Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hier worden ze gewassen op 30 graden zonder verzachter en ook niet gemengd met andere dingen.
Verstuurd met de postduif.
Is je machine genoeg gevuld?
De was moet mee omhoog gaan met de trommel en dan telkens vallen om goed te wassen maar ook te spoelen, als je te weinig vult doet die dat niet. Ik denk maar mee hé.
Iemand die nog specifieke merken / soorten microfiber doeken kan aanraden? Ik zou ze onderverdelen per soort: interieur, lak & "al de rest", ik zie het bos door de bomen niet meer..
Een plezier om mee te werken, heel soepel. De grote om de auto te drogen, en de kleine voor nog eens rond te gaan in de kieren en deuren en tankdop en zo.
Microvezeldoeken om polijst- en waxresidu af te nemen - voor een quick detailer :
- Microfiber Madness Summit 800 :
Ongelooflijk hard pluizen. Bv heel goed te zien als ik mijn ruiten droog.
Om zot van te worden.
Verstuurd met de postduif.
Dat kunnen resten zijn van vezels van andere was die ofwel bij de doek gewassen wordt of ervoor. Ik zou een kijken om ook de machine even grondig te reinigen.
Er zijn toch wel duidelijk 2 kampen merk ik. Ook wel ervaren detailers die met el cheapo microfiber doeken van de Action bvb werken. Waarin ligt dan juist het verschil? Houdbaarheid?
Niet echt. Het komt erop neer om voor de juiste doek te kiezen voor een specifieke taak.
Een ervaren detailer zal altijd een kwaliteitsdoek gebruiken. Een ervaren detailer zal namelijk uit ervaring weten dat als je net 3 dagen gepolijst hebt om een perfecte finish te bekomen het je veel duurder komt te staan als je met een inferieure doek opnieuw voor marring of krassen gaat zorgen.
Het verschil zit hem in verschillende kwaliteit van vezels alsook het snij en afwerkings proces. Je merkt bvb het verschil na x aantal wasbeurten. Een hoge kwaliteitsdoek zal veel langer zijn capaciteiten behouden.
Daarnaast heeft een goedkope doek ook sneller de neiging om "schade" te veroorzaken.
Opnieuw, als je naar de echte high level detailers kijkt ga je zien dat er op lak geen goedkope doeken gebruik worden, in tegendeel, kwaliteitsdoeken die dan nog snel vervangen (of gedegradeerd) worden.
Dat kunnen resten zijn van vezels van andere was die ofwel bij de doek gewassen wordt of ervoor. Ik zou een kijken om ook de machine even grondig te reinigen.
Waw, industriele hoeveelheden.
Care to share?
Ik ga me ook nog QD, iron out (maar hebben ze niet meer in kleine verpakking), ultra glaze, spritz, crystal bestellen
Klopt. Maar Ik zou daar jaaaaaaren mee doen.
1 X 500 ml QD, 1 1/2 liter fles Imperial Concentrate, en 500 ml deironizer, 1/2 tot 1 bus shampoo, daar kom ik wel mee toe voor een jaartje.
Je doet natuurlijk wel immens voordeel qua liter/EUR, maar ik zou ze er ook veel te lang mee doen. Heb ook graag eens wat variatie.
Waarvoor gebruiken jullie trouwens die quick detailer? Enkel na het wassen voor nog wat extra glans?
Zwaar aan het twijfelen om een autobrite foam lance + wat snowfoam (AF Avalanche?) aan te schaffen. Ziet er crimineel plezierig uit
Zijn er hier die dit in hun vaste wasroutine hebben verwerkt, of streeft zo een pre-wash zijn nut wat voorbij als je de wagen toch vrij goed gaat onderhouden..?
Quickdetailer gebruik ik voor verschillende zaken:
- als drooghulp: een pufje op je droogdoek, en eentje per te drogen paneel. Je droogt gemakkelijk zonder strepen, en zonder aangedroogde druppels.
- als boost van je waxlaag: na het drogen van je auto, spray je een beetje op een heel zachte MF, openwrijven, en daarna opblinken met de droge kant van je doek.
- na het waxen, zelfde werkwijze als hierboven. Zorgt ervoor dat je eventuele niet volledig uitgebufte wax wegwerkt, en neem je zn. waxhologrammen mee weg. Sommige 'vettige' waxen zouden daar wel eens last van kunnen hebben.
- een pufje op je polijstpad zorgt voor iets meer smering
- ik heb al gezien dat bepaalde detailers QD gebruiken als lube om te kleien.
Ik gebruik een quick detailer om mijn auto proper te houden. Als ik hem op een zaterdag gewassen heb, en op woensdag heeft het er even op geregend, of er ligt wat stof op, even met een quick detailer overgaan, en hij staat weer te blinken.
Zo heb ik er vandaag ook weer even over geweest. Een kwartiertje werk per keer, maar hij staat alsof je net een volledige beurt gegeven hebt :-)
Als je regelmatig met een quick detailer over de lak gaat zie je ook telkens elke vierkante centimeter, en zo geef je teer of ijzerdeeltjes niet de kans om te gaan hechten op de lak.
Comment