Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teflon coating?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Teflon coating?

    Tegen december krijg ik mijn nieuwe wagen aan, mits deze wit is had ik mij al verwacht aan extra wasbeurten.

    Nu heb ik onlangs veel gehoord over een teflon coating over de wagen... Zou je enkel nog met water moeten afspoelen en alles zou terug proper moeten zijn.

    Werkt zo een teflon coating echt zo goed? Helpt het ook tegen steenslag? En het prijskaartje voor je wagen volledig te laten doen, iemand een idee van?

    Alvast bedankt

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
    Tegen december krijg ik mijn nieuwe wagen aan, mits deze wit is had ik mij al verwacht aan extra wasbeurten.

    Nu heb ik onlangs veel gehoord over een teflon coating over de wagen... Zou je enkel nog met water moeten afspoelen en alles zou terug proper moeten zijn.

    Werkt zo een teflon coating echt zo goed? Helpt het ook tegen steenslag? En het prijskaartje voor je wagen volledig te laten doen, iemand een idee van?

    Alvast bedankt
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Het is wat iedereen graag zou willen geloven en daar spelen de marketing afdelingen van die soort producten op in. Er is hier al veel over geschreven dus ik zou even zoeken

    Kort: het zijn gewoon sealants die meestal niet goed aangebracht worden en dus waardeloos zijn, in tegendeel ! De meeste van die behandelingen maken meer schade dan dat ze goed doen aangezien ze door mensen aangebracht worden die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

    PS: Geloof ook niets van de Teflon ... dat is opnieuw marketing (opnieuw, lees even verder en je vindt de uitleg :p)

    Comment


    • #3
      Tenzij ze uwe auto in de oven gaan steken kunnen ze geen teflon doen hechten aan uw carrosserie hoor

      Zever, gezever, zoals een bekend tv-figuur zou zeggen.

      Comment


      • #4
        misschien in het kader hiervan eens volgende vaststelling ter discussie werpen:

        Ik ben zeker en vast geen freak, maar wil mijn wagen toch redelijk proper houden, vandaar dat ik hem toch wel minstens 1of 2 keer per jaar 'simoniseer' en daarna telkenmale tussenin was met autoshampoo was waar zogezegd wat fragmenten carnaubawax inzit (zo lees ik het toch op de verpakking), kwestie van toch niet met dreft te gaan werken bij wijze van spreken, en al de "simoniz" er dan in 1 wasbeurt direct al af te gaan doen.
        Werkt op zich wel goed, en het in de was zetten met 'gewoon' product blijft hierdoor op zich toch min of meer bewaard gedurende de periode tussenin dat ik enkel met autoshampoo was en spoel.
        Maar wat ik wél al ondervonden heb, dat is dat het intact houden van het beschermlaagje simoniz van dien aard is dat het telkenmale als stofmagneet werkt als je de auto aan het afzemen bent: 't is precies dat je door met uw zeemvel een soort van statische electriciteit creëert zodat alle minste stof wordt aangetrokken die eventueel in uw zeemdoek kan zitten en in de atmosfeer rondvliegt.
        Resultaat: als ik gedaan heb met mijn zwarte wagen af te drogen zie ik her en der al opnieuw stof liggen dat aangetrokken wordt als een magneet, en da's wel frustrerend. (terwijl je dat op een lichte kleur ook wel zult hebben, maar het niet of veel minder zult opmerken).
        Langs de andere kant geloof ik nu ook niet dat de duurdere (merk)producten van dien aard zijn dat ze dat volledig zouden tegengaan... of het ik het toch goed mis?

        btw, misschien kan mij iemand een tip geven: bij een self car wash kun je het programma 'hot wax' soms kiezen...hoewel ik absoluut geen fervent liefhebber ben van die wasstraten (was liever zelf met de hand), moet ik toch zeggen dat ik in de winter toch wel mij eens zou laten gaan als er veel zout gestrooid wordt...
        zo'n hot wax geeft ogenschijnlijk een goed resultaat - daarom de vraag: welk product leent er zich toe om dat ook aan het warme handwaswater toe te voegen, zodat je met dezelfde bewerking ook zo'n resultaat hebt? een vloeibare (wiitte dooschijnende) wax? ik deed onlangs de proef op de som met wat gewone simonisatie toe te voegen aan het waswater...resultaat: het 'kabbelt', slaat mat uit als het water koud wordt op de wagen bij het afspoelen, en je hebt nen hoop extra werk om alles terug blinkend te krijgen... lukt op zich wel mits de nodige moeite, maar dan heb je weer het stof-aantrek effect omdat je zoveel moeten opblinken hebt...

        goede raad steeds welkom, hoewel het echt niet de bedoeling is om daar uren aan te staan poetsen!
        Last edited by ; 01/10/2009, 13:04.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk Berichten
          misschien in het kader hiervan eens volgende vaststelling ter discussie werpen:

          Ik ben zeker en vast geen freak, maar wil mijn wagen toch redelijk proper houden, vandaar dat ik hem toch wel minstens 1of 2 keer per jaar 'simoniseer' en daarna telkenmale tussenin was met autoshampoo was waar zogezegd wat fragmenten carnaubawax inzit (zo lees ik het toch op de verpakking), kwestie van toch niet met dreft te gaan werken bij wijze van spreken, en al de "simoniz" er dan in 1 wasbeurt direct al af te gaan doen.
          Werkt op zich wel goed, en het in de was zetten met 'gewoon' product blijft hierdoor op zich toch min of meer bewaard gedurende de periode tussenin dat ik enkel met autoshampoo was en spoel.
          Maar wat ik wél al ondervonden heb, dat is dat het intact houden van het beschermlaagje simoniz van dien aard is dat het telkenmale als stofmagneet werkt als je de auto aan het afzemen bent: 't is precies dat je door met uw zeemvel een soort van statische electriciteit creëert zodat alle minste stof wordt aangetrokken die eventueel in uw zeemdoek kan zitten en in de atmosfeer rondvliegt.
          Resultaat: als ik gedaan heb met mijn zwarte wagen af te drogen zie ik her en der al opnieuw stof liggen dat aangetrokken wordt als een magneet, en da's wel frustrerend. (terwijl je dat op een lichte kleur ook wel zult hebben, maar het niet gaat opmerken).
          Langs de andere kant geloof ik nu ook niet dat de duurdere (merk)producten van dien aard zijn dat ze dat volledig zouden tegengaan... of heb ik het toch goed mis?

          btw, misschien kan mij iemand een tip geven: bij een self car wash kun je het programma 'hot wax' soms kiezen...hoewel ik absoluut geen fervent liefhebber ben van die wasstraten (was liever zelf met de hand), moet ik toch zeggen dat ik in de winter toch wel mij eens zou laten gaan als er veel zout gestrooid wordt...
          zo'n hot wax geeft ogenschijnlijk een goed resultaat - daarom de vraag: welk product leent er zich toe om dat ook aan het warme handwaswater toe te voegen, zodat je met dezelfde bewerking ook zo'n resultaat hebt? een vloeibare (doorschijnende, zoals water) wax? ik deed onlangs de proef op de som met wat gewone simonisatie toe te voegen aan het waswater...resultaat: het 'kabbelt', slaat mat uit als het water koud wordt op de wagen bij het afspoelen, en je hebt nen hoop extra werk om alles terug blinkend te krijgen... lukt op zich wel mits de nodige moeite, maar dan heb je weer het dubbel stof-aantrek effect omdat je zoveel moeten opblinken hebt...

          goede raad steeds welkom, hoewel het echt niet de bedoeling is om daar uren aan te staan poetsen!!
          Je wash & was product is gewoon te vettig volgens mij. Na het drogen is je wagen dus vettig, en alle stof blijft er mooi aan kleven

          Lees het volgende topic even door zou ik zeggen

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Je wash & was product is gewoon te vettig volgens mij. Na het drogen is je wagen dus vettig, en alle stof blijft er mooi aan kleven

            Lees het volgende topic even door zou ik zeggen
            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40848
            dag Bert, dank voor de reactie en de link met waardevolle tips!
            wellicht zal het mogelijks dat wel zijn, hoewel ik al gemerkt heb als ik de wagen gewoon met klaar regenwater was en afspoel (als hij niet te vuil is), ik toch ook te maken heb met stof die zich afzet op de net gewassen wagen. het "kleeft" er wel niet aan, maar blijft toch wel liggen.
            zo'n wafeldoek om af te drogen lijkt mij al een hele verbetering tov mijn (synthetisch of echt) zeemvel, beiden geven immers hetzelfde ongewenst resultaat.
            mogelijks zak ik wel even af om zo'n doek bij u aan te kopen, ik ben immers ook van oudenaarde.
            groetjes en bedankt

            ps: hoe mooi ook een zwarte wagen oogt en is, voor mij echt geen zwarte meer!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk Berichten
              dag Bert, dank voor de reactie en de link met waardevolle tips!
              wellicht zal het mogelijks dat wel zijn, hoewel ik al gemerkt heb als ik de wagen gewoon met klaar regenwater was en afspoel (als hij niet te vuil is), ik toch ook te maken heb met stof die zich afzet op de net gewassen wagen. het "kleeft" er wel niet aan, maar blijft toch wel liggen.
              zo'n wafeldoek om af te drogen lijkt mij al een hele verbetering tov mijn (synthetisch of echt) zeemvel, beiden geven immers hetzelfde ongewenst resultaat.
              mogelijks zak ik wel even af om zo'n doek bij u aan te kopen, ik ben immers ook van oudenaarde.
              groetjes en bedankt

              ps: hoe mooi ook een zwarte wagen oogt en is, voor mij echt geen zwarte meer!
              Zwart moet je tijd in steken en dan is het oooooo zo mooi

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk Berichten
                dag Bert, dank voor de reactie en de link met waardevolle tips!
                wellicht zal het mogelijks dat wel zijn, hoewel ik al gemerkt heb als ik de wagen gewoon met klaar regenwater was en afspoel (als hij niet te vuil is), ik toch ook te maken heb met stof die zich afzet op de net gewassen wagen. het "kleeft" er wel niet aan, maar blijft toch wel liggen.
                zo'n wafeldoek om af te drogen lijkt mij al een hele verbetering tov mijn (synthetisch of echt) zeemvel, beiden geven immers hetzelfde ongewenst resultaat.
                mogelijks zak ik wel even af om zo'n doek bij u aan te kopen, ik ben immers ook van oudenaarde.
                groetjes en bedankt

                ps: hoe mooi ook een zwarte wagen oogt en is, voor mij echt geen zwarte meer!

                Smijt je wasmethode en shampoo buiten en spring eens bij wax-it binnen. Een hele nieuwe wereld zal voor je open gaan (trust me, ik was ook zo ne 'zeemvel-mens' in het begin, niwaar Bert? )

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Smijt je wasmethode en shampoo buiten en spring eens bij wax-it binnen. Een hele nieuwe wereld zal voor je open gaan (trust me, ik was ook zo ne 'zeemvel-mens' in het begin, niwaar Bert? )
                  En je zou hem nu moeten bezig zien !!!

                  Met foamgun, quickdetail en velgenborstels !

                  Maar uw wagen nu is ook een wereld van verschil met vroeger hé !

                  Comment


                  • #10
                    diene foamgun was de max.
                    Ik denk wel dat ik meer muur dan auto gefoamd heb toen

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Smijt je wasmethode en shampoo buiten en spring eens bij wax-it binnen. Een hele nieuwe wereld zal voor je open gaan (trust me, ik was ook zo ne 'zeemvel-mens' in het begin, niwaar Bert? )
                      Ik heb spijt dat ik die lessen van Bert gemist heb, ik ben ook zo'n zeemvel-miskweek

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, ken ik...
                        Van zodra de nieuwe er is zal ik ook eens moeten leren hoe je tegoed een auto wast met de jusite producten.
                        Zat nog vast in het tijdperk van dreft en spons

                        Comment


                        • #13
                          Wax-it is bezig met een nieuwe dag vol uitleg en info voor te bereiden

                          Comment


                          • #14
                            Dat is goed, volgende week heb ik een afspraak met een detailer die mij de basis gaat uitleggen en mij ook dingen gaat voordoen.

                            Heel veel producten heb ik al maar zeker nog niet genoeg om alles te kunnen doen.

                            Oa geen machine enz... en dat zal ik dus volgend weekend hopelijk wel hebben.

                            Maar meerdere lessen zal in mijn geval wel nodig zijn

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                              Wax-it is bezig met een nieuwe dag vol uitleg en info voor te bereiden
                              Bij deze ben ik al kandidaat als het niet op een zondag valt Bestaat hiervoor al een post ?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
                                Bij deze ben ik al kandidaat als het niet op een zondag valt Bestaat hiervoor al een post ?
                                Nog niet, maar ik hoop die morgen online te hebben

                                Comment


                                • #17
                                  Blij dat een professional het es zegt, al die geldklopperij en wonderproducts....

                                  Veel minder duur en betere resultaten heb je door uw auto gewoon wekelijks te wassen ipv alle 3 maanden, en simpele tips zoals niet in de zon was en goed materiaal gebruiken voor het wassen of de wastips es lezen van wax it .be

                                  En 1 keer na de winter uw wagen een profesionele detail laten ondergaan is een veel betere investering en zal veel betere resultaten geven voor veel minder geld.

                                  Comment


                                  • #18
                                    On-topic please!

                                    Comment


                                    • #19
                                      @ xxxracexxx: Je zegt geen freak te zijn, maar je doet toch meer dan sommige klanten die ik hier binnen heb gehad

                                      Mooiste voorbeeld wat me ook altijd bij zal blijven was iemand met een Ferrari.
                                      Hij zag mijn rek met spullen en hij zei: 'Zo'n rek heb ik ook staan in de garage'.......'niet zo uitgebreid als bij jou hoor, er staat alleen maar Glassex en keukenpapier op'.

                                      'Oh', zeg ik, 'Voor de ramen?'...........'Neuh' zegt ie, '...doe ik de hele wagen mee'

                                      Ennieweej, zoals Bert al zegt geloof niet te veel van die marketing praatjes.
                                      Je kunt beter voor dat geldt de wagen na levering mooi laten detailen en hem zelf met enkele goede producten en accessoires onderhouden.
                                      Dat klinkt meteen als werken en zweten, maar geloof me, dat valt met enkele goede tips en producten echt wel mee.
                                      En weet je, als hij daar eenmaal mooi staat te glimmen en je merkt hoe makkelijk het gaat eenmaal goed onderhouden..........durf te wedden dat je er plezier aan gaat beleven, je zou niet de eerste zijn die omslaat

                                      Comment


                                      • #20
                                        Die 'teflon'producten gaan niet om het al dan niet geloven. 't is gewoon verkoopspraat. Mocht Wax-it of CCC of gelijk welke andere detailer die zijn vak wel kent hetzelfde beginnen beweren. "Ja nu blinkt die gegarandeerd de komende 5 jaar!!" dan zou 't gros van 't publiek dat gewoon voor waar aannemen. Hoe kan je trouwens garantie geven op glans, wat is glans, en in wie zijn ogen glanst ie?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X