Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Heb je het over de bathe of the bathe+ ?
    Met de quick detailer met SiO2 was het rampzalig. Ik dacht dat de gewone Bathe geen SiO2 zou bevatten en heb die vervolgens nog een tijdje gebruikt maar die gaf toch ook nog problemen. Maakt de oppervlaktes nog behoorlijk hydrofoob wat natuurlijk de bedoeling is.
    Nu ben ik overgeschakeld op AutoFinesse.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Hier een filmpje van enkele pagina's terug. Je hoort de ruitenwissers over de ruit klapperen.
      Last edited by Gere; 06/10/2016, 11:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
        Vandaag trouwens Simon z'n laatste dag bij WAX-IT, vertrekt naar de classic Porsche restaurateur RSC Automobile.
        Succes Simon, altijd je advies op prijs gesteld!
        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Idem.
        Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        Van de ene droomjob naar de andere
        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Shit, Simon weg....
        Eerlijk gezegd had ik hem het liefst.
        Heb de indruk dat hij meer uitleg gaf met passie ipv met oog op verkoop.

Verstuurd met de postduif.
        Oorspronkelijk geplaatst door Sphere Bekijk Berichten
        +1

Ook heel tevreden geweest over zijn service! Zowel in de shop als per mail.
        Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
        Jammer natuurlijk. Was mede het uithangbord van het bedrijf en heeft uiteraard ook het bedrijf helpen groot maken. Kon alle cliënteel perfect aan en straalde ook klasse uit.
        Hopelijk kan Bert een gelijkwaardige opvolger vinden. Ik vrees dat dit wel moeilijk zal zijn, maar laat ons in elk geval hopen dat dit niet zo is. Iemand die van zijn hobby zijn job wil maken, een zeer goed voorkomen heeft, vertrouwen uitstraalt en bovendien nog zeer intelligent is ook, vind je niet zo gemakkelijk. Maar toch veel succes Bert op de zoektocht!
        Ik denk dat Simon en ook wij dit erg op prijs stellen!

Simon heeft hier idd een fantastisch werk geleverd en we blijven eeuwige vrienden. De opportuniteit die hij kreeg bij RSC was een nieuwe uitdaging die hij niet mocht laten liggen en we steunen hem dan ook 100%!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Simon heeft hier idd een fantastisch werk geleverd en we blijven eeuwige vrienden. De opportuniteit die hij kreeg bij RSC was een nieuwe uitdaging die hij niet mocht laten liggen en we steunen hem dan ook 100%!
          Vind ik leuk!
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hier een filmpje van enkele pagina's terug. Je hoort de ruitenwissers over de ruit klapperen.
            Ik heb onlangs de gyeon view toegepast en verder bathe + gebruikt. Zonder ruitenwisser vloeistof te gebruiken klapperen mijn ruitenwissers ook enorm. Ik heb nu nieuwe ruitenwissers gemonteerd zoals aangeraden in de handleiding van gyeon view. Nu klapperen ze niet meer. Mogelijks dat dit voor jullie ook een oplossing is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
              Ik heb onlangs de gyeon view toegepast en verder bathe + gebruikt. Zonder ruitenwisser vloeistof te gebruiken klapperen mijn ruitenwissers ook enorm. Ik heb nu nieuwe ruitenwissers gemonteerd zoals aangeraden in de handleiding van gyeon view. Nu klapperen ze niet meer. Mogelijks dat dit voor jullie ook een oplossing is?

Dat werkt deels ja. Maar blijven een lullig geluid produceren. Bij jou niet?

Gaan jouw wissers het nog doen de volgende keer dat je Bathe+ gebruikt?

Comment

• Wel ik heb de wagen reeds gewassen met bathe + met de nieuwe ruitenwissers en ik had geen geluid of geklapper.

Comment

• Als je altijd een ruitenreiniger gebruikt na het wassen zou je in principe ook probleem mogen hebben met bathe+

Als je teveel bathe+ gebruikt (en dat geldt ook voor view) kan je idd een dikke "oneffen" laag op de ruit die je ruitenwissers kunnen doen stuiteren

Comment

• Ik gebruik wekelijks de glass cleaner van Gloss-it. Ik heb ook nog steeds problemen met mijn ruitenwissers die gaan stuiteren na een drietal bewegingen. Mijn wagen is nieuw (bijna 6 maand) en werd met Quartz Coating behandeld na de levering. Ik ga ervan uit dat ook de ruiten een quartz coating hebben ondergaan. Bij mij kan het dus niet aan de wisserbladen liggen. Ik ben nog steeds op zoek naar een middel om daar definitief van af te geraken.
                    BMW M2 Coupé
                    Audi S5
                    Nobody is Perfect!

Comment

• Ook al nieuwe ruitenwissers geplaatst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                        Ik gebruik wekelijks de glass cleaner van Gloss-it. Ik heb ook nog steeds problemen met mijn ruitenwissers die gaan stuiteren na een drietal bewegingen. Mijn wagen is nieuw (bijna 6 maand) en werd met Quartz Coating behandeld na de levering. Ik ga ervan uit dat ook de ruiten een quartz coating hebben ondergaan. Bij mij kan het dus niet aan de wisserbladen liggen. Ik ben nog steeds op zoek naar een middel om daar definitief van af te geraken.
                        Mijn ruitenwisser slaat te ver door. Wat resulteert in een klappen geluid. Er werden al nieuwe wissers en een totaal nieuwe arm geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Volgens mij kan het enkel nog aan de ruit zelf liggen.

Al meer dan 4 maand was ik enkel met Lather (AF) waar geen coating in zit, gebruik ik niets speciaals op de ruit, behalve crystal van AF.

Comment

• Ik gebruik ook enkel Lather en Crystal, zonder problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
                            Ook al nieuwe ruitenwissers geplaatst?

Voor een splinternieuwe wagen (M2) vind ik het niet normaal dat ik dat al zou moeten doen, trouwens ik heb het probleem al van bij het begin nadat ik mijn wagen bij Bert (Wax-it) heb laten Quartz Coaten. Toen ik hem het probleem voorlegde heeft hij mij aangeraden steeds de Gloss-it te gebruiken. Als ik dit product gebruik ruik ik een soort zuur (citroentachtig)en dat zal allicht als bedoeling hebben vettige resten van de ruit weg halen. Ik heb al gedacht aan opwaaiend vocht vanop mijn motorkap, maar de wissers beginnen al te bibberen van na een drietal slagen.
                            Qua shampoo werk ik al jaar en dag met Smart Carwash (http://www.customcarcleaning.nl/webs...t_carwash.html). Dit is een zeer goeie en neutrale shampoo waar ik ook bijzonder tevreden oven ben. Bij mijn vorige wagen (135i coupé) heb ik dit ruitenprobleem nooit gehad. Ik vermoed dus dat het met de Coating te maken heeft, maar Bert zal mij daar allicht kunnen op antwoorden.
                            Last edited by febrero; 08/10/2016, 15:52.
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                              Ik gebruik ook enkel Lather en Crystal, zonder problemen.
                              Van welk merk is dat?
                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

Comment

Van welk merk is dat?
                                Auto Finesse.

Comment

Voor een splinternieuwe wagen (M2) vind ik het niet normaal dat ik dat al zou moeten doen, trouwens ik heb het probleem al van bij het begin nadat ik mijn wagen bij Bert (Wax-it) heb laten Quartz Coaten. Toen ik hem het probleem voorlegde heeft hij mij aangeraden steeds de Gloss-it te gebruiken. Als ik dit product gebruik ruik ik een soort zuur (citroentachtig)en dat zal allicht als bedoeling hebben vettige resten van de ruit weg halen. Ik heb al gedacht aan opwaaiend vocht vanop mijn motorkap, maar de wissers beginnen al te bibberen van na een drietal slagen.
                                  Qua shampoo werk ik al jaar en dag met Smart Carwash (http://www.customcarcleaning.nl/webs...t_carwash.html). Dit is een zeer goeie en neutrale shampoo waar ik ook bijzonder tevreden oven ben. Bij mijn vorige wagen (135i coupé) heb ik dit ruitenprobleem nooit gehad. Ik vermoed dus dat het met de Coating te maken heeft, maar Bert zal mij daar allicht kunnen op antwoorden.
                                  Bij mij is de miserie begonnen na bathe+ shampoo te gebruiken. Gebruik nu al lang geen shampoo met coating meer. Vraag me dan of hoe lang die coating op die ruit blijft hangen? Wetende dat daar een ruitenwisser over wrijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                    Bij mij is de miserie begonnen na bathe+ shampoo te gebruiken. Gebruik nu al lang geen shampoo met coating meer. Vraag me dan of hoe lang die coating op die ruit blijft hangen? Wetende dat daar een ruitenwisser over wrijft.
                                    Zeer goeie opmerking!
                                    BMW M2 Coupé
                                    Audi S5
                                    Nobody is Perfect!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                      Al die coatings, ik zie het graag zeggen dat ze lang blijven zitten.
                                      Ik moet het niet op mijn auto.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Febrero, welcome to the club.

Ruitenwissers zijn sowieso goed voor de vuilbak, neem dat maar aan.
                                        Ruit schoonmaken met zoutzuur, acetone en nieuwe wissers heeft voor mij nu min of meer gewerkt.

Comment

Febrero, welcome to the club.

Ruitenwissers zijn sowieso goed voor de vuilbak, neem dat maar aan.
                                          Ruit schoonmaken met zoutzuur, acetone en nieuwe wissers heeft voor mij nu min of meer gewerkt.
                                          Ik zou toch eerst eens willen weten wat de oorzaak hiervan is bij een splinter nagelnieuwe wagen. Heeft dit iets te maken met een Quartz Coating?
                                          BMW M2 Coupé
                                          Audi S5
                                          Nobody is Perfect!

Comment

Working...
                                          X