Mededeling

Collapse
No announcement yet.

polieren + beschermlaag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • polieren + beschermlaag

    Ik heb lichte krasjes die veroorzaakt werden door een sleutel(een zeer plezante grap van iemand), ik zou het willen uitpolieren met een DAP500 en poliermiddel van poorboy's mijn vragen zijn :
    1.De welke zal ik het best gebruiken?
    2. Is de SSR1 een finish of moet ik het nog met iets anders laten opblinken?
    3.Moet ik de volledige wagen polieren of enkel de plaats waar de kras zich bevindt, het is een zwarte wagen (metallic(pareleffect))van 2007 ?
    4. Moet ik de volledige wagen clayen voor het te polieren?
    5. Het bescherm laag best met wax of sealant? machinaal of handmatig aanbrengen?
    6. Dit is het belangrijkste vraag eigenlijk, is er een groot risico van de lak te beschadigen voor een biginner die zijn wagen voor de eerste keer wilt polieren.

    Hopelijk kunnen jullie een paar van mijn vragen beantwoorden.
    Dank u.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ted1986 Bekijk Berichten
    Ik heb lichte krasjes die veroorzaakt werden door een sleutel(een zeer plezante grap van iemand), ik zou het willen uitpolieren met een DAP500 en poliermiddel van poorboy's mijn vragen zijn :
    1.De welke zal ik het best gebruiken?
    2. Is de SSR1 een finish of moet ik het nog met iets anders laten opblinken?
    3.Moet ik de volledige wagen polieren of enkel de plaats waar de kras zich bevindt, het is een zwarte wagen (metallic(pareleffect))van 2007 ?
    4. Moet ik de volledige wagen clayen voor het te polieren?
    5. Het bescherm laag best met wax of sealant? machinaal of handmatig aanbrengen?
    6. Dit is het belangrijkste vraag eigenlijk, is er een groot risico van de lak te beschadigen voor een biginner die zijn wagen voor de eerste keer wilt polieren.

    Hopelijk kunnen jullie een paar van mijn vragen beantwoorden.
    Dank u.
    De zoekfunctie is hier makkelijk te gebruiken...

    Comment


    • #3
      Is de wagen eerder al onder handen genomen?
      Als de lak in een goede staat is kan je inderdaad lokaal gaan corrigeren en hoogst waarschijnlijk de klei stap overlaten. Doe de test of er kleien nodig is.

      Misschien kan het interessant zijn om nu al de hele wagen aan te pakken, nu je toch bezig bent.

      De SSR1 zal belange niet voldoende zijn om die sleutel er uit te krijgen, hoogst waarschijnlijk wordt dat de SSR3 als dat een serieuze kras is.

      Bescherming hangt ook wat af van wat je zelf verwacht, het resultaat met een wax is een stuk mooier, een sealant heeft over 't algemeen een langdurige bescherming. Je kan beide ook combineren door eerst een sealant aan te brengen aan daarna de wax er over.

      Met de DAP500 kan je in principe niet veel fout doen, het toestel is bijna foolproof (al zijn er wel die er in slagen... )

      Kan het niet interessanter zijn om je wagen eerst es onderhanden te laten nemen door een specialist, waarna jij zelf gewoon het onderhoud doet. Het correct wassen en van tijd tot tijd beschermen?

      Comment


      • #4
        Dank u voor uw snelle antwoord , ik zou het eigenlijk volledig zelf willen doen.
        De lak ziet er nog schoon uit, maar hoe kan ik weten of ik de volledige auto moet kleien of niet?
        Volgens u zal de SSR3 nodig hebben, moet ik het dan afwerken met een SSR1?
        Moet ik de wax na elke wasbeurt terug aanbrengen of is dit niet nodig? Ik was mijn wagen om de 2 weken.

        Sorry voor al die lastige vragen die ik stellen kan, maar ik ken er eigenlijk helemaal niets van en hoop iets bij te leren met deze forum.

        Comment


        • #5
          Om na te gaan of je moet kleien, kan je eventueel de truc met het plastic zakje toepassen. Steek je hand in een plastic zakje en ga over de lak, wanneer dit gladjes aanvoelt hoef je niet te kleien. Bij enige weerstand is kleien aangeraden.

          Na SSR3 moet je steeds nawerken en dit kan met SSR1. Maar ik zou eerst met SSR2,5 proberen ipv SSR3. Dit laatste is natuurlijk afhankelijk van de kras maar het is beter om eerst SSR2,5 te proberen en daarna, wanneer je merkt dat deze niet afdoende werkt, over te schakelen naar sterker maw SSR3.

          Het is niet nodig om na elke wasbeurt terug wax aan te brengen maar ook hier is enige feeling nodig. Terug wax aanbrengen is nodig wanneer er weinig of geen beading (water vormt na de aanwezigheid van wax mooie druppels op de lak) meer is. Om een maximale hechting van de wax te bekomen is het beter dat de lak eerst weer volledig wordt gereinigd.
          Last edited by ; 02/10/2009, 21:09.

          Comment


          • #6
            Dank u voor de trucje met het zakje, dit zal ik zeker proberen.
            Wat zou u mij aanraden: producten van blackfire of van poorboys en ook wax of sealant?

            Comment


            • #7
              Ikzelf heb producten van Poorboys voor het polishen, en manueel doen ze echt niets op harde lak, ze geven alleen extra glans maar geen correctie @ all.

              Machinaal ga ik dit weekend leren werken. Dus dan probeer ik nogmaals met Poorboys.

              Maar wat ik veel hoor en lees is dat op harde laksoorten de blackfire producten zeer goed zouden zijn en dus beter dan poorboys, wel rekening houden dat blackfire ietske duurder is!

              En probeer eerst altijd een testspot te doen en niet meteen je ganse wagen Heb dit ook 1 keer voorgehad en dan is het balen achteraf als het niet echt tegoei gedaan is :p

              Comment

              Working...
              X