Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grote oude vlek op zetel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• grote oude vlek op zetel

Beste forumleden

reeds enige tijd lees ik al mee met jullie maar nu heb ik toch een vraag waarbij de zoekfunctie mij niet veel wijzer maakt...

Een kleine 2 jaar geleden, na een avondje drinken, trakteerde mijn vriendin de passagierszetel op de inhoud van haar maag...om het proper te zeggen... Het betreft hier wel degelijk een gewone stoffen zetel.
    Ik heb onmiddellijk de vlek uitgewassen met gewoon water en doek, de vieze geur heb ik goed weggekregen met febreze.

Maar nu, een hele tijd later, merk ik dat die vlek helemaal terug komt, weliswaar zonder de geur. De zetel is nu achtergebleven met een grote droge plek, waarschijnlijk nadat alles goed is uitgedroogd

Hebben jullie tips om deze vlek alsnog te verwijderen? Welke producten of behandeling kan ik mijn zetel(s) geven zodat ze terug fris zien en ruiken?

Ik doe de behandeling liefst zelf, als dat mogelijk is. Zelf m'n wagen poetsen is toch een leuke bezigheid en dat kost ook minder

Alvast bedankt voor jullie hulp!

groeten Stijn

ik vrees er een beetje voor.
    Maaginhoud = extreem zuur = aantasting

M'n vrouw heeft dat ook eens voorgehad, achter stuur. En op de kunststof waren er vlekjes die niet meer uitgingen.

Ik verwacht niet veel oplossingen ......

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Leuk berichtje om hiermee jouw intrede te doen.

Nee serieus, welkom op het forum.

En ik vrees dat ik Nikske zal moeten gelijk geven. Tenzij de detailers hier op het forum nog wat uit hun hoed weten te toveren.

Comment

.......in het vervolg ga ik toch passen om het forum te lezen tijdens mijn (lunch) pauze

Probleem kan zijn dat er gewoon nog vuil in de bekleding zit wat er voor zorgt dat de vlek zichtbaar is. Dan zou ik het eerst eens met een APC oplossing van 1:10 proberen, indien nodig opwerken naar 1:4. Als je een sproei-extractie machine hebt zou dat nog beter zijn aangezien je zo een dieptereiniging kunt uitvoeren. De 'vloeistoffen' blijven namelijk niet beperkt tot het oppervlakte van de bekleding, maar trekken ook in de stoel.

Maar, anderzijds kan het inderdaad heel goed mogelijk zijn dat het zuur de structuur / verf heeft aangetast, waardoor je een aftekening blijft behouden. Dan is er niet veel meer aan te doen ben ik bang om dat echt mooi in orde te krijgen (qua poetsen).

Comment

Smakelijk!

Comment

Thanks, maar voor vandaag is het om zeep..........misschien een ideetje om een nieuwe dieetcursus op te zetten

Comment

bedankt voor jullie reacties en excuses voor het verspillen van de eetlust!

Kunnen jullie iets meer info geven over de APC oplossing van 1:10? Dit is namelijk nogal chinees voor mij!
              Zou zo'n stoomreiniging helpen, zoals sommige car-washes aanbieden? Of is het verloren moeite... wel vuil zo'n vlek, zeker als de wagen ooit moet verkocht worden

Comment

Met een stoomreiniger zou ik toch uitkijken.........het stoom vernielt namelijk de vulling en dat zie je niet direct, maar ga je pas na verloop van tijd merken

APC = All Purpose Cleaner, verkrijgbaar van verschillende merken.
                Dit koop je als puur concentraat en moet je dus aanlengen, bij dergelijke vlekken eens beginnen met 1 op 10 verdunnen en indien sterker gewenst oplopen tot 1 op 4......dat moet voldoende zijn

Comment

Ik zou het eens proberen met autoglym interior shampoo. Check eens mijn post in het topic van de colavlek .
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

kijk eens, héél handige tips! Dit weekend eens op zoek naar die producten en direct eens proberen!
                    Ik hou jullie op de hoogte!

Comment

even ter info, de vlek is helemaal weg. Mijn zoektocht naar APC was zonder resultaat, maar bij Meguiars hebben ze mij Carpet & Interior cleaner aangeraden, met succes dus! Een flesje kost zo'n 13€.

Misschien kan deze info nuttig zijn voor andere gebruikers!

Comment

Working...
                      X