Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roestvorming rond wielnaaf normaal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Roestvorming rond wielnaaf normaal?

    Mijn velgen worden wekelijks gewassen met een sopje van foamshampoo (want iets straffer dan Gold Class shampoo en zachter dan Wheel Cleaner) en afgespoten met hogedrukreiniger.
    (De eerste weken gebruikte ik uitsluitend All Wheel Cleaner maar dat was eigenlijk overdreven met dit mooie weer).

    Nu (na 5 maanden ouderdom) ontstaat er storende roestvorming achter de spaken rond de wielnaaf.
    Doe ik iets verkeerd of is dat normaal?

    En vooral : hoe kan dat verwijderd en verhinderd worden?

    Alvast bedankt!




  • #2
    Kan het niet zijn dat je het daar niet goed genoeg droogt?

    Comment


    • #3
      Na het wassen ga ik wel een 10tal min. rondrijden om alles te laten drogen, maar handdrogen met een doek doe ik niet.

      Comment


      • #4
        Dat rondrijden ging mijn advies zijn als je zei dat je het daar niet droogde
        Nu heb 'k dus geen flauw idee hoe dat daar komt.

        Comment


        • #5
          Dat is normaal ja . Je kan het eens afschuren en opnieuw verven met een roestwerende en hittebestendige verf ofzo.
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #6
            ons vader zijn bmw heeft dat heel erg,
            echt mottig op zo'n auto

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
              ons vader zijn bmw heeft dat heel erg,
              echt mottig op zo'n auto
              Heb dat al vaker gezien, vooral bij BMW's eigenlijk...
              Onze X5 heeft daar ook wel wat last van...(alleen vooraan)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Dat is normaal ja . Je kan het eens afschuren en opnieuw verven met een roestwerende en hittebestendige verf ofzo.
                Jup, heb ik een paar weken geleden ook gedaan toen ik bezig was met de achterste remklauwen te verven..
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                Comment


                • #9
                  Ik had net hetzelfde voor bij mijn BMW 1 serie, dacht toen dat het kwam door de producten die men gebruikt in de car wash. Maar blijkbaar dus niet...

                  Comment


                  • #10
                    Ik had gedacht vlak na de winter de roest weg te schuren en vervolgens Matte hittebestendige vernis van MOTIP aan te brengen (bestand tot 650 °C) over de geschuurde delen.

                    Enige moeilijkheid lijkt me volgens de fiche :

                    Na aanbrengen van de laklaag (2x) 30 tot 60 minuten verhitten (160°C) om de laklaag uit te laten harden.

                    De lak kan wel inbranden door te rijden en te remmen me dunkt.



                    Is dat realistisch?
                    Last edited by ; 29/01/2010, 22:44.

                    Comment


                    • #11
                      Geen reactie? Is de vraag zo moeilijk of betreft detaillen enkel poetsen en blinken?

                      Comment


                      • #12
                        Het verhitten dient vooral om de lak te laten uitharden en uitgassen !
                        Zet er gedurende een 30tal minuten eens een bouwlamp op,dat zal wel voldoende zijn volgens mij !

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                          Geen reactie? Is de vraag zo moeilijk of betreft detaillen enkel poetsen en blinken?
                          Eigenlijk wel ja

                          Om toch maar op uw vraag te antwoorden: die hittebestedige lak lijkt me niet echt realistisch hè? Ik heb een tijdje geleden mijn velgen gespoten met Motip velgenlak gevolgd door een paar lagen blanke lak. Tot nu toe ziet het er goed uit. Ik zou dat eens proberen maar zeker eerst zorgen dat alle oxidatie weg is op de velg en eventueel met grondlak werken.
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                            Ik had gedacht vlak na de winter de roest weg te schuren en vervolgens Matte hittebestendige vernis van MOTIP aan te brengen (bestand tot 650 °C) over de geschuurde delen.

                            Enige moeilijkheid lijkt me volgens de fiche :

                            Na aanbrengen van de laklaag (2x) 30 tot 60 minuten verhitten (160°C) om de laklaag uit te laten harden.

                            De lak kan wel inbranden door te rijden en te remmen me dunkt.



                            Is dat realistisch?

                            Ben je technisch aangelegd?

                            Als je het ziet zitten om de naaf te demonteren, dan kan je dat toch demonteren en in de oven verhitten?
                            Powered by Detroit Diesel.

                            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                            Comment


                            • #15
                              dat is een stuk van je remschijf he. dat is nog altijd gewoon staal dus roest is normaal.
                              geen schrik hebben. tegen dat die roest strucurele schade aanbricht is de schijf al 4x vervangen

                              Comment


                              • #16
                                Bij mijn wagen had ik dat ook, echt enorm hard zelfs.
                                Het stoorde mij, want je zag dat heel duidelijk door de velg door als je ervoorbij liep.
                                Ik heb dat stuk dan zelf geschilderd met een setje van 'Motip brake caliper' paint. Dat is ondertussen een jaar geleden en het ziet er nog goed uit.
                                2012 Renault Megane RS

                                Comment


                                • #17
                                  verf op u remschijven (want het is en blijft een stuk van u schijf he), goe bezig
                                  als het niet op het stuk was waar u blokken op pakken (dan zou ik helemaal aant lachen zijn) dan heb je zowizo een stuk van de schijf bedekt met verf en kan die zijn warmte minder goed kwijt. Dan denk ik bij mijzelf geluk dat het om de achterste wielen gaat

                                  voor degene die niet geloven dat het een stuk van de schijf is hier een foto van een schijf en bekijk het dan maar op de wagen

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dat het oppervlak van een remschijf roest is heel normaal, het is tenslotte onbeschermd staal !
                                    Kijk maar eens als je je auto en velgen grondig gewassen hebt, je remschijven staan volledig vol met een laagje roest.
                                    Een normaal verschijnsel ,dit is oxydatie die na een paar keer remmen volledig verdwenen is .
                                    Ik zou er geen verf opspuiten, als het je echt stoort demonteer dan je wiel en schuur de roest eraf.
                                    Last edited by ; 19/02/2010, 18:38.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bij cabje is dit euvel sinds deze winter ook serieus duidelijk geworden.
                                      En idd, het is geen zicht bij de dungespaakte velgen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Is het dan ook normaal dat de remklauwen achter iets meer dan een jaar onderhevig zijn aan roest?
                                        Het stoort mij enorm, maar de garage zegt dat dit normaal is.
                                        Ik dacht dat die in verloop van tijd gewoon zwart werden door ophoping van remstof.
                                        Bijgevoegde Bestanden

                                        Comment

                                        Working...
                                        X