Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drogen, onderhouden: Quick Detailer concurrenten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Drogen, onderhouden: Quick Detailer concurrenten?

    Mijn laatste busje Meguairs Quick Detailer is gesmost, en ik sta nu zonder. Ik ben wat aan het rondkijken naar andere merken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

    De PoorBoys Quick Detailer Plus meldt dat je hem ook kan gebruiken tijdens het drogen, en de laatste keer gebruikte ik mijn Meg QD ook op die manier met positief resultaat na een onderhoudswasje. Hoe verhoudt dit product zich tov de Meg QD, Meg Ultimate QD, Meg Quick Wax, de NXT Speed Detailer of de SmartONE of SmartDetail? En zijn er andere merken met vergelijkbare producten?

  • #2
    Kijk eens naar Last Touch van Meguiars,een gallon ( 3,78 l.) ,deze kan je verdunnen 1/1 !
    Op die manier heb je 7,5 l. Quick Detailer geschikt voor clayen en als hulp bij het drogen !

    Komt spotgoedkoop uit vergeleken met andere gewone verpakkingen !

    Comment


    • #3
      Puur voor drooghulp en claylubricant zou ik ook de Last Touch aanraden Wouter, lekker 1 op 1 verdunnen, dus voor nog geen 4 tientjes heb je bijna 8 liter vloeistof.
      Als detailspray om de auto ná te lopen zou ik een vettigere spray aanraden.......zoals je weet ben ik enthousiast over de SmartDETAIL.

      Had het me even gezegd toen je hier was, kon je ze beide ruiken, voelen en voor mijn part proeven

      Comment


      • #4
        Persoonlijk zou ik beide stappen scheiden.
        Dus een product voor het drogen en een product voor het kleien.

        De reden daarvoor is heel simpel:
        Bij het kleien heb je een product nodig met maximale glijkracht en vettigheid. (om het losgekomen vuil veilig van de lak te verwijderen en geen krassen te maken door het vuil in de lak te doen schuren)
        Dit product moet ook zo lang mogelijk blijven liggen zodat je minder nodig hebt en je glijdende capaciteiten blijven bestaan.

        Bij het drogen is het net het omgekeerde ! Daar wil je juist een product dat zo volatiel mogelijk is en snel verdampt. Dit product stelt je namelijk in staat te drogen zonder strepen en druppels achter te laten.
        Dit is dus net wat je NIET wil bij het kleien !

        Als laaste heb je dan nog de stap die je aanhaalt waarbij je wil gaan beschermen.
        Dit is een stap die ik het liefste achteraf doe NA het drogen. Je bent namelijk met een spray wax of sealant aan het werk. Gebruik je dit in combinatie met een droogdoek dan zal op een bepaald moment je droogdoek water beginnen afstoten ipv op te nemen.
        Ook is dit soort product al wat vettig (door de wax of sealant) en moet je hem mooi uitpoetsen om een perfect resultaat te bekomen.


        Bovenstaande is mijn mening. Maar volgens mij nodig om naar een perfect resultaat te komen.
        Als je alles gaat combineren na 1 productje zal je er steeds met een compromis zitten op elk vlak.

        Ok, het kost wat, maar meestal heb je een veel beter product voor elke stap, en je hebt ook 3 maal de zoveel product.
        En op het einde van de rit zal je het waarschijnlijk niet meer gekost hebben, integendeel, door het optimale gebruik van de producten heb je minder nodig en werk je dus veel zuiniger.

        Comment


        • #5
          Ik kan me wel vinden in het scenario van 3 producten. Tenslotte is het drogen van de wagen iets anders dan een korte afwerking geven (zonder een uur te spenderen aan waxen) en is een vogelstront verwijderen ook weer wat anders. De vraag is dan weer welke producten voor welk doeleinde .

          Om écht tijd te sparen zou ik een supermiddel voor m'n wielen moeten vinden. Daar spendeer ik makkelijk een uur aan, terwijl de wagen wassen en drogen amper een half uurtje duurt.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ik kan me wel vinden in het scenario van 3 producten. Tenslotte is het drogen van de wagen iets anders dan een korte afwerking geven (zonder een uur te spenderen aan waxen) en is een vogelstront verwijderen ook weer wat anders. De vraag is dan weer welke producten voor welk doeleinde .

            Om écht tijd te sparen zou ik een supermiddel voor m'n wielen moeten vinden. Daar spendeer ik makkelijk een uur aan, terwijl de wagen wassen en drogen amper een half uurtje duurt.
            Ik ga uiteraard even een greep uit mijn webshop als voorbeeld nemen
            Drogen: Poorboys Spray & Gloss / Jeffs Glos
            Kleien: Poorboys Spray & wipe / Blackfire Clay lubricant
            Beschermen: Poorboys Quick Detailer Plus / Jeffs Acrylic (Carnauba) Jett / Blackfire Spray Sealant

            Ivm de velgen.
            Wat maakt het zo moeilijk ? Op het eerste zicht lijken het vrij eenvoudige velgen om te wassen met een microfiber washmitt ...
            Of krijg je ze niet helemaal proper ?

            Comment


            • #7
              Ik krijg ze wel proper, maar ik ga met mijn BMW borstels natuurlijk ook achter elke spaak borstelen... Ik denk dat ik mijn velgen beter poets dan mijn eigen tanden

              Microfiber washmitt heb ik opgegeven, krijg ik krampen in mijn vingers van. Gebruik de Meguiars borstel voor de voorkant, de BMW borstel voor de spaken voor en achter, de velg zelf aan de binnenkant en dan een andere BMW borstel voor de bouten.

