Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Bij mij is er na meer dan een jaar geklapper en gestuiter nu toch plots een positieve ontwikkeling te melden. Had de wagen nog eens gewassen (met Nanolex Pure Shampoo) en na het wassen besloten de voorruit nog eens extra aan te pakken omdat ik vond dat er precies toch nog een waas te zien was. Wat ook anders was dan mijn normale wasprocedure ik had de wagen niet eerst ingeschuimd zoals altijd maar gewoon afgespoten met de hogedrukreiniger omdat de wagen toch niet zo vuil was. Heb de voorruit nadien eerst ingespoten met aangelengde APC (Autofinesse Verso) product ingewerkt en ruit af- en drooggewreven met een microvezeldoek. Daarna nogmaals ruit gereinigd met Eimann Fabrik ruitenreiniger (product bestaat waarschijnlijk niet meer maar heb hiervan jaren geleden een voorraad gekocht omdat dit een product was waar ik zeer tevreden over was en ben). Ruit weer afgewreven met een verse microvezeldoek en tot slot de ruit nagewreven en opgeblonken met een speciale Autofinesse glass waffle doek. Aan de ruitenwissers (die nog niet vervangen zijn) niks gedaan behalve ook gewassen samen met de wagen met Nanolex Pure Shampoo. Dit weekend verschillende keren in de regen rond gereden en absolute stilte, ik was begeesterd tegen het einde begonnen de ruitenwissers jammer genoeg wel af en toe weer een klein beetje lawaai te maken maar niet zoals voordien en zeker niet zo storend. Dus volgende keer zal ik weer de ruit extra reinigen en geen foam gebruiken. Het kan ook zijn dat na meer dan een jaar de Gyeon View wat begint te slijten dat is ook mogelijk natuurlijk. Hoewel het ook raar is dat ik nu ik eens geen foam heb gebruikt (trouwens ook van Gyeon en waar ik niet echt warm van loop) toch een positieve ontwikkeling heb. Bizar en ik kom er nog op terug, ik experimenteer verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenHeb onlangs m'n voorruit manueel gepolijst met nanolex glas polish. Heeft eventjes soelaas gebracht, maar gisteren begonnen ze weer te klapperen. Ik begrijp het niet meer.
fox1 da's dan de werking van een andere laag die jij aanbrengt denk ik. Gewoon Rain-x zou waarschijnlijk ook al helpen. Als je de oppervlaktespanning maar een beetje kan wijzigen.
Maar op termijn is dat allemaal geen duurzame oplossing, het wil zeggen dat er nog een bepaald product op de ruit zit dat er plots kan doorkomen en je blijft ook met een gevaarlijke waas zitten, ik toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenIk ook niet :
Last edited by seetjetoebak; 10/11/2016, 09:10.heden 2014 Bmw M235i 326pk
heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk
Comment
-
-
daar gaat het niet om
wel dat er nog zotten zijn. Ben er al 20 jaar mee bezig, dus ik heb al het één en het ander kunnen ondervinden.
Comment
-
Ben er eindelijk in geslaagd de SiO2 van mijn voorruit te verwijderen!!!
Enorm tevreden en blij dat er eindelijk een eind gekomen is die verschrikkelijk piepende en stuiterende ruitenwissers. Wat een verschil en een verademing om door de regen te rijden nu.
Na het gebruik van Gyeon Q2M quick detailer piepten mijn ruitenwissers gigantisch. Het enige wat hielp was continu sproeien als je in de regen wou rijden. Er was ook een storende waas vlak na het wissen.
Ik was de afgelopen maanden SiO2 te lijf gegaan met solventen en zoutzuur maar zonder resultaat. Bij het rijden door regen zag ik dat het water nog steeds van de voorruit geblazen werd waardoor ik vermoedde dat het product er nog opzat.
Nu de voorruit gepolijst met een diamantpasta van 3 nanometer. Bij het eerste contact met het glas voel je dat er veel weerstand is alsof er een zeker laag op de ruit zit die je eraf "cut", vervolgens is ze glad. Ik had direct een sterk vermoeden dat het nu gelukt zou zijn.
En effectief, de ruit is helemaal anders nu. Als nieuw en zoals het hoort. Ruitenwissers doen het prima. Helemaal stil, geen waas meer en veel beter wissen. Het water wordt ook niet meer van de ruit geblazen, oppervlaktespanning is weer helemaal correct nu!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenBen er eindelijk in geslaagd de SiO2 van mijn voorruit te verwijderen!!!
Enorm tevreden en blij dat er eindelijk een eind gekomen is die verschrikkelijk piepende en stuiterende ruitenwissers. Wat een verschil en een verademing om door de regen te rijden nu.
Na het gebruik van Gyeon Q2M quick detailer piepten mijn ruitenwissers gigantisch. Het enige wat hielp was continu sproeien als je in de regen wou rijden. Er was ook een storende waas vlak na het wissen.
Ik was de afgelopen maanden SiO2 te lijf gegaan met solventen en zoutzuur maar zonder resultaat. Bij het rijden door regen zag ik dat het water nog steeds van de voorruit geblazen werd waardoor ik vermoedde dat het product er nog opzat.
Nu de voorruit gepolijst met een diamantpasta van 3 nanometer. Bij het eerste contact met het glas voel je dat er veel weerstand is alsof er een zeker laag op de ruit zit die je eraf "cut", vervolgens is ze glad. Ik had direct een sterk vermoeden dat het nu gelukt zou zijn.
En effectief, de ruit is helemaal anders nu. Als nieuw en zoals het hoort. Ruitenwissers doen het prima. Helemaal stil, geen waas meer en veel beter wissen. Het water wordt ook niet meer van de ruit geblazen, oppervlaktespanning is weer helemaal correct nu!
Comment
-
Ik vermoed dat de laag SiO2 vanaf het eerste contact met met de diamantpasta weggehaald werd, dat product is zodanig performant dat de diamanten onmiddellijk de SiO2 "wegsneden" en dat is de weerstand die ik voelde. Indrukwekkend als je weet dat duizenden wisbewegingen nog niets hadden afgedaan.
Is gewoon manueel gedaan met een sponsje. Kost wel honderd keer zoveel als Nanolex.Last edited by Gere; 09/11/2016, 21:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenNa het gebruik van Gyeon Q2M quick detailer piepten mijn ruitenwissers gigantisch.
Comment
-
Iemand ervaring met GYEON Q2 View? Ben aan het twijfelen tussen het eerstgenoemde en 1-2 flesjes Rain-X.
Comment
-
Hoe bedoel je juist "ander product"? Omdat GYEON hoofdzakelijk coatings maakt? Ze zijn beiden hydrofobisch.
Rain-X zou inderdaad niet zo lang blijven zitten.
Heb je zelf ervaringen met die GYEON view? Ik sta wel wat huiverig tegenover spul op mijn voorruit gezien de ganse saga met doorgeslagen ruitewissers in dit topic..
Comment
-
Ooit een staaltje gehad van Gyeon. Werkt bij lagere snelheid dan rainx. Minder waas ook bij de eerste keer wissen.
Er is een verschil in methode van hydrofobie, ooit al eens uitgelegd geweest hier door Bert of Simon van WaxIT, maar ik vind het niet onmiddellijk terug.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Iemand ervaring met producten tegen het aandampen van de ruiten? Welke producten (merken) zijn er zoal? Heb rainx gekocht en aangebracht maar dat is brol. Iemand nog aanraders? Ohja, de huis, tuin en keuken middelen heb ik ook al geprobeerd en werken eveneens niet naar behoren.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Bij mij zit de Gyeon er al een paar jaar op en ben daar super tevreden van.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment