Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Bij mij zit de Gyeon er al een paar jaar op en ben daar super tevreden van.
    Die Gyeon View?

Geen problemen met ruitenwissers die full retard gaan?

Comment

• Rain X is maar een vettig goedje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
        Iemand ervaring met producten tegen het aandampen van de ruiten?
        Optiekers gebruiken Optifog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
          Iemand ervaring met GYEON Q2 View? Ben aan het twijfelen tussen het eerstgenoemde en 1-2 flesjes Rain-X.
          Heb sinds deze zomer Q2 View op de voorruit.
          Vanaf een 70km/u moet je de ruitenwissers niet meer gebruiken. De ruiten lijken ook veel properder te zijn, vuil spoelt er heel gemakkelijk af.
          Echter, onder 70km/u ben je genoodzaakt om de ruitenwissers te gebruiken en net zoals enkele anderen hier klapperen mijn ruitenwissers enorm. Vandaar dat ik vandaag ga proberen de Q2 view er weer af te krijgen. Ik heb alles geprobeerd om het klapperen van de ruitenwissers te verhelpen, maar helaas...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
            Iemand ervaring met producten tegen het aandampen van de ruiten?
            Gyeon Anti Fog. €11

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
              Heb sinds deze zomer Q2 View op de voorruit.
              Vanaf een 70km/u moet je de ruitenwissers niet meer gebruiken. De ruiten lijken ook veel properder te zijn, vuil spoelt er heel gemakkelijk af.
              Echter, onder 70km/u ben je genoodzaakt om de ruitenwissers te gebruiken en net zoals enkele anderen hier klapperen mijn ruitenwissers enorm. Vandaar dat ik vandaag ga proberen de Q2 view er weer af te krijgen. Ik heb alles geprobeerd om het klapperen van de ruitenwissers te verhelpen, maar helaas...
              Aiaiai...

Dan is RainX misschien nog the lesser of 2 evils.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

Die Gyeon View?

Geen problemen met ruitenwissers die full retard gaan?
                Nope, geen enkel probleem mee gehad.
                Ben bij Bert naar een demonstratie gegaan en de dag erna het spul er op gezet kwestie van het goed te doen.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Nope, geen enkel probleem mee gehad.
                  Ben bij Bert naar een demonstratie gegaan en de dag erna het spul er op gezet kwestie van het goed te doen.
                  Ik snap het ook niet, wij hebben hier zelf nog geen problemen gehad. Maar dat neemt niet weg dat het zich idd voordoet bij een paar mensen, alleen weten we niet wat ze juist verkeerd hebben gedaan ...

Comment

• Nja, ik heb nu Nanolex Glass polish aangekocht in de hoop het er zo vanaf te krijgen want het klapperen van de wissers weegt niet op de voordelen van Gyeon View.

Comment

• Met dit vuile weer zou je de wagen eigenlijk meer moeten afwassen. Maar waar en hoe doen jullie dat bij vriesweer? Heb geen zin meer om nog langer te wachten met al dat zout. Langs de andere kant wil ik ook niet dat het water die op het fietspad terecht komt bevriest. Onze oprit held een beetje af waardoor het water over het voet en fietspad in de riolering loopt.

Comment

• Bij ons in de buurt is er in een hal een self-carwash met een box of 10, 12...
                        Ik maak daar gebruik van de hogedruk zonder schuim, de rest van m'n kuisspullen inclusief afsluitbare emmers en eventueel nog een jerrycan warm water heb ik dan van thuis mee. In zo'n tuinsproeier heb ik m'n inweekmiddel.
                        Na het kuisen zet ik de wagen uit de box, zodat ik de box niet té ophoudt bij drukke periodes.
                        Is een vrij grote hal, uit de box hinder je er ook niemand, je wagen wordt niet nat door de andere box-gebruikers.
                        Voor mij dé oplossing in de winterperiode.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
                          Bij ons in de buurt is er in een hal een self-carwash met een box of 10, 12...
                          Ik maak daar gebruik van de hogedruk zonder schuim, de rest van m'n kuisspullen inclusief afsluitbare emmers en eventueel nog een jerrycan warm water heb ik dan van thuis mee. In zo'n tuinsproeier heb ik m'n inweekmiddel.
                          Na het kuisen zet ik de wagen uit de box, zodat ik de box niet té ophoudt bij drukke periodes.
                          Is een vrij grote hal, uit de box hinder je er ook niemand, je wagen wordt niet nat door de andere box-gebruikers.
                          Voor mij dé oplossing in de winterperiode.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Had er ook al zitten aan denken aan zo een self-carwash, al was het maar juist om het zout er is af te spuiten.
                          Wou em gisteren dan wassen, maar heb het zo gelaten, ze gaven sneeuw deze nacht, al het werk zou voor niets zijn geweest want auto hangt inmiddels vol zout en sneeuw die er momenteel aan het afsmelten is.