              Comment


              • #8
                Kleien of vogelstront verwijderen is bij mij met Spray and Wipe.
                Als drooghulp gebruik ik Mothers California Gold Instant Detailer.
                Om te beschermen Mothers Reflections Spray Wax of California Gold Spray Wax.
                Powered by Detroit Diesel.

                Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                Comment


                • #9
                  Theoretisch volg ik je Bert, maar in de praktijk vind ik de Last Touch echt goed werken.

                  Hij verdampt 1 op 1 als drooghulp voldoende tot goed om daar zijn werk te doen.
                  Als je de wagen op de juiste wijze afspoelt icm een goede shampoo (met voldoende lubricerende delen), dan blijft er dusdanig weinig water op de auto dat je sowieso al goed op weg bent, beetje LT erbij voor het gemak + glans + beperken wrijving = minder kans op krasjes en voila.
                  Nawrijven / oppoetsen is niet nodig.

                  Voor te kleien kan ik je volgen dat sommige mensen het vettiger willen hebben, dan doe je bijv. nog 1/4 erbij. Het hoeft niet, het mag als je het fijner vind.
                  Pas op, ik ben écht geen Meguiar's fan hoor, maar de Last Touch vind ik een van de betere producten in de detailerlijn.

                  Bovenstaande juist om te voorkomen dat mensen én een product moeten aanschaffen voor het drogen, én een apart product wat gunstig is om te kleien.
                  Nogmaals, als losstaande detailspray om de wagen op te poetsen zou ik ook een iets vettigere nemen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Ik krijg ze wel proper, maar ik ga met mijn BMW borstels natuurlijk ook achter elke spaak borstelen... Ik denk dat ik mijn velgen beter poets dan mijn eigen tanden

                    Microfiber washmitt heb ik opgegeven, krijg ik krampen in mijn vingers van. Gebruik de Meguiars borstel voor de voorkant, de BMW borstel voor de spaken voor en achter, de velg zelf aan de binnenkant en dan een andere BMW borstel voor de bouten.
                    - Poorboy's Slick & Suds
                    - Microfiber washmitt
                    - EZ Detail Brush
                    - fijn borsteltje voor rond de wielbouten

                    Works like a charm.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                      Theoretisch volg ik je Bert, maar in de praktijk vind ik de Last Touch echt goed werken.

                      Hij verdampt 1 op 1 als drooghulp voldoende tot goed om daar zijn werk te doen.
                      Als je de wagen op de juiste wijze afspoelt icm een goede shampoo (met voldoende lubricerende delen), dan blijft er dusdanig weinig water op de auto dat je sowieso al goed op weg bent, beetje LT erbij voor het gemak + glans + beperken wrijving = minder kans op krasjes en voila.
                      Nawrijven / oppoetsen is niet nodig.

                      Voor te kleien kan ik je volgen dat sommige mensen het vettiger willen hebben, dan doe je bijv. nog 1/4 erbij. Het hoeft niet, het mag als je het fijner vind.
                      Pas op, ik ben écht geen Meguiar's fan hoor, maar de Last Touch vind ik een van de betere producten in de detailerlijn.

                      Bovenstaande juist om te voorkomen dat mensen én een product moeten aanschaffen voor het drogen, én een apart product wat gunstig is om te kleien.
                      Nogmaals, als losstaande detailspray om de wagen op te poetsen zou ik ook een iets vettigere nemen.
                      Hierin kan ik me vinden. Zowel als drooghulp en als kleivloeistof vind ik Meguiars Last Touch uitstekend werken. Naar behoefte kan LT verdund worden (dus meer of minder 'vettig' gemaakt worden).
                      Als 'extraatje' ná het drogen gebruik ik QD+ van Poorboy's.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                        Theoretisch volg ik je Bert, maar in de praktijk vind ik de Last Touch echt goed werken.

                        Hij verdampt 1 op 1 als drooghulp voldoende tot goed om daar zijn werk te doen.
                        Als je de wagen op de juiste wijze afspoelt icm een goede shampoo (met voldoende lubricerende delen), dan blijft er dusdanig weinig water op de auto dat je sowieso al goed op weg bent, beetje LT erbij voor het gemak + glans + beperken wrijving = minder kans op krasjes en voila.
                        Nawrijven / oppoetsen is niet nodig.

                        Voor te kleien kan ik je volgen dat sommige mensen het vettiger willen hebben, dan doe je bijv. nog 1/4 erbij. Het hoeft niet, het mag als je het fijner vind.
                        Pas op, ik ben écht geen Meguiar's fan hoor, maar de Last Touch vind ik een van de betere producten in de detailerlijn.

                        Bovenstaande juist om te voorkomen dat mensen én een product moeten aanschaffen voor het drogen, én een apart product wat gunstig is om te kleien.
                        Nogmaals, als losstaande detailspray om de wagen op te poetsen zou ik ook een iets vettigere nemen.
                        +1

                        Comment


                        • #13
                          Ik gebruik LT onverdund als drooghulp Ik vind het dan overbodig om erna nog met een QD de auto na te lopen. Om te clayen gebruikte ik vroeger ook LT maar dan 1:1, tegenwoordig gebruik ik Dodo Juice Born Slippy. Als je de 500ml concentraat koopt komt dat even goedkoop uit als LT 1:1 . Born Slippy is iets vettiger (zeepachtig) maar laat geen siliconen achter op de lak na het clayen.
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment

                          Working...
                          X