Oorspronkelijk geplaatst door A160
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIk klei op een natte auto. Let wel: je moet desondanks wel zorgen voor genoeg smering (lube).
Blackhole + Soft Fusso is een beetje dubbelop.
Een glaze bevat voornamelijk fillers, en die zitten al met hopen in die Japanse dingen.
Blackhole zou ik eerder combineren met een oldskool Collinite 845 insulator wax. Qua standtijd is dit een klassieker.
Microfibre's van goede kwaliteit zijn echt wel hun geld waard. Zorg voor minstens 2 per stap.
Goedkope MF's hebben de neiging in de lak te 'snijden' en zo swirls te veroorzaken.
Investeer ook eens in een quickdetailer, genre Autofinesse Finale (in combinatie met een superzachte doek). Je zult versteld staan van de extra bling, en dit boost je wax ook iedere keer een beetje.
Qua wax ga ik mij dan beperken tot de Fusso, geen glaze of sealant.
En welk type/merk zou jij aanraden qua microfibre doek? Blijkbaar is er zelfs een hele "70/30" vs "80/20" discussie?
Ik zie dat wax-it er helaas niet echt veel in stock heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenKrijg je dan niet makkelijk waterdruppels als je niet droogt na het afspoelen, of verdwijnen die sowieso als je er met die lubricant + clay overgaat? Bij het clayen trouwens gewoon paneel per paneel op het gemak doen, en dan ook direct afdrogen (met droogdoek of microfiber), of ben ik beter dat ik het afspoel?
En welk type/merk zou jij aanraden qua microfibre doek? Blijkbaar is er zelfs een hele "70/30" vs "80/20" discussie?
Daarnaast heb je nog de microfibers van gyeon die ook erg goed zijn en de auto finesse die iets voordeliger zijn.
Ons huismerk komt normaalgezien eind deze maand opnieuw binnen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenZolang het dan maar niet de Dry me crazy is...
Verstuurd met de postduif.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenZolang het dan maar niet de Dry me crazy is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenKrijg je dan niet makkelijk waterdruppels als je niet droogt na het afspoelen, of verdwijnen die sowieso als je er met die lubricant + clay overgaat? Bij het clayen trouwens gewoon paneel per paneel op het gemak doen, en dan ook direct afdrogen (met droogdoek of microfiber), of ben ik beter dat ik het afspoel?
Uit de zon en niet op het warmste moment van de dag aan het werk gaan, scheelt al veel.
Gefilterd regenwater is een zegen.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenGefilterd regenwater is een zegen.
Mijn perfect onderhouden wagen wordt zelfs in de zon gewassen. En het beading effect op de goed onderhouden met Quartz Coating behandelde lak helpt daarbij nog het meest. Ik zorg er wel voor dat de zonnekanten zo vlug mogelijk afgedroogd zijn. Ruiten moet je natuurlijk nooit in de zon meenemen, ja zelfs niet als ze te warm staan. Dit doe je dan beter binnen.BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Monello droogdoek hier
Vandaag nog de leswagen mee afgedroogd die niet gewaxed is en de doek was zelf ook nit droog. Toch de auto netjes droog mee gekregen zonder strepen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIk zou persoonlijk voor de microfiber madness gaan, betere microfibers ga je niet snel vinden.
Daarnaast heb je nog de microfibers van gyeon die ook erg goed zijn en de auto finesse die iets voordeliger zijn.
Ons huismerk komt normaalgezien eind deze maand opnieuw binnen
Er zijn toch wel duidelijk 2 kampen merk ik. Ook wel ervaren detailers die met el cheapo microfiber doeken van de Action bvb werken. Waarin ligt dan juist het verschil? Houdbaarheid?
Misschien is iets zoals dit wel een gulding middenweg (om maar een vb te geven)? 40x40 zou trouwens wel het makkelijkst werken aangezien je die in 4 kunt plooien, dus de rest valt al af.
Mega plush, Velvet smooth, Fantastic fur, Peluche, Soft touch,Crazy Pile..... Jezus Christus, ik wil gewoon nen doek!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenEn ik krijg de mijne (2 stuks) maar niet in orde. Heb nochtans Simoni zijn tips in den tijd netjes gevolgd toen ik mijn probleem uitlegde. Jammer genoeg zonder resultaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenOngelooflijk hard pluizen. Bv heel goed te zien als ik mijn ruiten droog.
Om zot van te worden.
Comment
-
Comment