Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik gebruik een quick detailer om mijn auto proper te houden. Als ik hem op een zaterdag gewassen heb, en op woensdag heeft het er even op geregend, of er ligt wat stof op, even met een quick detailer overgaan, en hij staat weer te blinken.
Zo heb ik er vandaag ook weer even over geweest. Een kwartiertje werk per keer, maar hij staat alsof je net een volledige beurt gegeven hebt :-)
Als je regelmatig met een quick detailer over de lak gaat zie je ook telkens elke vierkante centimeter, en zo geef je teer of ijzerdeeltjes niet de kans om te gaan hechten op de lak.
Dat klinkt toch niet zo goed. Al dat stof en andere vuiligheid wrijf je toch in de lak als je dat zo doet?
Deed ik vroeger ook wel eens.
Na een tijdje heb je inderdaad serieus wat swirls op die manier.
Er zijn waterless washes op de markt, specifiek hiervoor.
Ooit één getest, en ik was geen mega-fan. Je hebt gigantisch veel MF-doekjes nodig, wil je het min of meer safe doen.
Dat klinkt toch niet zo goed. Al dat stof en andere vuiligheid wrijf je toch in de lak als je dat zo doet?
Nee, in de microfiber doek. Elk paneel 1 keer overgaan met een vers proper stuk doek om het stof in op te vangen en dan nog eens een andere propere doek om droog te wrijven.
Ik spreek ook over "even op geregend", en "wat stof", niet over "al dat stof" en "vuiligheid". Als hij echt vuil is, was ik hem natuurlijk zoals het hoort. Dan wrijf ik al de vuiligheid met een MF mitt in de lak ;-)
Direct droog door de zon, waardoor je verplicht bent om paneel per paneel te werken. Ik zou liefst van al in het pikkedonker werken zodat ik op mijn gemak in 1 keer de wagen kan wassen, dan 1 keer afspoelen en tenslotte in één ruk drogen. Nu duurt alles zoveel langer en doe ik bepaalde stukken precies 16463 keer
Een wereld van verschil tussen beide foto's (bericht #1866 vs. bericht #1867).
Eigenlijk zou ik zijn foto bij de mijne kunnen bijplakken, ik heb ook zo 5 5l bussen :-)
Niet allemaal dezelfde, wel de Avalanche, Lather en Finale. En ook Crystal en Dressle.
Bij mij is de miserie begonnen na bathe+ shampoo te gebruiken. Gebruik nu al lang geen shampoo met coating meer. Vraag me dan of hoe lang die coating op die ruit blijft hangen? Wetende dat daar een ruitenwisser over wrijft.
Wat ga jij nog ondernemen?
Ik begin aan een andere ruit te denken.
Ik weet het echt niet meer.
Al zoveel geprobeerd, zoutzuur, solventen. Heb ook al eens wissers een half uur laten wissen op de ruit aan hoge snelheid. Helpt niets.
Ik weet het echt niet meer.
Al zoveel geprobeerd, zoutzuur, solventen. Heb ook al eens wissers een half uur laten wissen op de ruit aan hoge snelheid. Helpt niets.
Heb onlangs m'n voorruit manueel gepolijst met nanolex glas polish. Heeft eventjes soelaas gebracht, maar gisteren begonnen ze weer te klapperen. Ik begrijp het niet meer.
Kuis je dan ook je ruitenwissers af met zoiets als remmenreiniger of zo?
Het zijn compleet nieuwe. Geen coating meer gebruikt sindsdien. Bij het autowassen zet ik die omhoog en ga er op het einde gewoon eens over met een microvezeldoek. Dat is alles.
Comment