Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkleuring lederen zetel !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkleuring lederen zetel !

Iemand een idee hoe ik hier vanaf geraak ?

Ik heb nl. al verschillende keren geprobeerd met Gliptone Cleaner en het fameuze borsteltje. Laten inwerken en nadien afwrijven. Dit helpt dus niet.
    Kan iemand mij een "afdoend" middel aan de hand doen ?
    Heb nl. de indruk dat veel van de aangeprezen duurdere middelen daarom niet beter zijn en vooral het probleem niet oplossen.
    Graag hulp van mensen die dit al hebben kunnen oplossen.
    Met dank bij voorbaat.

Groetjes,
    Pol.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

De Glipstone cleaner is idd niet de beste, of beter gezegd de krachtigste. Die is eerder geschikt om het leder een regelmatige beurt te geven om het proper te houden.

Je zou het eens kunnen proberen met APC 1:10 of zelfs 1:5 met het borsteltje. Wel eerst testen op een onopvallende plek voor kleurvastheid. Op de foto ziet de rest van het leder er nieuw uit dus aan slijtage is deze verkleuring niet te wijten denk ik hè? Over welke auto gaat het hier? Audi? BMW?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

BMW 1 of 3 aan de zetels te zien.

Comment

BMW 1 coupe.

Comment

Die beejemwee's hebben er precies veel last van. Raar...
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            De Glipstone cleaner is idd niet de beste, of beter gezegd de krachtigste. Die is eerder geschikt om het leder een regelmatige beurt te geven om het proper te houden.

Je zou het eens kunnen proberen met APC 1:10 of zelfs 1:5 met het borsteltje. Wel eerst testen op een onopvallende plek voor kleurvastheid. Op de foto ziet de rest van het leder er nieuw uit dus aan slijtage is deze verkleuring niet te wijten denk ik hè? Over welke auto gaat het hier? Audi? BMW?

BMW 135i Coupé
            BMW M2 Coupé
            Audi S5
            Nobody is Perfect!

Comment

Ik heb een vraag die misschien wat raar lijkt !
              Draag je veel jeans ?

Ik vraag het omdat de verkleuring blijkbaar enkel op de onderkant van de rugleuning aanwezig is ,of zit het ook op het zitvlak ?

Ik heb dit zelf ook na een 2tal maanden na cleanen-behandelen van de cremekleurige lederen bekleding van mijn Alfa !
              Alleen zie ik duidelijk blauwe kleuroverdracht op de cremekleur .

Ik reinig deze plek dan met Dasty 1/10 verdunt, daarna afspoelen, cleanen met Meguiars Leather Cleaner en daarna met Meguiars Leather Conditioner verzorgen .
              Dasty werkt perfect zonder het leer aan te tasten ,wel 1/10 verdunnen !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                Draag je veel jeans ?

Ik vraag het omdat de verkleuring blijkbaar enkel op de onderkant van de rugleuning aanwezig is ,of zit het ook op het zitvlak ?

Ik heb dit zelf ook na een 2tal maanden na cleanen-behandelen van de cremekleurige lederen bekleding van mijn Alfa !

Ik reinig deze plek dan met Dasty 1/10 verdunt, daarna afspoelen, cleanen met Meguiars Leather Cleaner en daarna met Meguiars Leather Conditioner verzorgen .
                Moet zeggen dat het probleem mij vooral is opgevallen na de zomer. Omdat ik nu inderdaad weer meer jeans (bluejeans) begin te dragen, terwijl ik in de zomer meer beige broeken draag, vandaar dat het toch wellicht met de echte jeansstof moet gelinkt worden. Het kan ook nog afkomstig zijn van een blauw lederen gevlochter riem die zelfs wat kleur afgaf op mijn blekere broeken. Dit heb ik dus al gedumpt.
                Ik ben blij te horen dat Dasty hier de oplossing zou bieden en dat zal ik dan ook zo snel mogelijk gebruiken.
                In elk geval bedankt voor de goeie tip.

Groetjes,
                pol.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                  Draag je veel jeans ?

Geert dr,
                  Heb hetzelfde voor bij BMW5 die Dastiy waar koopt ge dat in de streek van Zomergem?En volgens dat ik hier en daar lees heb ge verschillende soorten(kleur) , welke soort moet ik nemen ?
                  Groetjes,Meire

Comment

@Meire, Dasty is te koop bij alle Wibra vestigingen, in Eeklo is er een Wibra vlakbij het Krugercenter !
                    De GELE Dasty moet je hebben .

Deze dus ! Fles uiterst rechts op de foto !
                    Last edited by ; 08/11/2009, 12:43.

Comment

Geert,weeral eens bedankt voor het snelle antwoord

Groetjes,Meire

Comment

Graag gedaan !

Comment

Bij mij is alles goedgekomen met Dasty 1/10 verdund . Sponsje in Dasty gedrenkt en zetels mee ingewreven, direkt met een andere nate spons in gewoon water zetels afgespoeld , met droge doek alles droog gemaakt ,en tweemaal ingewreven met : Leeronderhoudsset (83 120411 413) van BMW
                          Heel tevreden met resultaat

Groetjes,Meire

Comment

Hier ook de Dasty methode gebruikt, en jammer genoeg zonder resultaat. Meerdere malen met sponje bespoten met Dasty ingewreven en ook wer afgenimen met mater. Eigenlijk is er niks verbeterd.
                            Ik denk dat ik hierme zal moeten leren leven, tenzij laten herkleuren. Het is tenslotte maar aan het convexe lage ruggedeelte op de rugleuning. Het valt alleen op als je het weet en dichterbij gaat kijken. Voor een maniakale detailler is dit echter wel een beetje pijnlijk.
                            Als ik trouwens de productenkast van 'geert dr' bekijk, kom ik wel aardig in de buurt. Zelfs nieuwe accomodatie besteld om alles in onze garage wat netter te schikken in functie van de detail.
                            Mijn laatste aanwinst om de lagere gedeeltes van mijn wagen comfortabeler te kunnen detailleren trouwens is :
                            Catalogus 2024-2025Bekijk ons catalogus via de knop hieronder of download hem via deze linkOnze digitale catalogus Onze gereedschapswagensEen complete werkplaatswagen is een essentieel hulpmiddel voor elke professional, doe-het-zelver of monteur. Je kan er al ...
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

Comment

Working...
                            X