Mededeling

Collapse
No announcement yet.

velgen beschermen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• velgen beschermen

Hallo allemaal,

ik krijg morgen een nieuw setje velgen binnen. Nuja nieuw, tweedehands eigenlijk . Nu zou ik ze graag voor het plaatsen eens goed willen detaillen en beschermen. Mijn auto geeft echt enorm veel zwart stof af op de velgen. De vorige eigenaar heeft dat nooit verzorgd en mijn alu velgen zien er dus een beetje als negertjes uit

Ik ga het volgende er mee doen;
    - wassen met meguiars velgen reiniger
    - clayen
    - opnieuw wassen tot al het vuil eraf is

Hoe kan ik dan de velg het best beschermen tegen dat zwarte stof zodat het er volgende keer simpel vanaf te spoelen is?

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

ik krijg morgen een nieuw setje velgen binnen. Nuja nieuw, tweedehands eigenlijk . Nu zou ik ze graag voor het plaatsen eens goed willen detaillen en beschermen. Mijn auto geeft echt enorm veel zwart stof af op de velgen. De vorige eigenaar heeft dat nooit verzorgd en mijn alu velgen zien er dus een beetje als negertjes uit

Ik ga het volgende er mee doen;
    - wassen met meguiars velgen reiniger
    - clayen
    - opnieuw wassen tot al het vuil eraf is

Hoe kan ik dan de velg het best beschermen tegen dat zwarte stof zodat het er volgende keer simpel vanaf te spoelen is?
    Ik zou voorstellen dat je ofwel met een paintcleaner of een lichte polish de velgen weer helemaal zuiver en fris maakt, en dan met een specifieke wheelsealant de velgen te beschermen.

Blackfire Wet Diamond all metal sealant of Poorboys Wheelsealant is wat ik gebruik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Ik zou voorstellen dat je ofwel met een paintcleaner of een lichte polish de velgen weer helemaal zuiver en fris maakt, en dan met een specifieke wheelsealant de velgen te beschermen.

Blackfire Wet Diamond all metal sealant of Poorboys Wheelsealant is wat ik gebruik
      Hoe lang houdt dat eigenlijk, Bert?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Hoe lang houdt dat eigenlijk, Bert?
        Volledig afhankelijk van hoeveel km's je ermee doet, hoe je de velgen achteraf onderhoudt (velgenreiniger of agressieve voorwas) kan dat 1 tot 8 weken of meer zijn.

In mijn geval is het 8 tot 12 weken.

Comment

ik doe zo'n 1000km / week, dan zou ik die stappen elke week terug moeten ondernemen?

Meguiars krijgt de buitenkant van de volg nu telkens terug mooi proper maar het stof hecht zich gewoon enorm snel terug vast.

@Bert; k ga binnenkort eens een order bij je doen voor polierproducten. K laat het je eind september weten

Komt er binnenkort opnieuw zo'n demodag? Ik zou nl dat polieren onder de knie willen krijgen

Comment

ik doe zo'n 1000km / week, dan zou ik die stappen elke week terug moeten ondernemen?

Meguiars krijgt de buitenkant van de volg nu telkens terug mooi proper maar het stof hecht zich gewoon enorm snel terug vast.

@Bert; k ga binnenkort eens een order bij je doen voor polierproducten. K laat het je eind september weten

Komt er binnenkort opnieuw zo'n demodag? Ik zou nl dat polieren onder de knie willen krijgen
            Yup,

Midden october ergens.

Maar daar worden binnenkort nog over gesproken en dan zie je het hier en in je mailbox wel verschijnen

Comment

@Fromalk --> heb hetzelfde probleem, ik doe ook zo rond de 1000 km per week. En als je dan je velgen bekijkt op het einde van de week dan zijn ze SMERIG :@

Ik zoek ook iets om preventief die vuiligheid daar weg te houden , marja :s

Comment

Inderdaad gebruik voor de velgen Rimwax...

Je merkt toch als je na een week je velgen poetst dat het vuil er veel makkelijker afgaat!

Comment

Inderdaad, het gaat echt niet voorkomen dat ze niet meer vuil worden (dan kan geen elk product), maar de remstof gaat minder makkelijk hechten wat onderhoud veel makkelijker maakt.

Comment

Ik doe ook meer dan 1000km/week.

Als ik de velgen met wheel sealant heb beschermd, dan was ik de auto inclusief velgen 1x per week. Ik gebruik dan geen velgenreiniger, maar gewoon een washmitt voor de velgen en m'n shampoo waar ik de rest van de auto mee was. Velgen (inclusief binnenkant) zijn zo op 1-2-3 gedaan, duurt echt niet lang! Als je dit zo wekelijks doet ga je er héél lang genot van hebben, en gaat het wassen van de velgen echt makkelijk zijn en blijven!

Wheel sealant breng ik aan in 2 laagjes, telkens aan het begin van het seizoen (wintervelgen - zomervelgen). In principe mag het tussendoor nog eens, maar ik krijg m'n velgen telkens volledig proper dus laat ik het maar zo.

Comment

Dit product is naar het schijnt zeer goed,ga het bij het wisselen van zomer naar wintervelgen ook aanbrengen op de mijne.

Comment

Working...
                      X