Enig idee in de buurt van Dendermonde? Ik weet er eentje zijn, maar das daar bergop en gisteren kon je daar schaatsen.

Comment

• Gewoon vuil laten.
                            Ik heb het opgegeven: ofwel ga je alle dagen naar een wasbox, en is die dan half proper, voor eventjes, ofwel laat je die gewoon vettig.
                            Ik ga voor de tweede optie, en als men dan weer eens wat droger weer voorspelt, de wasbeurt beginnen met heel veel foam en AF citruspower.
                            Voor de winter maak ik wel dat er een proper laagje wax of sealant op staat.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Morgenvoormiddag positieve temperaturen, ik ga aan de slag. Alletwee overdreven foamen, laten trekken, hogedruk afspuiten en daarna met de hand wassen. Tijdens het foamen en HD'en neem ik zo goed mogelijk onderkant dorpels, wielkassen, onderkant uitlaat,... mee om zout te verwijderen.

Afdrogen kan me gestolen worden gezien regen voorspeld voor (periodes tijdens) de hele week.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Vraagje over die betalende demodagen. Krijg je nog een aankoopbon ter waarde van het te betalen bedrag, of is het gewoon betalen?

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                  Vraagje over die betalende demodagen. Krijg je nog een aankoopbon ter waarde van het te betalen bedrag, of is het gewoon betalen?
                                  Beste Ian,

Het systeem is een dik jaar geleden gewijzigd naar een betalend systeem. De demodagen waar met het waardebon systeem uitverkocht in minder dan 2 uur. Op zich geen probleem ware het niet dat het steeds dezelfde klanten waren die eerst waren omdat het hen "toch niets koste" omdat ze regelmatige klant waren. Echter, de demodagen hebben als doel om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met detailing en hen dit op de juiste manier te leren aanpakken. Deze mensen waren dan ook niet gedient met een demodag die steeds volzet is.

Begin 2016 zijn we naar een betalend systeem gegaan voor 20 man. Deze zijn nog steeds uitverkocht op 2 dagen tijd maar het geeft ten minste iedereen een kans zich in te schrijven omdat we dit zo goed als mogelijk communiceren.

In 2017 zijn we overgegaan naar een groep van 15 man om de kwaliteit nog te verhogen, ook hebben we prijs hiervoor iets moeten verhogen.

We streven ernaar de kwaliteit alsook de frequentie van de demodag op te drijven om zo aan de vraag te kunnen voldoen en zoveel mogelijk mensen kennis te kunnen laten maken met de wereld van high end detailing

Comment

• Werkt dat goed zo'n inweekmiddel?
                                    Las er hierboven over en zie ook dat handcarwashes dat steeds gebruiken.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Jij bedoelt een foam? (pre-wash?)
                                      JA!

Verstuurd met de postduif.

Comment

• Carwashes gaan eerder een TFR (traffic film remover) gebruiken. Die zijn niet zo vriendelijk voor je wax.
                                        Alternatief hiervoor kan bv. een Autofinesse Citrus Power zijn. Die kan je gewoon over je auto vernevelen, en lost ook heel wat vuil. AF beweert dat deze wax-friendly is.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Schoonbroer heeft em ne Cabrio gekocht, iemand advies (cleanen, eventueel sealen tegen vuil als dat bestaat enz...) voor het onderhouden van dat stoffen dak?

Comment

Working...
                                          X