Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teervlekken aan de binnenkant van mijn velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Teervlekken aan de binnenkant van mijn velgen

Hallo beste car-detailers

Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een Mini Cooper uit 1990, deze heb ik naar mijn zin gerestaureerd (lees niet: getuned ), ik wilde hem zo origineel mogelijk houden, maar toch sportief.

Op mijn velgen heb ik teervlekken die maar niet weg te krijgen zijn. Na een bezoek aan Wax-it te Oudenaarde heb eens de velgen geclay'ed, maar zonder veel effect, het meeste vuil is eraf maar niet alles.

Hieronder mijn werkwijze:

1. Eerst heb ik de velgen afgestoomd met water van +/- 60°C en ze vervolgens ingezeept met een geut Dreft.

2. Terug afgespoeld

3. Clayen met de bijhorende spray

4. Afdorgen

Resultaat? Miniscule teervlekjes die overblijven...

Ik heb van alle stappen foto's genomen zodat mijn probleem iets duidelijker in beeld wordt gebracht.

Grts Matthias

Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 12/09/2009, 21:18. Reden: Bijwerking tekst

I.p.v. Dreft gebruik eens een degelijk wielreinigingsproduct zoals je er zoveel hebt van poorboys of blackfire. Misschien is dat al een stap in de goede richting. Als dat nog niet lukt een teerverwijderaar gebruiken, eerst een lichte versie en als dat nog altijd niet lukt een sterker middel .

Mvg
    Last edited by ; 13/09/2009, 12:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E-Matth Bekijk Berichten
      Hallo beste car-detailers

Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een Mini Cooper uit 1990, deze heb ik naar mijn zin gerestaureerd (lees niet: getuned ), ik wilde hem zo origineel mogelijk houden, maar toch sportief.

Op mijn velgen heb ik teervlekken die maar niet weg te krijgen zijn. Na een bezoek aan Wax-it te Oudenaarde heb eens de velgen geclay'ed, maar zonder veel effect, het meeste vuil is eraf maar niet alles.

Hieronder mijn werkwijze:

1. Eerst heb ik de velgen afgestoomd met water van +/- 60°C en ze vervolgens ingezeept met een geut Dreft.

2. Terug afgespoeld

3. Clayen met de bijhorende spray

4. Afdorgen

Resultaat? Miniscule teervlekjes die overblijven...

Ik heb van alle stappen foto's genomen zodat mijn probleem iets duidelijker in beeld wordt gebracht.

Grts Matthias

Een velgenreiniger zal hiervoor niet veel helpen vrees ik ...

Als clayen niet helpt kan je enkel nog het volgende proberen.
      Teerverwijderaar (Tardis of poorboys bug squash bvb)
      Cleaner (Werkstatt Prime Strong)

Anders gooi je die velg even in de auto en kom je even tot hier hé ... dan bekijken we het samen eens

Comment

No offence, maar waarom zou je zoveel moeite doen voor een paar stipjes aan de binnenkant van je velg die je toch nooit zult zien...

Comment

Dergelijke stipjes en erger heb ik weggekregen door een chemische velgenreiniger te gebruiken. Ik smeerde het er ruim voldoende plaatselijk op met een penseel, enkele minuten wachten en dan goed op wrijven met een doek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Een velgenreiniger zal hiervoor niet veel helpen vrees ik ...

Als clayen niet helpt kan je enkel nog het volgende proberen.
            Teerverwijderaar (Tardis of poorboys bug squash bvb)
            Cleaner (Werkstatt Prime Strong)

Anders gooi je die velg even in de auto en kom je even tot hier hé ... dan bekijken we het samen eens
            Bert, super! Zodra ik geïnstalleerd ben in Gent op mijn kot, kom ik daar eens achter, heb jij dat op stock?

Ik breng dan ook de velg eens mee, dan zie je het probleem ook eens.. Maar volgens mij ligt het probleem aan één iets, nl. dat de velg bestaat uit miniscule ribbels zodat die teervlekken daar tussen komen te zitten, is ook goed te zien op de foto.

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om de Mini eens te behandelen (clayen, polishen en waxen), maar zodra ik daar aan begin, neem ik ook voldoende foto's zodat je ook eens kan oordelen waar mijn fouten zitten tijdens de behandeling.

Ciao!

PS: Nog eens bedankt aan de andere detailers om zo spoedig te antwoorden, alle andere ideeën zijn steeds welkom!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              No offence, maar waarom zou je zoveel moeite doen voor een paar stipjes aan de binnenkant van je velg die je toch nooit zult zien...

Ik heb overal aan mijn wagen teer hangen.

Van mijn velgen tot ophanging echt alles
              Dat kwam omdat ik door een troep hete teer ben gereden, na een accident geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten

Idd, seffes ga je nog de binnenkant van je uitlaat reinigen.

Comment

Beste middeltje om de velgen proper te krijgen aan de binnenkant: remmenreiniger...

Zeker eens proberen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmdetailings Bekijk Berichten
                    Beste middeltje om de velgen proper te krijgen aan de binnenkant: remmenreiniger...

Zeker eens proberen
                    Toch wel mee opletten hoor !!! Je gaat je namelijk de laklaag beschadigen omdat die véél te krachtig is !

Comment

remreiniger tast toch wel de laklaag aan hoor, ik spreek uit ervaring
                      Om teervlekjes weg te krijgen kan je beter wasbenzine of white spirit nemen.

Schuurpapier werkt ook zeer goed heb ik vandaag ondervonden!
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                      X