op de lak sproeien.

                      En een te warme pad kan inderdaad ontploffen ????
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                      Comment


                      • Ik heb nu een padhouder met koelgaten. Veel betere warmafvoer dan de oorspronkelijke padhouder.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Hoe lang doen jullie met een flesje bandendressing (bvb deze van 500 ml).

                          De meesten hebben een theoretische standtijd van een paar weken (als het niet regent waarschijnlijk), maar hoe snel gaan die flesjes erdoor? Vier 18" banden, om de 2 weken gebruiken... die dingen moeten toch echt niet lang meegaan? Of bestellen jullie ganse dozen van dat spul ?

                          Comment


                          • Ik gebruik het niet altijd, enkel in de zomer. Dus ik doe wel aardig lang met een fles.

                            Wel die van Meguiars

                            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                            Comment


                            • ik gebruik die van AF en die gaan toch lang mee

                              goed alternatief vind ik nog altijd de schuimbussen van GS27 (jaja die van de TV): op de band spuiten en band ik proper en staat netjes in de satijnglans. Houdbaarheid is vrij goed. Ook goed te gebruiken op rubbers die hard geworden zijn want het maakt die echt volledig terug zacht. Ooit gebruikt op uitlaatrubbers die zo hard waren als steen en na de behandeling terug helemaal soepel waren.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Ook die van AF hier.
                                Twee auto's, en die regelmatig gewassen worden. Ik heb de grotere bus, en die gaat toch vlot meer dan een jaar mee.
                                Je hebt echt niet veel van dat spul nodig.
                                (Volvo: 17", Mini zomer 16", winter 15").
                                Ik ben geen fan van dingen die je op je band moet spuiten, ik knoei altijd ofwel op de velg ofwel op de lak.
                                Liever de gel-vorm zoals die van AF.
                                Houdt ook relatief lang op de band (afhankelijk van het weer), en spettert niet op je lak als je onverhoeds zou moeten beginnen rijden voor het 100% droog is)
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment


                                • Ik heb dat van Poorboys. Is toch al 5 jaar oud en zal precies nog 10 jaar meegaan.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Ik heb die matte van Gloss it. Zo een klein flesje gekocht om eens te proberen. Ben volledig overtuigd. Een zwarte band is een belangrijk detail als je een propere auto hebt.

                                    Ik breng het tweewekelijks aan en dat klein busje gaat wel al een tijd mee. 500 ml is dus wel plenty. Je moet daar geen massa op aanbrengen. Ik doe een beetje op een sponsje en verdeel dat. Doe alle banden en neem dan weer de eerste af met een microvezel.

                                    Comment


                                    • Hoe was ik het best volgende zaken?

                                      • microfiber madness dry me crazy
                                      • microfiber madness incredemitt
                                      • microfiber wafeldoek voor vensters
                                      • microfiber applicator


                                      Alles apart? Op hoeveel graden? Zonder iets van zeep? Heb wat schrik dat ze compleet vernield uit de wasmachine gaan komen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                                        Hoe was ik het best volgende zaken?
                                        • microfiber madness dry me crazy


                                        Alles apart? Op hoeveel graden? Zonder iets van zeep? Heb wat schrik dat ze compleet vernield uit de wasmachine gaan komen

                                        Onder 60 graden en zonder wasverzachter

                                        Comment

                                        Working...
                                        X